{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rep. styrthjelm?
  • #1   7. maj 2017 Er det til dig selv, så spar du bare pengene, baseret på dine tidligere opslag får du ingen glæde af hjelm!!!

• #2   7. maj 2017 Jeg forstår ikke helt din kommentar og hvad har det at gøre med min tidlig opslag? jeg snakker om rep af styrthjelm her??

• #3   7. maj 2017 Hvorfor sletter du emnerne du har lavet tidligere?

• #4   7. maj 2017 fordi at jeg fik svaret fra en anden bruger som jeg søgte efter.

Hvorfor må jeg ikke slette opslaget?:)

• #5   7. maj 2017 En defekt styrthjelm er da den perfekte hovedbeklædning når du skal ud og give gas på din +200hp R1 smiley smiley

• #6   7. maj 2017 hahahahaa det må sgu være din spøg:)jeg kører gerne på min superbike på motorvejen end at sidde her dagen natten lang og skrive om sove poser eller fodbold?? popcorn??

• Stefan P
    Stefan P Tilmeldt:
    dec 2014

Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 231
    #7   7. maj 2017 Det er ikke god stil at slette sine tråde ( i følge mig ) da andre måske stod med samme prolem, kræver selvfølelig at der er nogen der bruger søgefuktionen..

Hvad mener du med at få den repareret? Malet?

• #8   7. maj 2017 Udstemme er for længst afsendt herfra, det er ikke nødvendigt med trollebørn her smiley

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 67 Svar: 20.919
    #9   7. maj 2017 Det er temmelig dårlig stil at slette tidligere tråde - sæt nu andre mennesker havde samme spørgsmål. Er svarene så hemmelige?

Brug du bare noget superlim og spraymaling til den hjelm - det ingen problem.

• #10   7. maj 2017 #7;
    ja jeg mener 'malet'.

og svar til dit spørgsmål. Jamen, website - teamet har jo lavet denne funktion 'slet indlæg'. Jeg finder da ingen grund til at bevare tidli. indlægs, når jeg har fået det søgte svar. Om det er en go stil eller dårlig stil står der intet om i motorcykelgallery.dk retningslinjer?. Altså du kan vælge og ikke at slette og jeg kan vælge at slette. Forskel på personer:) fordi at jeg sletter' gøre det mig ikke til en dårlig person.

• Sajmon ™

#11   7. maj 2017 At slette tidligere tråde, er dårlig stil i fald andre kan blive hjulpet af dem. Så jo - det gør dig til et dårligt menneske i vores øjne.

Funktionen er tiltænkt tråde som måske løber lidt løbsk, eller bliver misforståede.

• #12   7. maj 2017 #11 Jamen så har staklen jo ret, alle de tråde han har lavet har jo været rent troll smiley

• #13   7. maj 2017 #11

øøhm i vores øjne??
    - hvis øjne og hvem snakker vi om:)
    Det er et åbent forum - alle snakker skriver og gøre lige hvad de vil. Ingen her har brug for at spørge om lov ellee spørge ind til andre holdninger og meninger - så længe man ikke overskrider grænserne og bevare tonen....
    Det er din mening om det. At slette sin tidlig tråd, så ser du andre som et dårligt menneske.? hold da op - en tankegang du har der. Der kan være 1000 årsager til at man sletter sine gamle indlæg.:)

• #14   7. maj 2017 #12

øhmm jeg har da ikke brug for din point eller mening. gem dem til dig selv eller dine tastatur-bandit venner. I øvrigt har jeg da ikke lagt billeder ind, hvilket jeg har ikke for brug 'afstemning'. Ren popcorn i huset hva ???????? hold da op nogle tastatur gangstere har at gøre med herinde. Lad dog andre brugerne være i fred herinde. Lad dem skrive og slette li hvorn det passer dem??

• #15   7. maj 2017 #14

Når du sletter dine tidligere tråde, kan det desuden virke "selvdestruktivt", du risikerer meget let, at nogle så ikke gider at bruge tid på at svare dig, når svaret (måske lige netop det du skulle bruge) alligevel forsvinder kort efter. Det er ikke særlig seriøst i et forum IMO.

• Sajmon ™

#16   7. maj 2017 Ja "vores øjne" - vi er mindst 2 som synes det - mig, #15 og #7 - og sikkert også flere..

Ja det er et åbent forum, men man kan ikke gøre og skrive som man vil, uden at nogen har en mening om det - og den mening har de jo ret til, ikke?

Ja gu er det min mening - og ja jeg ser det som dårlig stil, for hvis alle altid slettede alt hvad de lavede på nettet, hvor nemt tror du så det ville være at finde svar på noget uden at stille de samme 50 spørgsmål igen og igen?
    Er min tankegang med at ville stille sin egen tråd til rådighed for andre, så frygtelig?

Du siger der kan være 1000 årsager til det - hvad er din undskyldning så?

Og hvis du ved din hjelm kan fikses, så fiks den da. Hvad skal du dog bruge vores inputs til?

