957 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

Hentning af MC på fredag. Hentning af MC på fredag.

Hej håber det er ok med mine mange spørgsmål- Prøver at holde det nede på max 1 pr. dag. smiley

Jeg står i et dillemma: Jeg havde egentligt renget med, at jeg ville hente min første motorcykel på fredag fra forhandleren. Det er nu - Eller først efter 1 april, idet jeg har en stor eksamen her, og derfor læser som en sindsyg, hvilket betyder, at jeg ikke har tid til at tage en dag fri senere på måneden (Siger min læsemakker smiley ) .
Jeg bor i Århus og skal hente MC'en i Holstebro, har lovet at komme forbi noget famillie i Viborg på vej hjem, dvs. jeg kører Holstebro - Viborg - Århus, altså landevej hele vejen.
Forhandleren er super flink og large - " Bare hent den inden sommer så er det fint med mig.", derfor ingen pres på denne konto.
Jeg har som sagt varmt tøj, varme støvler og handsker så på det punkt er der heller ingen problemer.
Mit problem er snarere vejret- JF. DMI's 7 døgn prognose.
http://www.dmi.dk/dmi/index/danmark.htm

Det skal slutteligt nævnes, det er min første MC. Dette leder naturligt til 3 ting. 1) Jeg glæder mig som en lille knægt på juleaftens dag, og skal derfor bruge nogle meget tungt vejende argumenter. 2) Jeg har kun erfaring fra køreskolen.

Hvad ville i gøre hvis i stod i min situation?
Alle forslag tages imod med kyshånd, er selv i syv sind?

På forhånd tak - Søren.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Nedtagning af tv vægbeslag og gardiner 600 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hentning af MC på fredag.
  • #1   27. feb 2007 Da jeg hentede min første cykel sidste år ventede jeg til 1. april. Det kan godt være at det er svært at vente, men hellere det end at kører galt, fordi det er koldt. Kan godt være du har varmt tøj, men det kan godt blive lidt koldt i hjelmen. Når du ikke har andet erfaring end køreskolen, så ville jeg vente til det blev bare lidt varmere, så du ikke både har kulden og en ny cykel at "bakse" med.

• #2   27. feb 2007 Som Jan siger.
    På med det varme tøj og afsted.. Som de skriver på dmi så kommer sol'en jo efter middag..

Go tur og tillykke med købet

Mvh. Slot

• #3   27. feb 2007 Ja, jeg ville også springe ud i det, hvis vejret er til det... Du kan jo altid give biken en skyller, når du kommer hjem...
    Det er bare med at få de lange underdrenge på...:-)

• #4   27. feb 2007 Vejret i holstebro fredag ser nu godt ud li PT
    http://www.dmi.dk/dmi/index/danmark/byvejr_danmark.htm?by=7500

• Ib Busk N
    Ib Busk N Tilmeldt:
    jan 2007

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 3
    #5   27. feb 2007 Selvom man glæder sig vildt er det vigtigt at føle sig tryg, når du kører, så mit råd er klar. 1. Vent til bedre vejr. 2. Hvis du skal have vidunderet med hjem nu. Lån en trailer og bring den hjem.
    Jeg ved godt mit svar ikke opfylder dit ønske, men det er ærligt ment og husk nu sæsonen er faktisk ikke begyndt endnu.
    Dit dilemma minder om den gamle gode vittighed med tyrene.

En ung og en gammel tyr står på en frodig bakketop og ser de unge kvier blive sluppet løs på engen. Den unge siger "Lad os lLØBE ned og ordne en kvie nu" hvortil den gamle svarer" Nej min unge ven, vi GÅR ned og ordner dem alle"!!!

Mange gode hilsner
    Ib Busk Nielsen

• #6   27. feb 2007 Tror jeg ville vente... og lur mig om der ikke kommer en dag i marts md. hvor du alligevel kan hente den.. Kan selv huske hvor overrasket jeg blev da jeg selv hentede min første motorcykel hos forhandleren og skulle køre den hjem... Den kører garanteret anderledes end skolecyklen - tror tørre veje er sagen til den "første" tur...

