{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.040 visninger | Oprettet:

Job Personvogns mekaniker eller motorcykel mekaniker {{forumTopicSubject}}

Hej mg jeg står lidt i et dilemma. Jeg vil gerne blive motorcykel mekaniker men jeg vil også rigtig gerne blive personvogns mekaniker, så til sidst så kommer det lidt ned til hvad man tjener, så her er mit spøgsmål. Hvilket job vil jeg kunne tjene mest som vis jeg var ansat et sted?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Job Personvogns mekaniker eller motorcykel mekaniker
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 280 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.663
    #1   10. feb Du har HELT galt fat i dine prioriteringer der... smiley

    Man kommer til at lave det samme ca 8 timer om dagen i ret mange år, så dit største fokuspunkt bør være om du synes jobbet er spændende, og om du gider stå op om morgenen og tage afsted til det. Det finder du kun ud af, ved at finde en læreplads og prøve det af - alternativt finde en praktikplads.

    Løn er sekundært. Man sætter tæring efter næring, så lad være med at vælge ud fra det kriterie.

    Og det hedder ikke "jeg vil gerne blive" - det hedder "jeg vil gerne VÆRE XxXxX"...


  • Bertram H
    Bertram H Tilmeldt:
    feb 2024

    Følger: 12 Emner: 1 Svar: 3
    #2   10. feb Ja det må jeg få gjort, altså at få en lære plads men hæler mest til motorcykelmekaniker

  • #3   10. feb Du skal nok tænke lidt på fremtidsudsigterne for især biler.
    El-biler kommer stærkt og jobs som mekaniker på ICE køretøjer vil blive mindre og mindre.
    Nok hurtigst for biler men også for MC på sigt. Så spørgsmålet er hvad det er du har lyst til at skrue på?
    Hvis man kigger på antal jobs - og dermed muligheden for at få arbejde, ville jeg nok vælge bil mekaniker. MC er relativt snævert = få jobs at søge
    Der er ikke den store løn forskel på bil og MC mekaniker hvis man søger på Google.
    Så uanset hvad du vælger bliver det sikkert din egen dygtighed og kompetence der kommer til at bestmme din slutløn.


  • #4   11. feb Alle kan med lidt mekanisk snilde selv skrue i biler og motorcykler, i hvert fald de lidt ældre. Jeg ville vælge noget helt andet hvis jeg var dig. Som industritekniker eller lign. Så har du pludselig også evnerne til at special lave dele og den slags. Lønnen er bedre, jobbet meget mere alsidigt.

  • Bertram H
    Bertram H Tilmeldt:
    feb 2024

    Følger: 12 Emner: 1 Svar: 3
    #5   11. feb Ja men det er jo ikke det jeg gider at bruge de næste 10 15 20 år på at lave. min pasion er jo mekanisme og alt med motor og køretøjer og ja jeg hved das godt at alle kan lidt med motor cykel og bil men det er jo heller ikke grunden til at jeg gider at være mekaniker det er jo fordi det er det jeg brænder for at bliver og til sidst så er drømmen at blive selvstændig personvogns mekaniker

  • #6   13. feb Der er ikke mange lærepladser at slås om hvis du vil være mc mekaniker.
    Der er også længere mellem mc værksteder så længere til job og hjem, medmindre du har en i nærheden du ka få plads hos eller kan flytte senere hen. Det låser bare en til lidt færre steder end hvis man laver biler.
    Og hvis du en dag vil have egen biks, så er det også værd at tænke på der er meget mere at lave med biler end mc i dk.


  • #7   13. feb Hvis det var mig ville jeg vælge automekaniker alene ud fra at det er nemmere at få job og lønnen er ca. den samme, intet er sjovt 8 timer hver dag, dag ud og dag ind smiley

  • #8   13. feb din ryg ville vælge mc-mekanikker smiley

  • Poul L
    Poul L Tilmeldt:
    jan 2023

    Følgere: 6 Emner: 1 Svar: 50
    #9   14. feb Hej Bertram.
    Fint at du søger råd hos andre. Men kun du kender egne drømme, og måske er du selv den bedste eller næstbedste til at vurdere dine evner, færdigheder og dermed muligheder.
    Nummer 1: søg arbejdsglæden. Måske skal du gennemføre trælse opgaver og timer undervejs, men det er glæden der driver dig afsted før arbejdstid begynder og måske får dig til at tage en time eller to ekstra, hvis det er nødvendigt.
    Nummer 2: du udvikler dig undervejs, samfundet ændrer sig og om 10,15 og 20 år ser alt anderledes ud.
    Jeg blev udlært som automekaniker for næsten 50 år siden, havde senere ½ års job som mekanikersvend i et andet firma. Derefter blev jeg soldat. Bagefter var det svært at få jobs. Jeg betalte for kørekort til lastbil og bus. Blev lastbilchauffør og arbejdede som vvs-medhjælper i ½ år indtil jeg så fik et job, som jeg blev vildt glad for og udviklede mig i gennem 44 år.
    Har kun fortrudt en ting undervejs - at jeg skulle have uddannet mig til maskinarbejder i stedet for automekaniker. Men meget kan ændre sig.
    Og som en anden skrev - sæt tæring efter næring. Altså brug færre penge end du tjener. Så bliver du ikke afhængig af dårlig økonomi og kan gå efter arbejdsglæde.

