{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.747 visninger | Oprettet:

Salg af mc til udlandet? eller bare hive afgiften af? {{forumTopicSubject}}

Hej..

Jeg er kommet lidt i andre baner med hensyn til salg af min mc'er.. og overvejer lidt om jeg skal sælge den udenfor dk's rammer og rykker afgiften hjem på den måde? Men giver det mere når jeg sælger den udenlandsk, end hvis jeg bare trækker afgiften af den og beholder den selv og laver den om til en bane cykel eller andet sjov? .. for syntes bestemt ikke mc markedet er der ... og ja.. har ikke brug for en mc på plader, men tit tænkt tanket om bare en track day cykel..

Formoder jeg bare ringer til skat - men stiller jeg sådan et spørgsmål til dem i telefonen, så ved jeg ikke helt hvordan de vil reagere? ved ikke om det er normalt folk tænker i de baner jeg har gang i.. Har altid bare handlet med tingene betalt, så det her er lidt en ny bane for mig - som jeg nok ikke har 100% styr på. Hvad er jeres bud man kan gøre? (Så at afgiften lå på omkring 25 i år på modellen af min gsx-r)


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Salg af mc til udlandet? eller bare hive afgiften af?
  • #1   13. sep 2012 mc'er = MC hehe.. så stor en handels mand er jeg hellere ikke.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 295 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.729
    #2   13. sep 2012 Eksporterer du den, skal du betale 15%, dog mindst 7500 kroner direkte til staten - og det beløb bliver trukket fra afgiften du får retur.

    Det er i MEGET få tilfælde det kan betale sig...


  • #3   13. sep 2012 Nu kan du ikke bare trække afgiften ud , der skal en salgskontrakt til som bevis på den er solgt til udlandet

  • #4   13. sep 2012 Hvis jeg så bare vælger selv og hive afgiften af den så? hvad får man så igen på det.. så slipper man for de 15% eller 7500.- vel .. men hvor meget under " købs " prisen til afgiften, får man retur ?


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 295 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.729
    #5   13. sep 2012 Ja den skal fysisk sælges til en anden person før de gider bruge tid på det.

  • #6   13. sep 2012 Bo J - Ok. Så skal den eksporteres .. Har også kontakter til udlandet.. men er der ikke bare lidt fornuftig økonomi i det er det også dumt jo.. trist. når.. tak for hurtig svar.

  • #7   13. sep 2012 Jeg kan også sagtens få den solgt, men skal de have 15% eller minimum 7500.- og afgiften ligger på 25... så kan jeg hurtig regne ud det blive en dårlig forretning for mig ..

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 295 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.729
    #8   13. sep 2012 Medmindre du virkelig har fået din MC billigt, er der ingen ide i at sælge den ud af landet.

  • #9   13. sep 2012 Hehe .. Tjah, Billigt og billigt.. Alt har sin pris jo her i landet ... hehe.. Det bare ikke lige i de tider her folk syntes om ens legetøj til de priser .. så var det jeg begyndte og tænke i andre baner..

  • #10   13. sep 2012 De 15% fradrag dog mindst 7500,- gælder for alm. personbiler, for MC og varebiler er min. fradraget 4000,-. Om det kan betale sig eller ej, afhænger ganske af hvor tæt SKAT's aktuelle vurdering ligger på reelle handelspriser, samt ens "logistiske" muligheder. Når det foretages er det typisk på lidt dyrere cykler.

  • #11   13. sep 2012 Når men skat's aktuelle handelspris kan jeg vel forhør mig om i morgen ved et opkald til dem så?

  • #12   13. sep 2012 Du kan da prøve, men forbered dig på at blive skuffet - Anyway læs først lidt om procedure og regler her, så du er forberedt -

    http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=152956


  • #13   14. sep 2012 du kunne starte med at sætte prisen ned, 42000 for en gammel slidt SRAD ????