• #9   27. feb 2007 nu når du alligevel er i holstebro så kig ind hvis det bliver for koldt

• #10   27. feb 2007 Hvilken mc skal du så hente ??.., og hos hvem ??, hvis det er Bank's mc , har han alså en varevogn du kan låne, ellers på med vanten, og regn med ca 1,5 times kørsel, jeg vil nu ikke ha min mc på vejen med alt det salt "men det er der delte meninger om"

• #11   27. feb 2007 Super mange tak for alle svarerne - Keep 'em comming.

Søren, det er en Suzuki GS500 fra 95. Og det er Kok-mc

• #12   27. feb 2007 jeg ville vente.... der er stadig salt på vejene.... og så går meget af fornøjelsen af når det er så KoldT!!! smiley

• #13   27. feb 2007 Hvis vejret er rimeligt er det sgu lige før at jeg vil følge dig hjem på mc
    det er nu sjovest at køre 2

• #15   27. feb 2007 Op på en trailer med den... det er synd når vejene er som de er nu.....

• #16   27. feb 2007 Hej Steen - Du er meget velkommen selvfølgelig.
    Det kunne være hyggeligt.

• #17   27. feb 2007 Tja tror næppe jeg tilføjer noget nyt til debatten, men personligt ville jeg hente den hjem fredag.
    Jeg havde aldrig kørt på andre end skole cyklen heller og og da slet ikke kørt med fremflyttersæt og meget bredt styr... Vejret var ad h til den dag - stiv kuling, regn og 150 km hjem, men med den rette påklædning og hastighed efter forholdene og en hel del agtpågivenhed så gik det såmænd ganske godt! Og glæden ved at kunne gå og pudsle om vidunderet er STOR!!
    Og som det er blevet sagt tidligere: Vask dyret (og her tænker jeg på motorcyklen!!) så salt og snavs ikke ødelægger den nye cykel...

Min mening hermed givet videre.
    - og uanset hvad du bestemmer dig for, så held og lykke med det.

/Thomas

• #18   27. feb 2007 Kan dette hjælpe dig .... http://www.dmi.dk/dmi/index/danmark/byvejr_danmark.htm?by=7500

• #19   27. feb 2007 frost natten til fredag = salt på vejen. men men men det ser ud til at der er få chancer for regn. så hvis vejen ellers er tør. vil der ikke komme ret meget salt på din maskine

• #20   28. feb 2007 Hej Søren.

Jeg ville nok vælge at vente den måned mere mest på grund af vejret men også tempraturen.
    Og hvis jeg forstår dig rigtigt så får du jo ikke tid til at komme ud og køre den næste måned..

• #21   28. feb 2007 Synd og skam!! man tager kun sin bike ud i 20 grader + ;o)

• #22   28. feb 2007 Hvis din læsemakker ikke mener, at du har tid til en fridag, så mener han nok heller ikke, at der er tid til at køre på den i marts. Derfor kunne du måske lige så godt vente til 1. april, hvor der forhåbentligt er mindre salt, vand og mere varme smiley

• #23   28. feb 2007 Vent med at hente...
    Du ødelægger din nye drømmecykel, du kan vaske og vaske, når du er kommet skide kold og stiv frossen hjem. Der er mange steder du ikke kommer med en vandslange, hvor saltet kommer. Når du racer afsted med 80 kmt. Trist når du lige, til sommer, skiller den lidt ad for at få den pudset ordentlig og så opdage at saltet har været igang med at gnave...vent vent vent
    Eller kør den hjem i en kassebil/varevogn..

• #24   28. feb 2007 vent med at hente - SVEA har gode pointer.

Desuden så bliver du ikke afledt fra din eksamenslæsning ved at have den stående.

Ved ikke om den skal stå ude eller ej, men såfremt det er tilfældet er der endnu en årsag til at vente. Tvivler på der kommer mange gode køredagen inden slutningen af marts eller start april.

• #25   28. feb 2007 Vent hvis du kan ........ kan du ikke vente så lav en aftale om at få den leveret i en kassebil ...... Det er synd og skam at få den ud at køre i salten

• #26   28. feb 2007 Lej en bil og hent den i den. Samtidig kan du besøge venner og famile. Der er stadig MASSER af salt på vejene og det skidt kommer ind ALLE steder!!

Mvh
    Poul

Kommentér på:
Hentning af MC på fredag.

Annonce