• #17   7. maj 2017 #13 det er hellere ikke pænt af jer at angribe en nybegynder herinde, hvor man skal vide jeres egne regler og kultur. Som tidli nævnt kan der være 1000 årsager til at man sletter sit tråt herinde. hold da op wn hønsegård herinde. Jeg troede at man virkelig skrev og snakkede om MC relaterede sager herinde..Li tværvtimod bliver jagtet og svinet til af nogle tastatur-konger:)

dårlig stil

• Sajmon ™

#18   7. maj 2017 Der er ingen som angriber nogen - du får blot fortalt hvordan man gebærder sig på... Ja... faktisk hvilken som helst forum side...

Kan du lige pege på det sted hvor du bliver svinet til? Jeg kan ikke rigtigt få øje på andet end at nogle kalder dig en "troll" - og hvis ikke du ved hvad det er, så kan Google hjælpe dig.. Altså hvis ikke de emner er blevet slettet af dem der spurgte før dig, og fik svaret.... smiley

• #19   7. maj 2017 Hvorfor tænker jeg bare: Kenneth smiley smiley

• Sajmon ™

#20   7. maj 2017 Det gør jeg også. smiley

• #21   7. maj 2017 Risen skal særes op med feks. en Dremel så den bliver V formet. Er den bred og dyb kan du tage en plast kile og lime i. Det oversydende af kilen sliber du væk og så fylde du bare maling på end til hjælmen bliver flot og glat.
    En hurtig måde at male den på er at dyppe hjælmen i spanden. Husk at hive hjælmen op i tide elles kan den klemme lidt når du skal bruge den.

• #22   7. maj 2017 Lige netop hvad du gøre nu. Dig og dine tastatur- bandit venner er så meget optaget i hva jeg skriver. Måden at man skal være på herinde er det da ikke dig el. dine kammerater der skal bestemme, når der er fastlagte regler i forvejen. Og ordet troll kender jeg self. bedre en dig, men jeg fandt dine kommentar useriøs, derfor besvarede jeg dig ikke. sagen er her lige nu hvorfor jeg har slettet en tidlig. opslag også er alle tastatur banditter samlet. hold kæft hvor sjovt ren netflix og popcorm??

• Sajmon ™

#23   7. maj 2017 Jeg er absolut overbevist om at du ved bedre end mig hvad en troll er. smiley

Nej sagen er at du er useriøs - både fordi du ikke har oprettet en MC, og fordi du sletter gamle tråde, som andre evt kan bruge til noget.

Opfører man sig useriøst en enkelt gang, bliver man heller ikke taget alvorligt næste gang - akkurat som nu...

Fortsat god aften. smiley

• #24   7. maj 2017 #21

Tusind tak smiley omsider fik jeg en kommentar der er noget værd.

• #25   7. maj 2017 Det er sgu hyggeligt at følge med her på sidelinjen. smiley

• Sajmon ™

#26   7. maj 2017

profilbillede
  • #27   7. maj 2017 sæt et klistermærke over så er det løst. vis skaden er opstået pga. Du har tabt den eller har været væltet så bør du købe en ny. Alt begyndelse er svær husk lige at søge i forummet inden du oprettet et emne og beskriv dit problem godt eventuelt med billed så plejer folk at være kanon flinke til at svare her inde smiley

• #28   7. maj 2017 Tak for dit svar. Jeg har tabt den. Jeg har prøvet at søge om det på siddn. Jeg synes ikke at der har været noget omkring det rigtigt.

• Stefan P
    Stefan P Tilmeldt:
    dec 2014

#29   7. maj 2017 Kan du ikke selv se det? du har søgt og kunne ikke finde noget og når du engang har fået dit svar sletter du tråden så den næsten der søger på sammen problem ikke kan få glæder af svaret og også skal til at oprette en tråd..

• #30   7. maj 2017 Epoxy og fehår så blir' den som ny.

• #31   7. maj 2017 #29

jo det kan jeg se -
    Så er jeg ikke den eneste der sletter tråde herinde. Så må i gå på jagt og finde den næste 'du' eller 'jer' eller tastatur banden her:)

• #32   7. maj 2017 Seriøs jeg lægger tasterne fra mig nu. Skal lave aftensmad. Det er utroligt at i kan blive og diskutere over et emne hele dagen - fordi en tidlig tråd er slettet. Nej nej nej nej:) en sjov side... Hyggeligt at møde jer go aftenn folkens)))

• Sajmon ™

#33   7. maj 2017

profilbillede
  • #34   7. maj 2017 '

profilbillede
  • #35   7. maj 2017 Tag den nu med ro, han kan jo være farlig, eller noget smiley

profilbillede
  • Stefan P
    Stefan P Tilmeldt:
    dec 2014

#36   7. maj 2017 http://www.motorcykelgalleri.dk/forum/sogeresultat?search=hjelm%20male&sort=5

27 tråde om at male hjelm, burde kunne finde noget der..

