{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.976 visninger | Oprettet:

En skuffende oplevelse :-( {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen!

Jeg har haft min mc til service hvor jeg fik lavet/skiftet:

- Alm. Service (olie, filter osv?)
- Kædekit
- Bremsevæske
- Udskiftning af løse nitter i potten

Jeg kontaktede Karstens Mc i Aabenraa og fik en fornuftig pris på ~3500kr så jeg kørte derned og afleverede cyklen og fik at vide jeg kunne hente den mandag ugen efter.
"Super!" tænkte jeg og glædede mig over at Gixxeren ville få en kærlig omgang og være klar til sæsonen..
Pga. mangel på reservedele bliver den først klar til onsdag og jeg tropper op hos Karstens Mc for at afhente cyklen.
En flink ekspedient giver mig min nøgle og siger at cyklen står ude bagved og jeg bare kan trille afsted.
Glæden er stor da jeg ser Gixxeren igen, men allerede efter et hurtigt kig opdager jeg at kæden er overdrevet slap og jeg kan nærmest pille den af med fingrene.. Nu er jeg ikke typen der brokker sig men jeg turde ikke køre hjem på det så jeg gik ind i butikken og spurgte om de lige gad checke kæden.
Mekkeren kom ud og jo det kunne han da egentlig godt se, så han bedte en lærling om at stramme min kæde inden jeg kørte afsted.
Det tog ikke knægten mange sekunder så var den iorden sagde han og jeg kunne køre.
Nu har jeg haft Gixxeren i et års tid og den har altid startet meget let og været sindsyg velkørende for en gammel 400 kubikker, så da jeg måtte køre på starteren 5-6 gange før jeg overhovedet kunne få gang i motoren blev jeg godtnok lidt nervøs.
Nuvel, jeg tager hjelmen på og triller hjemad og undervejs lægger jeg mærke til at tomgangen er usædvanlig lav, jeg kan ikke finde frigear mere, venstre kåbe sidder løs og min gear skifter sidder forkert.
Da jeg kommer hjem vil jeg lige stramme kæden lidt og vaske dyret, og det er der jeg opdager at hjulet sidder helt skævt (2 streger) og at de har skiftet min slidte o-rings kæde med en ny forstørret udgave af en cykelkæde (med samlelås), skiftet originale tandhjul ud med u-originale og desuden er oliestanden overfyldt allerede når cyklen står skævt!!

Nu er det at jeg føler mig utrolig skuffet og bagklog.. Jeg kan da godt se at man får hvad man betaler for og at jeg da bare selv kunne have sagt "HEY i skal sku bruge ordentlige reservedele!" men helt ærligt der er et stort billede at en Suzuki på deres hjemmeside og en mc grønskolling som mig har jo ikke en chance for at vide hvad man skal være opmærksom på ved service/mekanikerbesøg....

Hvad ville du gøre?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  En skuffende oplevelse :-(
  • #1   28. feb 2007 nej det er sgu bare for dårligt.
    det er sgu bare med at komme ned til dem igen og klage!!
    de skal sgu gøre arbejdet ordenligt!!


  • #2   28. feb 2007 Om igen. Det er bare ikke i orden.
    Der er for mange "gode" steder, og for meget sladder i MC-miljøet til at et værksted har råd til den slags.


  • #3   28. feb 2007 Ring til dem imorgen. De gode værksteder er som regel villige til at rette deres fejl, men den der med at de har brugt clipse-lås på kæden, den kan du godt lade være med at pive over.

  • #4   28. feb 2007 jeg ville tage hen til dem med det samme og klage over dårligt arbejde samt de dele de har brugt

  • #5   28. feb 2007 selvfølgelig er det jo et problem hvis den ikke er lavet ordenligt når du henter den, men det som du ikke har bedt om at få lavet SKAL du ikke betale for, en ordentlig mekker ringer ALTID og siger hvis der er noget ekstra der BURDE laves, og du har krav på at få de udskiftede dele udleveret

  • #7   28. feb 2007 www.dnmc.dk tror jeg nok det er


  • #8   28. feb 2007 www.dmnc.dk


  • #11   28. feb 2007 jeg har til gengæld haft en god oplevelse med mc kompagniet i voersaa, (nordjylland) jeg ringede til ham og sagde at eg skulle have et nyt godt dæk til kawaen, og vi snakkede lidt frem og tilbage ville nemlig gerne have et med lidt lavere profil, og han fortalte hvad han syntes ville være godt, og det blev vi så enige om, to dage efter ringede han og sagde at dækket var kommet hjem... jeg susede ned il ham og han fik cyklen ind (efter klokken 16) han skiftede dækket, satte nyt fortandhjul på, og strammede kæden, og pillede lidt her og der... kawaen kører som en drøm, og jeg kom af med 1221,50 med regning, da jeg fik prisen på dækket første gang kostede det 1300, så rabat og gratis fortandhjul og montering... så er det sgu noget ved at køre til mekaniker, ham bruger jeg fremover smiley

  • #12   28. feb 2007 Det er fandeme skidt, når man er bedre tjent med at lave tingene med sine egne tolv tommelfingre end at sende lortet til autoriseret værksted!!

