{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.988 visninger | Oprettet:

Lasse L
Lasse L
Tilmeldt:
16. maj 2017
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Motorcykel mekaniker {{forumTopicSubject}}

Hej folk på Mc.galleri:)

Jeg har lige oprettet mig på soden her, da jeg tænker det er det oplagte sted/forum at ligge min forespørgsel ud. Håber den vil blive taget godt imod og tages seriøst:) Vil gerne høre fra folk der selv arbejder som MC. Mekaniker. Andre må selvfølgelig også byde ind:)

Jeg er 28 år og har efterhånden arbejdet i lidt forskellige fag.
Lager (som meget ung), håndværker i en del år, arbejde med børn og unge en del og år, laboratorie tandtekniker (dem der laver tandproteser) og sidst har jeg arbejdet med salg. Er efterhånden træt af at hoppe rundt, så vil gerne starte uddannelse så jeg har noget dokumentation på papir og hele den smører man nu fyre af når man snakker uddannelse. Jeg har altid været god med mine hænder og ret lærenem hvis jeg selv skal sige det.
Så nu til mit spårgsmål, som egentlig er temmelig simpelt.
Jeg vil høre om MC. mekaniker er meget hårdt for ryggen. Altså hårdt som i hårdt-hårdt. Jeg tænker f.eks at bil mekaniker er hårdere for ryg, ja og nakke for den sags skyld, selvom bilen kan hejses op. Så tænker jeg bare at som bil mekaniker står man i skævere stillinger end jeg forestiller mig at man gør som MC. mekaniker. Bilen kan også hæves op, og det gør en motorcykel jo også (tænker jeg) men jeg har bare dannet mig et anderledes billed af arbejdsstillingerne som MC. mekaniker.
Det skal lige siges at jeg stoppede som håndværker pga at jeg fik ondt i ryggen. Jeg vejede 30 kg mindre den gang, som vel efterhånden er 7-8 år siden. Jeg har gained 30 kg i muskler primært. Så styrken er der. Og jeg mærker intet til min ryg mere.
Jeg gider bare ikke starte på endnu et job/uddannelse og stoppe halvvejs pga noget ryg halløj igen eller lignende. Vælger at tro at al min træning + ekstra muskelmasse har hjulpet/hjælper mig nu her. Jeg syntes efterhånden at jeg har lidt "travlt" i forhold til uddannelse. Gider ikke være 65 år før jeg er uddannet. Vil gerne igang med noget nu, som jeg kan lave mange mange år fremadrettet:)

Så ja. Vil bare høre om det er Meget hårdt for ryggen at være MC. mekaniker. Og jeg ved selvfølgelig godt at det er et fysisk job, men jeg har bare en forestilling om at det ikke er hårdt på samme måde som ordinær bil mekaniker. Brolægger. Gartner. Jord-beton arbejder, osv osv.

Er godt klar over at det ikke er et stillesiddende arbejde at være MC. mekaniker, men hvis man sidestiller faget med så meget andet fysisk arbejde:)

Jeg håber der vil komme lidt forskellige personer og bidrage til mit spørgsmål:)

Mvh
Lasse:)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Motorcykel mekaniker
  • #1   16. maj 2017 det kommer jo meget an på hvor høj man er hvis man er 2 meter høj ja så er det hårdt for ryggen. hvis du står op.. ,men tit når du skruer kan man jo ligge på sine knæ på en pude og skrue så det ikke så slemt

  • #2   16. maj 2017 men det kan da godt gøre lidt ondt i ryg og beneren. efter et par timer med en skrælle

  • #5   16. maj 2017 evt så overvej industritekniker, det kræver lidt fingersnilde og hovede, der kommer du i hvertfald ikke ud for skæve stillinger i længere tid

  • #6   16. maj 2017 Det er rimeligt hårdt for knæ ryg pga div arbejds stillinger.
    Så hvis du har problemer med kroppen skulle du måske se en lidt anden vej.
    mvh


  • #7   16. maj 2017 Overvej et job i det offentlige, måske i SKAT eller lignende, der bliver du med garanti ikke overbelastet smiley

  • #8   16. maj 2017 Jeg vil skyde på man kan sidde ned, til 80% af normal MC arbejde. Jeg har en frisør skammel, og den gør livet noget letter.
    Det er faktisk kun når der en motor, der skal ind / ud af stellet. Der virklig seriøse løft, alt andet kan gøre med liften eller en kran.

    Det eneste tidspunkt, jeg normal har rygproblemer. Er når vi har stået på en eller andet racerbane og lavet 200+ dæk skift på en normal arbejdsdag.


  • #9   16. maj 2017 #8 Så er du næsten som Dennis Knudsen, og den slags, de er også "frisører" og sidder ned ca. 80% af tiden, men de sidste 20%!! Det er så på knæ med røven i vejret smiley smiley

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.657
    #10   16. maj 2017 Jeg skruer meget MC i min fritid, og udover at smøre kæde, kan jeg ikke rigtigt huske hvornår jeg sidst har ligget eller stået i en stilling som var belastende for ryggen. Kan nogen forklare mig hvad man skulle det for?

    En god værkstedsstol og en MC lift - så er det slut med at ligge med røven i vejret. I min optik er det fag IKKE hårdt for ryggen.
    Lige om lidt er der en som siger at man får nogle dumme løft, når man f.eks skal montere fælge på en MC eller pille motor ud af eller ind i stellet.
    Hjul monterer man siddende og med cyklen på en løfter, så man kan holde hjulet oppe med fødderne og styre aksel / bøsninger og kædestrammere osv på plads med pølserne, så der får man ingen forkerte løft.
    Motor ud og ind af stellet, klarer man med en talje eller en motorløfter til biler - INGEN er forhåbentlig så dumme at de løfter 80+ kg motor med hænderne på et MC værksted.
    En ting er fritiden og perlegruset - en helt anden ting er et professionelt værksted, og der skal man have de hjælpemidler der er brug for, så man ikke splitter sig selv ad.

    Husk nu, at man kan lære folk at skrue MC, male biler, lægge fliser, ordne bede, beskære træer, sætte ting på hylderne i et supermarked, men INGEN kan lære nogen at være interesserede i noget af det.
    Brænder man for det, skal man nok få det lært - så kom du bare igang.


  • #11   18. maj 2017 Er det overhovedet muligt at finde en læreplads som MC-mekaniker nu om dage?


  • Lasse L
    Lasse L Tilmeldt:
    maj 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #12   19. maj 2017 Tusind mange tak for jeres svar, og ovenikøbet at i uddybede jeres svar lidt, det er jeg glad for:)
    Der er ihvertfald lidt at gå i tænke-box med. Men endnu en gang tak:)

    God sommer til jer alle:)


Kommentér på:
Motorcykel mekaniker

Annonce