{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
513 visninger | Oprettet:

Brug af udenlandsk motorcykel i DK {{forumTopicSubject}}

Hey MCG!
Jeg har lige et spørgsmål, som jeg efterhånden har drøftet med flere af mine venner! Spørgsmålet lyder ganske kort:
Kan det lade sig gøre for mig at låne min brors engelske motorcykel, og bruge den i et par måneder, imens han er på ferie?
Jeg tvivler selv på at det er muligt, men det kunne være ret fedt, hvis det kunne lade sig gøre.

Håber nogen ved noget om dette. På forhånd tak..
\Peter

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Brug af udenlandsk motorcykel i DK
  • #1   28. feb 2007 ) Med dansk statsborgerskab må man i DK kun føre dansk indregistrede køretøjer. (tilsvarende gælder i andre lande).
    2) undtagelser: Arbejdsrelateret: mekanikere Piccoloer, arbejdsredskaber (specialkøretøjer) eller med særlig tilladelse fra den lokale politimester.
    3) Ved kørsel i udenlandsk indreg. køretøj(med f.eks. sidste ovenstående tilladelse) skal rute og tidspunkt meddeles til myndigheden.

• #2   28. feb 2007 Henrik J
    tak for svaret.... var faktisk også lidt i tvivl når jeg laver udenlandske biler på arbejdet....

• #3   28. feb 2007 Det tror jeg ikke lige du skal satse på. De slår meget hårdt ned på danske statsborgere der fører et køretøj på udenlandske plader i danmark.

Det er en lorte-lov, men de ved at med de afgifter vi har herhjemme vil folk hurtigt få indregistreret et køretøj i udllandet tilhørende ens onkel eller Mormor der "TIlfældigvis" bor der, som man liige har lånt.

• #5   1. mar 2007 Frank det må du men muligvis i en tidsperiode!

• #7   1. mar 2007 Det har ikke noget med statsborgerskab at gøre. Det er din folkeregisteradresse.

Hvis du har folkeregisteradresse i DK må du ikke!!

Hvis du har folkeregisteradresse i udlandet må du gerne.

• #8   1. mar 2007 tak for de mange svar. Jeg er også ret sikker på, at Bob D har ret i , at man skal have addresse i udlandet for at kunne køre på et udenlandsk køretøj.
    Kunne ellers lige have været fedt at drøne lidt rundt på hans cykel, hvis han ikke skulle bruge den i en periode.
    \Peter

Kommentér på:
Brug af udenlandsk motorcykel i DK

Annonce