  • #14   14. sep 2012 Jesper - findes der folk i dag der køber noget til prisen ? Sætter jeg risen til det jeg regner med byder folk stadig under..

  • #15   14. sep 2012 Korrekt Hede, uanset om så prisen er 20% under alt det kan sammenlignes med, byder folk stadig yderligere 20% under. Hvis jeg ikke får solgt min atv opretter jeg den igen til foråret til 25000kr over pris og skriver i annoncen at stort afslag gives ved kontant handel :o) - tror lige det er det der skal til*G*...

    Har selv overvejet at eksportere en mc til Tyskland. Mest fordi der ikke er stort marked for den herhjemme, men orker næsten ikke bare ved tanken om hvor besværligt det bliver + SKAT røvpuler jo én alligevel ved at beholde en del af afgiften..


  • #16   14. sep 2012 Jeg har ellers god erfaring med at sætte prisen lavt men ikke give så stort afslag, så tiltrækker man mere seriøs købere.

    Men en SRAD med ødelagt gearkasse, skal males og skifte sæde skal ikke koste særlig meget især ikke så sent på sæsonen.. Brugt priserne er i frit fald, sådan er det bare.


  • #17   14. sep 2012 Du skal ikke regne med et salg til Uk din cykel sælges for ca 15.000 kr smiley tænker også at hvis du sælger til udlandet skal du nok også regne med at træk den import afgift som de så skal betale i deres egen land fra din egen pris.........

  • #18   14. sep 2012 Læs lige reglerne igennem
    Det er 4000kr for mc og ikke 7500kr

    "I det afgiftsbeløb, der herefter bliver beregnet, skal 15 pct. af beløbet trækkes fra, dog minimum 7.500 kr. for personbiler og 4.000 kr. for varebiler og motorcykler."

    http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=2048863

    Det kan godt svare sig i mange tilfælde. Men det der med selv at beholde den, det kræver at du laver en fiktiv salgsseddel eller allierer dig med en kammerat bosiddende i udlandet, som du fiktivt sælger den til.. Bliver det opdaget koster det kassen.

    Jeg ville sælge på det tyske marked, da det generelt ligger 10-20% højere end det Svenske. Ihvertfald på de cykler jeg jævnligt kigger på



  • #19   14. sep 2012 Allan - Kan være det virker hehe..

    Jesper - Maling, sædebetræk, det er små ting .. lakken fejler ikke noget? og sædet ordner jeg selv som skrevet .. det eneste negative er ja - gear kassen! men et salg til 30 for det er jo hul i hovedet.. så er det jo bedre og hive afgiften af og sælge den til udlandet... Kan svare sig meget bedre økonomisk set.

    Martin, Sebastian - Korrekt.. men ja.. har lidt kontakter til udlandet . deraf tanken kom.


  • #20   14. sep 2012 Hede

    Hvor meget regner du lige med du kan få for din i udlandet???


  • #21   14. sep 2012 Bo J - Det var ikke det spørgsmålet gik på, skal jeg nok selv styre.

  • #22   14. sep 2012 Hede: Ja, det er små ting men alt trækker ned når køber har råd til at være kritisk, og har set din tidligere tråd, hvor du beskrev hvor slidt den er... men sjovt så har jeg lidt på fornemmelsen af du forventer at der sidder en masse mennesker i udlandet med ubegrænset midler som står og venter på din mc.

    Og en ødelagt gear kasse er sgu en rimelig stor ting

    Tror det ville være nemmest at sætte prisen rigtig fornuftigt og æde tabet.


  • #23   14. sep 2012 Jesper - Fornemmelsen.. Gider ikke uddybe mere i udlandet.. og ja, de skal jo have argumenter.. men 30 for en gsx-r 750 med indsprøjtning i forhold til alt det kaburator... det kan ikke passe... det er jo ikke en cykel der ikke kan kører.. Den køre og trækker godt! har nogen venner der kører DM, så må tro på det de siger når de udtaler sig at den går godt i motor..