    OG, hvis du gerne vil være selvstændig. Så skal du bruge nogle år på at arbejde røven ud af bukserne, tjene en masse penge uden at bruge dem. Og du skal samtidig lære andre ting end lige at skrue..... du skal blive god til kundebetjening, god til at have styr på økonomi, forhandling, indkøb + ikke mindst sørge for at skrive regninger, så du ikke lider tab ved at være en flink fyr.
    Held og lykke. /Poul


  • Peter R
    Peter R Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 1 Svar: 148
    #10   14. feb #3:

    ICE? HVad har det med tog at gøre?


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 280 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.663
    #11   14. feb #10 - Hvor læser du at noget som helst i tråden, har noget med tog at gøre? smiley

  • #12   15. feb "ICE" = "Internal Combustion Engine"
    Fælles betegnelse for motorer der virker ved afbrænding inde i motoren.
    Benzin, diesel, brint, Jetfuel, stempel, wankel, jet osv.

    ICE er den gængse betegenelse modsat "EV" = "Electric Vehicle"


  • Carsten J
    Carsten J Tilmeldt:
    maj 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 36
    #13   15. feb Du kan jo læne dig lidt tilbage og sige, --- jeg interesserer mig for mekanik, jeg vil arbejde med mekanik, hvor er der meget mekanik, hvor vil min uddannelse være bred så den kan bruges i mange brancher?

    Biler? Noget forholdsvis avanceret men billigt teknik stuvet sammen på meget lidt plads, lavet med fokus på lav produktionspris.
    MC? Tjae nogenlunde som biler.
    Lastvogne? Noget tungere og bedre kvalitet end personbiler, med mere reparation end personbilers reservedelsudskiftning. Hvem har de sidste 20år renoveret en personbilmotor?
    Entrepenør og landbrugsmaskiner? Nogenlunde som lastvogne, men med mærkelige høstmaskiner, robotstyring, vision teknik og lignende.

    Det er sådan jeg læser din situation. Og som tidligere skrevet se ikke på lønnen, du får alligevel (med nogenlunde fornuftig opførsel) råd til det som betyder noget for dig.

    Og hvis du ikke opfører dig fornuftigt, --- så er du på røven uanset om du tjener 25.000 eller 50.000 om måneden


  • Bertram H
    Bertram H Tilmeldt:
    feb 2024

    Følger: 12 Emner: 1 Svar: 3
    #14   18. feb Hej nu hved jeg godt at det her er motorcykel galleri og ikke bil galleri men nu hvor jeg allerede har skrevet her inde om det samme så tænkte jeg at det kunne jeg bare gør igen

    Hvad for et job har den bedste fremtid i forhold til ikke at skule arbejde på elektriske biler personvogns mekaniker eller lastvogns mekaniker


  • #15   18. feb Skal det være noget med køretøjer, så er traktormekaniker en mulighed. Dog skal man nok forvente at der om en del år også vil komme traktorer der kører på el. Jeg tror det vil vare en hel del år før det er aktuelt på de store.
    Traktorer er mindst lige så udfordrende at arbejde i som biler og lastbiler.


  • Carsten J
    Carsten J Tilmeldt:
    maj 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 36
    #16   18. feb Med de nuværende batteriteknikker er der et problem med både el-lastbiler og traktorer. hvis man giver dem batterier så de kan arbejde i ca. 4 timer vil det medføre en batteripakke til got 1/2 million, derudover øges egenvægten med ca. 2 tons, det betyder igen en reduktion af lastevnen på 2 tons, så må der jo flere biler på vejene.

    En ansvarlig i et speditionsfirma fortalte at de var ophørt med at bruge Volvo og Scania og i stedet udelukkende købte Mersedes ved udskiftning, De erkendte blankt at det var en dårligere bil, men egenvægten var ca. 1 ton lavere og det betød 1 ton ekstra lastevne, de tons x km som derved kom til rådighed udlignede rigeligt en motor til 100,000

    Man bør huske at indregne alle fordele og ulemper ved elkøretøjer, ekstra vægt medfører extra dækslitage, husk at 1 kg dækslid er næsten 1 kg microplast i naturen, extra vægt medfører ekstra energiforbrug,

    Hvis en medicin har en virkning så har den også bivirkning, men de er sjældent nævnt.


Kommentér på:
Job Personvogns mekaniker eller motorcykel mekaniker

Annonce