• #37   7. maj 2017 Har ikke læst hele tråden. Men er overbevist om at trådstarter har en "ring af lilje" smiley

• #38   7. maj 2017 Tænker ikke du skal skære yderligere i din hjelm? Hvor slem er skaden fra tabet? Er det blot ridser kunne de evt udbedres med spartel og lakering? Jeg har lavet en del hjelme som er blevet som nye igen, dog ikke nogle med flænger eller dybe ridser. Nogle mener det ene, andre noget andet angående lak af hjelm. Jeg ville nok smide den ud hvis jeg var i tvivl. Go dag smiley

• #39   8. maj 2017 Så hopper jeg sgu herind med et nyt spørgsmål, i samme dur. Jeg tabte min hjelm igår, den gav et ordenligt klask men det var fra en maks halv meters højde.. Kan jeg roligt kører videre eller skal den skiftes?

• #40   8. maj 2017 Det har vel altid været kutyme, at hvis man dropper hjelmen bør den udskiftes, og en billig hjelm til 2½k ville jeg da bare smide ud og købe en ny.
    Men det er heldigvis op til den enkelte, det er jo trods alt kun én selv der kan prissætte sit hoved..
    smiley

Overfladiske ridser kan ofte poleres væk, evt med vådslibepapir, og så rep.males, prøv en autolakker, de kan garanteret også gi' et prisoverslag.

• #41   8. maj 2017 tak for jeres kommentar. Heldigvis er der kun ridser på den. jeg tabte den. en dyr hjelm. vil helts få den repareret. måske male eller polere men hvem gør sådan noget speficik på mc hjelme.?

• #42   8. maj 2017 Hvor højt var faldet? Problemet er at stødabsorberende skum i hjelmen deformeres ved slag og får normalt ikke sin oprindelige form igen. Selvom du kun kan se ridser kan der være sket større skade.

"Crushing the cell walls destroys the impact management ability for most stiff foams, so the helmet has to be replaced after a single impact. The crushing is not always visible and can be hidden by the outer shell. The foam can also recover some of its thickness over a period of hours, but not its ability to manage impact. Crushed and partially recovered one-use foam will feel rubbery and soft. Experts measure the foam thickness carefully for crush, but for consumers the recommendation has to be "replace after every impact." Often the damage is not apparent in a casual inspection, even when there are cracks in the foam. And the rider often underestimates the impact because crushing of the foam dampened the shock."

http://www.bhsi.org/liners.htm

• #43   8. maj 2017 Der er meget stor forskel på, om man taber en "tom" hjelm, eller om der er et hoved (eller bowlingkugle) indeni.
    Det stødabsorberende materiale i hjelmen bliver kun sammenpresset ved "fuld" hjelm.

Er den "tom" (skvattet ned fra sadlen, hvor man havde stillet den) er der næppe sket nogen skade, med mindre at skallen er revnet.

Havde man hjelmen på, og skvattede ned af sadlen i en brandert, skal hjelmen skiftes.

• #44   9. maj 2017 Ej stop nu... taber man sin hjelm fra under 2 meters højde skal den sq ikke udskiftes... som Simon siger, STOR forskel på den kraft den bliver udsat for hvis den er tom, eller hvis der er et 5 kg hoved inden i og tilhørende 80 kg krop der hjælper med at presse yderligere.

• #45   10. maj 2017 Fint. Trådstarters hjelm har ikke taget skade, og skal bare males hvis han ikke kan leve med ridserne.

• Bo M
    Bo M Tilmeldt:
    jun 2013

Følger: 1 Emner: 11 Svar: 32
    #46   10. maj 2017 Kenan skriver ind i god tro, så giv ham lidt luft. Man skal være opmærksom på, at visse hjelmmaterialer ikke altid harmonerer med bestemte laktyper. Klassisk siger man, at glasfiberhjelme kan man fint lakere, men plasthjelme skal man være forsigtig med -ditto montering af klæbemærker. Nok en sikkerhed fabrikanterne har lagt ind for at undgå uheldige kemiske reaktioner. At tabe hjelmen på gulvet kræver ikke udskiftning, andet end man alligevel ønsker sig en ny hjelm smiley Man kan prøve at polere hjelmen med en gang farvet voks evt. bruge en rep. lak til biler - hvis man tør !

• #47   10. maj 2017 Hvad mærke og model er den hjelm vi taler om?

• #48   11. maj 2017 Billede af ridset

profilbillede
  • #49   11. maj 2017 2

profilbillede
  • #50   11. maj 2017 3

profilbillede
  • #52   11. maj 2017 4

profilbillede
  • Ken L
    Ken L Tilmeldt:
    maj 2017

Følger: 3 Følgere: 1 Svar: 5
    #53   12. maj 2017 En 2500kr hjelm er sku ikke en dyr hjelm.

Men hvordan har den fået så lange ridser bare ved at blive tabt??

• #54   12. maj 2017 fordig han havde den på hovedet da han tabte den. smiley

Kommentér på:
Rep. styrthjelm?

Annonce