  • #24   14. sep 2012 Ødelagt gearkasser per defination er det ikke gearene - derimod gaflerne... og det er normalt at se efter km.... Der skal bare nye på, hvis det er det der trækker en cykel 10.000 ned så er man jo ikke rigtig klog...

  • #25   14. sep 2012 Er jeg helt klar over ,men tænkte bare at hvis det var tyskland du ville sælge den , så får du ikke ret meget for den

  • #26   14. sep 2012 Det er ikke prisen til udlandet jeg er bekymret over, blot hvad der var at hente her fra det forskruet system vi lever i.

  • #27   14. sep 2012 Bare og bare, hvis det er så nemt hvorfor gør du det ikke selv ???

    Normalt ville det være nemmest at skifte både motor og gearkasse, ville tage kortere tid.

    Men orker ikke at diskutere det mere, du har tydeligt købt en nedslidt mc for dyrt.


  • #28   14. sep 2012 Du kan prøve at tjekke hvad tilsvarende koster i afgift via skat. Så er det bare at trække 15% fra. Så ved du cirka hvad der er at hente.
    Bare vær opmærksom på, at SKAT ikke arbejder til din fordel. Skal man have noget ind er det dyrt, skal det ud, ja så er der en chance for det bliver sat lavt

    http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=171


  • #29   14. sep 2012 Mht det danske marked.
    Den sidste MC jeg har hentet bliver indregget i Tyskland næste mandag.
    Det er svært at holde en pris hjemme her i dk, når afgiften er betalt. Så vil ikke smide en masse penge ud den dag den sælges.
    Det er som om at skat ikke har fundet ud af at markedet ligger meget under det som de står til salg til på fx dba.


  • #30   14. sep 2012 Det koster faktisk 10k at få renoveret en gsxr gear kasse smiley

    det er ikke nok at skifte gaflerne, de berørte tandhjul,bøsninger og tit også shift camen skal udskiftes, og så er der også alle de små ting når den nu er åben.

    Og værkstedet tager en dagløn for sådan en opperation smiley


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 295 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.729
    #31   14. sep 2012 Vågn nu op.

    Her i landet er den i bedste fald 20 værd - forudsat du finder en som bare brænder for en 14 år gammel MC med død gearkasse. Laver du det selv, kan du måske regne med 28-32.000 i ren handel, igen forudsat du virkelig finder en som brænder for lige netop den MC.

    Men der er LANGT imellem dem der brænder for en SRAD fra 1998, og endnu længere imellem dem der brænder for en med død gearkasse.

    Det kan udtalelser fra alverdens DM kørere ikke ændre på. Desuden findes der masser af folk der kører DM, som ALDRIG har åbnet en motor eller som for den sags skyld aner hvor de skal starte.


  • #32   15. sep 2012 Sajmon - Korrekt, men det er positive tegn at motoren ikke er udbrændt - Gearkassen er hvad jeg har hørt af folk nem og få fixet, men når jeg ligger 2 og 2 sammen kan jeg da se det måske kan betale sig selv og lave det frem for de vilde priser der gives udtryk for ..

    Men syntes snart det emne har taget en voldsom drejning fra mit spørgsmål...


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 295 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.729
    #33   15. sep 2012 En MC motor er ikke udbrændt efter 44.000km - og slet ikke sådan en.

    Men det er altså ikke en typisk fejl på dem der at 5. gear går i stykker, så det kan måske være en indikation af at den har kørt mere end de 44 som står på tælleren.

    Som du sikkert allerede har regnet ud er der ikke noget stort marked for gamle cykler, så indtil gearkassen er lavet og cyklen står knivskarp og 100% iorden, er du desværre gift med den.


  • #34   15. sep 2012 "vilde priser" ??

    Nu ved jeg ikke hvad du laver, og til hvilken løn. Men får på fornemmelsen at du aldrig har haft rykket Gearkassen af en moderne mc. Og heller ikke helt er klar over hvilke priser der er på reservedele til den.