  • #13   28. feb 2007 KLAG!! Hvis det alligevel skal være noget lort, kan vi lige så godt lave det selv!!

  • #14   28. feb 2007 surt surt..... godt man selv laver service!!!
    men tror nu ikke du skal regne med et orginalt kæde kit tl sådan en 400.... det er nok ikke noget de har på laget når det er en import cykel.... man de ikke kan sætte hjulet ordeligt og stramme kæde.... smiley


  • #15   28. feb 2007 Hey igen og tak for jeres kommentarer!

    Ser ud til det er en ommer, tager derned imorgen så må vi se..


  • #16   28. feb 2007 Lækker cykel der Jon N smiley

  • #17   28. feb 2007 Lige præcis derfor jeg hellere selv laver det jeg kan finde ud af. Stoler efterhånden ikke en skid på de værksteder.
    Jeg har prøvet at værkstedet ikke tørrede dækket af for vaseline efter dækskifte.. Een ting er en irriterende løs kåbe - noget andet er når de laver fejl der i værste fald kunne ende med styrt og lem....læstelse. (Fik I den?)


  • #18   28. feb 2007 Ang. Karstens MC

    Har tidligere haft min gamle bandit ved KARSTEN. Jeg har aldrig oplevet noget skidt ved ham. Der har altid været top betjening. En gang har han endda uden betalling pudset en stor og meget grim ridse væk i min tank. Har synes ridsen sad dumt, så han tog den lige. Det er service.!
    Kan godt hører du har haft en dårlig oplevelse, jeg var sku' også blevet sur.
    Havde en ligende oplevelse med Midtfyns MC. Alle sagde han var flink, men har var et R?VHUL overfor mig.


  • #19   28. feb 2007 Hvad mon de regner med, at du ikke ville opdage det. Og at ingen andre ville opdage det. Foruden dit umiddelbare problem, som jo bare er for ringe. Så er det største spørgsmål denne tråd rejser for mig, hvorfor en butik tør at behandle kunder sådan.
    De er ikke bange af sig... Hvor mange fra SønderJylland som har læst denne tråd vil tage hen til Karstens MC og få lavet sin cykel nu? Simpelt hen for dumt af dem!!


  • #20   28. feb 2007 Hmm lyder sku træls, jeg har ellers altid haft gode erfaringer med ders Service. Måske havde mekkeren en utrolig dårlig dag; men sådan noget må sku ikke ske alligevel.

  • #21   28. feb 2007 Selvfølgelig er det pi...irriterende at tingene ikke er som aftalt. Men som en, der også lever af at servicere køretøjer (jeg sælger dem - andre reparerer dem), så mener jeg at man altid bør give rep.stedet en chance for at gøre tingene ordentligt, eller som det burde have været første gang. Man bør altid ringe og høre forklaringen på hvorfor tingene er som de er, hvis der er lavet ændringer, enten ved afhentningen eller ved hjemkomst.
    Så i dit tilfælde ville jeg ringe til ham og høre hvorfor han har sat uoriginale dele og anden kæde på osv.

    Hvorfor gøre det som danskere er bedst til. Brokke sig?
    Det er for nemt bare at hænge folk ud. Det kan man gøre efter 2. gang måske, hvis det ikke lavet tilfredsstillende.
    Husk på at der altid vil være både tilfredse og utilfredse kunder i enhver forretning, spørg bare hos håndværkerne eller på sygehuset.... ??? Hjælp hellere forretningen med konstruktiv kritik. Uddyb din "irritation" og forvent en forklaring og / eller en afhjælpning af problemet. Vi er sgu da kun mennesker. Giv dem istedet et forslag til hvordan situationen kunne have været undgået. Hjælp også forretningen med at blive bedre. Det er sgu svært at lave om på noget man ikke ved har været skidt. Tænk på hvordan vi hjælper hinanden her...
    Så altså - Hjælp andre med at hjælpe dig!!


  • #22   28. feb 2007 Du er bestemt ikke den eneste! ;-(
    Fremover laver jeg også så meget jeg overhovedet kan selv!

    En lille anmeldelse af Søborg MC:

    Havde SZR'en holdende i 3 måneder (ikke dage, ikke uger, men måneder!) hos Søborg MC sidste sommer, før de fandt ud af hvad der var galt med motoren...

    Ja, selvom jeg aldrig har skilt en MC ad før, er jeg overbevist om at det havde været både hurtigere, billigere og nemmere at gøre det selv. Højst sandsynligt også langt sjovere, end at gå rundt og være dybt frustreret i 3 F*CK*NG! måneder!