    Men kryb bare på smiley jeg er sikker på at du går i en større bue omkring defekte gearkasser, efter du selv har prøvet at reparere smiley


  • #35   15. sep 2012 Følgende er IKKE ment for at fornærme eller miskreditere nogen. Blot min egen opfattelse baseret på rimelig mange år med privathandel smiley
    Jeg kender ikke den eksakte MC, men når nogen skriver som du gør: "Gearkassen er hvad jeg har hørt af folk nem og få fixet", så bliver jeg ihvertfald MEGET mistænksom. Jeg kan ikke afvise at det i nogle tilfælde kan være korrekt, men som regel er det en kommentar sælger skriver i forsøg på at få andre til at "hoppe på limpinden". Ræsonnementet er, at hvis det virkelig er så let/billigt, hvorfor får sælger det så ikke lavet med en, formentlig, væsentlig højere pris til følge?
    Dernæst vil jeg sige, at rigtig mange i den grad overvurderer værdien af deres MC (og biler også i et vist omfang). Min overbevisning er at man selvfølgelig er glad for/har et forhold til sin MC men de fleste glemmer den "MC-bobbel" der er bristet efter et par RIGTIG gode salgsår, så vidt jeg husker i perioden 2007 - 2010. Der er klart at hvis gud og hver (gammel) mand har købt en MC fordi det nu pludselig var på mode og så (selvfølgelig for manges vedkommende) finder ud af at der der MC-halløj alligevel ikke var dem, og derfor skal af med deres MC, så vælter markedet i brugte MC. Mange flere end der kan afsættes og uden at det her skal udvikle sig til en doceren i salgsmekanik på HH-niveau smiley så kan de fleste formentlig konkludere hvad der sandsynligvis sker med priserne på brugtmarkedet............. Personligt fraråder jeg folk at købe MC´ere hvor man ikke kan få en prøvetur på. Er dette ikke muligt er der mange ting man ikke umiddelbart kan vurdere. -Og skal der laves noget på en MC så render omkostningerne og/eller tiden ret hurtigt ad helvede til.
    Så rådet til folk der er i din situation vil generelt være, at er fejlen "let og billigt at få fixet" så få det gjort før salg og være mere kritisk i forhold til hvad du forventer at få for MC´en. -Men især sidstnævnte er en træls kamel at sluge (har selv en MC som jeg har valgt at beholde af selv samme årsag). I mit tilfælde et forventeligt tab på 25.000 kr på 2½ år hvor jeg kun har kørt 1500 km. Er det en ny/nyere MC kan tabet været gigantisk. en bekendt har tabt 100.000 på 2-3 år på hans nye kawa 1400.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 295 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.729
    #36   15. sep 2012 Der er mange timer i den, og der er mange pakninger der skal skiftes, for ikke at tale om tandhjul, skiftegafler og måske geartromle. Har man ikke lavet det før, er det en RIGTIGT fin ide at have en kompetent mand ved hånden som har erfaring...

  • #37   16. sep 2012 Brian - Der blev givet udtryk for 10.000.. det syntes jeg er en dyr mekaniker regning på timer ..

    Snehvide - Fornuftigt, kan godt følge dig.. Det jeg skriver med hensyn til at være nemt - er blot hvad jeg hører fra folk i " klubben " .. De har selvfølgelig også skruet før, men har man ikke - så det jo nok en anden sag. det er efter hvad man definere.. Men med hensyn til priser, så søger jeg på GSX-R 750, samme model som min, og kigger kun med indsprøjtning og årgang - km stand nogenlunde hvad passer sammen... deraf har jeg også sat min pris - Ja man kan komme af med sin cykel hvis man dumper prisen - men jeg har ikke økonomisk svigt så er ikke afhængig af et salg - men jeg var nysgerrig på om jeg kunne lave lidt ud af at sælge den til udlandet nu når jeg kender lidt derude som jeg ville kunne stable en handel op af.

    Sajmon - Det har jeg hellere aldrig selv villet gøre uden haynes eller en med erfaring for emnet..


  • #38   16. sep 2012 Stadig velment smiley
    Pas nu på med "hvad du hører". Jeg kender naturligvis hverken dig eller dem du referer til. For det første vil der altid være en vis individuel vurdering af "ikke så slemt" eller "nemt" og så er der jo også en del som måske "sådan hurtigt" ikke har den rigtige regnemaskine fremme når de taler om rep. timer og/eller udgifter. Desuden er der RIGTIG mange "der snakker" og R.... går og som i bund og grund enten bare gentager "hvad de har hørt" eller simpelthen bare spiller teknisk Karlsmart. Dem er der ihvertfald masser af på diverse fora, blandt mange som dog også er rigtig godt inde i sagerne (selvf.)
    Mine egne erfaringer er ihvertfald at der ikke er ret meget der er "bare liiige".
    Jeg vil stadi mene at såfremt nogle påstår at den her operation er let og hurtig så få dem til at lave det så du kan sælge en velfungerende MC. Så gætter jeg også på at du ret hurtigt får "luset ud" blandt de der måske var lige rigeligt nonchelant i deres udtalelser *S*


  • #39   16. sep 2012 Snehvide - Ja, jeg må jo prøve og tag dem på ordet.. De virker habil nok på at skrue i mc'erne .. Men ja, har søgt lidt på gixxer hjemmesider og det.. Må jeg prøve at finde ud af .. men situationen var slet ikke det spørgsmålet gik ud på .. Det er hvad folk har drejet det til.. og jeg syntes bare folk tit skal være så pessimistiske og fortælle en man tager guld og grønne skove for en cykel og jeg ved ikke hvad.. mens de kan roser deres egen til skyerne og argumentere for hvorfor deres er så fandens gode .. det er sku til at få det dårligt af.. for man kan ikke være helt skævt på den hvis man undersøger et salgs markede inden! og nogen folk er bare mere ærlige i deres annoncer end andre .. har prøvet og køre langt for en varer, hvor der lige var nogen væsentlige ting han ikke havde oplyst som han nok burde have gjort i stedet for at sige alt var fin.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 295 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.729
    #40   16. sep 2012 Hvis det salgsmarked er helt urealistisk, er det jo ikke din skyld at din pris er alt for høj.

    Men det er den...


  • #41   16. sep 2012 Sajmon - Men som sagt var det en tanke for at kunne komme af med den på andre måder.. men har fundet en gearkasse der har gået 4000km nu i tyskland som kan fåes for 1000.- .. så må jeg jo igang.

  • #42   16. sep 2012 Blot for at pumpe mere pissemisme ind i tråden smiley

    Så tror jeg at den bedste handel du kan lave er at skyde den af som den er til hvad den nu engang kan koste.

    Den pris du har sat den til, får du heller ikke når den er i perfekt stand. Set i lyset af at en k6-7 kan erhverves for 65k.

    Den gearkassse du har fundet ved du ikke om er hverken funktionsdygtig. Passer til din model eller reelt hvor langt den har kørt ( og sådan er det jo at købe brugt)

    Og du har heller ikke indregnet pakninger og bla bla. Og måske den tur omkring værkstedet som nogle skal før det virker smiley

    Men du er selvfølgelig bedre stilet ved selv t have en cykel som virker. Kan godt være at du ikke er tvunget til at sælge, men siden du har sat tilsalg så har du jo et ønske om at komme af med dyret. Og priserne er ikke højere om 6-12 eller 18 mdr. Og det gælder os alle, uanset hvor glade vi er for vores maskiner, og hvor meget vi gav for dem for ikke ret lang tid siden.

    Markedet drukner i motorcykler ( og både for den sags skyld ) og der er kun 1 løsning i disse situationer. Dumping af prisen...