    Som om det ikke var nok, sad kun én skrue/bolt rigtigt ud af de 10stk, som holder lygtekåben og tanken..., Beslaget til benzinpumpen var knækket ved montering, og her havde man så valgt bare at ligge benzinpumpen løst ind ved stellet, hvor den så lå og raslede rundt. Pakningen til motorsideskjoldet havde man ikke hjemme i den rigtige størrelse, så man valgte istedet at sætte en i der var for lille, med det åbenlyse resultat at den smider godt med olie ud af siden på motoren. Malingen på min tank var slået af flere steder (ikke vildt tydelige steder, meeen...), ventilerne stod helt forkert (lige som sidste gang den havde været til service hos dem...), der var luft i kølersystemet, så den blev 150 grader på 5 min og sidst men ikke mindst var den smurt ind i olie overalt!

    Frygter virkeligt at de har samlet resten af min mc på samme måde ;-(
    - Jeg må dog sige til deres forsvar at de har været udmærkede til at skifte dæk, kædekit og at rette op på deres (mange) fejl. Men alligevel...


  • #24   28. feb 2007 Synes det ville være en rigtig god ide med et karakterblad til værksteder, som f.eks. Henrik forslår

  • #25   28. feb 2007 Den database findes allerede, som tidligere nævnt. www.dmcn.dk og her har værkstedet også muligheden for at forsvare sig, så man kan hørerr historien fra begge sider.
    Der findes altså andre MC-relateret sider end lige MG...

    Christian: Den historie fra Søborg kender jeg ikke til. Har altid fået god service derude, og hvis de i travlheden laver en smutter bliver det rettet med det samme.
    Men det viser jo bare at der ikke er ens rettesnore, og tror sgu' man kan finde dårlige omtale, på om ikke alle værksteder, så næsten alle.
    Det kan godt gå for stærkt for dem engang imellem, men når et sted har mange kunder er det vel et bedre tegn end et værksted hvor kunderne ikke kommer....


  • #27   28. feb 2007 men husk nu at det ikke kun er de dårlige oplevelser der skal frem i lyset, JEG har kun alt for gode oplevelser ved KROON i århus, DE og DE alene er skyld i jeg skal have en R1 i stedet for en cbr1000rr


  • #28   28. feb 2007 Hvis det alligevel skal være noget lort, kan vi lige så godt lave det selv. perfekt sagt. : )

  • #29   28. feb 2007 Jacob - Jeg er noget uening med dig. Det er bare for dårligt at et værksted du betaler for at yde en service ikke gør det godt nok. Jeg synes det er meget lidt interessant at høre hvorfor tingene ikke blev gjort ordentligt, det mest interessante er vel for Marco kun det at de ikke blev gjort. Hvis der var sket en fejl, må værkstedet selv gøre opmærksom på dette, og det ville selvfølgelig være fair nok, Marco ville måske kunne hente den senere, eller han ville få et alvorligt afslag i prisen. De ved jo godt i dette tilfælde, at de har lavet et stykke utilfredsstillende arbejde, men undlader at fortælle Marco dette. Jeg ville i Marcos sted være dybt utilfreds, både pga. jeg ikke fik den vare som jeg havde betalt for, men også pga. den uærlighed der fulgte. Sikkert ikke særligt en konstruktiv holdning, men jeg kan ikke forstå at der ikke følger en faglig stolthed med at lave sit arbejde. Hvis du ikke kan gøre det ordentligt så lad være!!!

  • #30   28. feb 2007 Jesper:
    Jo, det har du ret i, men en godt værksted lader bolden gå videre, hvis de ikke kan magte opgaven! Her tænker jeg både på den tid de lovede det ville ta' (1 uge før de kunne se på den og 1 uge til at lave den = 3 måneder?) og ikke mindst kvaliteten af det udførte arbejde.

    Selvfølgelig kan der ske fejl, men der må sgu være en grænse for hvor mange og hvilke! Hvordan skal jeg kunne vide om ikke de også har samlet mine bremser, hjul og motor på samme måde?
    Jeg tør ikke leve i håbet om at de kun laver ufarlige fejl!


  • #31   1. mar 2007 hvis jeg var dig ville jeg ringe derned og i pæneste sprog spørge efter værkstedschefen. Forklare ham sagen helt stille og roligt. Hvis han så bare er afvisende ville jeg bruge www.dmcn.dk der kan du se andre folks oplevelser med de forskellige mc forhandlere samt udtrykke dine oplevelser.

    Sidste år havde jeg en meget uheldig oplevelse med enghave motor. de var meget afvisende da jeg ringede men da dmcn kontaktede dem på baggrund af min henvendelse fik jeg alle mine penge retur på cyklen og kunne køre ud og købe en anden.

    håber det ordner sig for dig.

    /AT


  • #32   1. mar 2007 Jeg har to gange haft en mc til service ved Karstens Mc og jeg har fået monteret 4 dæk ved ham. Jeg har aldrig oplevet noget skidt ved ham.

Kommentér på:
En skuffende oplevelse :-(

Annonce