  • #43   17. sep 2012 Brian S: Ja jeg er som det vist også fremgår enig.

    til Hede: Du skrev:
    1) jeg syntes bare folk tit skal være så pessimistiske og fortælle en man tager guld og grønne skove for en cykel og jeg ved ikke hvad.. mens de kan roser deres egen til skyerne og argumentere for hvorfor deres er så fandens gode .. det er sku til at få det dårligt af..
    KOMM: smiley Jeg er overhovedet ikke uenig generelt betragtet!

    Hede: for man kan ikke være helt skævt på den hvis man undersøger et salgs markede inden!
    KOMM: Det kan du have ret i, men noget tyder måske på, at du ikke har "undersøgt" det korrekt/realistisk. Dette er på INGEn måde skrevet for at at spille klog eller for at genere dig smiley , og ret beset så må din pris jo rent logisk set være ude af trit med det folk vil give eftersom "markjedet ikke er her i DK" som du skrev. Man kan IKKE!!!!!! gå ind på de her salgssider nogle uger/måneder i træk, kigge priser, vurdere stand og så lave fx en gennemsnitspris. Sådan fungerer det altså ikke. En bedre vurdering ville du sikkert få hvis du gennem nogle år har tjekket (i det omfang det er muligt) hvilke MC der rent faktisk er blevet solgt og til hvilken pris. Der er ALT for mange annoncer med urealistisk høje priser - formentlig ud fra devisne at "går den, så går den". Og det er der jo sådan set ikke noget at sige til og det er skam også fair nok at sælgere vil have mest muligt for deres varer hvor købere så typisk har den stik modsatte holdning. Det er jo sådan det er. Selvom det er NOK så træls og også kan give nogle økonomiske lussinger til den har varer han vil af med, så er man bare nødt til at acceptere hvordan tilstandende er istedet for at synke ned i et mere eller mindre dybt hul og have (lidt) ondt af sig selv :-). Du skal jo nok bare træffe et valg om du synes din MC er for god til den pris du kan få og så beholde den istedet eller du vil erkende at din forventning skal justeres og sælge til en, for dig at se, latterlig lav pris. Det er vel sådan set der vi er, ikke?

    HEDE fortsatte: og nogen folk er bare mere ærlige i deres annoncer end andre .. har prøvet og køre langt for en varer, hvor der lige var nogen væsentlige ting han ikke havde oplyst som han nok burde have gjort i stedet for at sige alt var fin.
    KOMM: Ja se her er der en ting der virkelig kan pisse mig af på egne og andres vegne. Jeg kender det desværre ALT for godt selv og desværre synes jeg ikke kun det gælder salg af MC´ere. Det er forbandet træls og "bare ikke i orden". Men igen det må spdan nogle som os to nok også bare erkende at det nu og engang (desværre) er sådan tingene er. Vi kan, som her, moralisere lidt og håbe på lidt holdningsændring, måske hjulpet af lidt "butterfly effect" *SS*, men ellers må man tage den risiko med. -Men det sker da også at svindlere kan få diverse "ubehageligheder" ud af deres numre........... det må DE så tage med i deres overvejelser/risikoanalyse *S*


  • #44   17. sep 2012 Snehvide - Korrekt.. Det rart og hører noget sagligt og fagligt - end bare og blive skudt ned hvergang .. Men jeg har bare ikke holdt øje med en prisudvikling på en GSX-R 750 srad med indsprøjtning.. har altid set karburator modellen - og de ligger også højt ... Jeg har som sagt brugt, 123mc.dk - dba.dk - guloggratis.dk - motorcykelgalleri.dk ... til at se hvad folk sætter dem til.... Lidt svært andet syntes jeg. Men jeg skifter selv gearkassen og det nu, så må jeg se .. for går lidt med idéen om en banecykel .. men syntes bare det er synd og smide den gadecykel på bane - kan være jeg finder en der vil bytte en bane cykel til den og få den afsat på den måde..

    Tak for dine indlæg - de har været brugbare..


Kommentér på:
Salg af mc til udlandet? eller bare hive afgiften af?

Annonce