1.118 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Motorcykel eller personvogns mekaniker? Motorcykel eller personvogns mekaniker?

Hej
Er lidt i tvivl om hvad der ville være bedst, skal på teknisk efter sommerferien, men er i tvivl om jeg skal vælge cykel, knallert og mc mekaniker eller personvogns mekaniker.

Personligt synes jeg bedst om den første da det er mine interesser, men hvad er bedst i fremtiden mht job osv?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle afbryder korrekt 400 kr.
  • Hænge maleri op 500 kr.
  • Opsætning af skab 600 kr.
  • Samle ikea pax skab 1.200 kr.
  • Klipning af hække 675 kr.
  • Opsætning af ny vandhane 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Motorcykel eller personvogns mekaniker?
  • #1   14. mar 2012 Så holde at der stadig produceres franske og italienske biler så vil der altid være masser af job muligheder som automekaniker smiley

• #2   14. mar 2012 Helt eni.. smiley ved ikk lige hvor stor efterspørgsel der er på cykel- og knallert mekaniker.. det er som regel svært at finde en læreplads som mc mekker i dagens Danmark, så jeg ville nok gå efter en personvogns mekker, der er det til at finde en lære plads, og der er gode muligheder for videre gående uddannelse bagefter..

• #3   14. mar 2012 Der er faktisk gode muligheder inden for cykelbranchen. Der er en del der søger lærlinge og svende. Hilsen en gammel cykelmekaniker

• #5   14. mar 2012 Jeg tror det er lettere for en automekaniker at skrue på en mc end for en mcmekaniker at skrue på en bil. smiley
    Det sikre valg, automekaniker . Der får du også cykel rep som et led i uddannelsen smiley

• #6   14. mar 2012 Leg at du er uddannet, og besøg samtlige værksteder omkring din by, både mc bil og cykel og spørg dem om der ville være arbejde hvis du stod og skulle ansøge..

• #7   14. mar 2012 Cykel knallert og mc høre vidst sammen i samme uddannelse, man lærer om dem alle 3 smiley

• #8   14. mar 2012 personligt havde jeg nok taget det jeg brændte mest for... Vil hellere vågne op og glæde mig til at komme på arbejde, end og skulle trækkes op hver dag.

• #10   14. mar 2012 Som Sebastian klogt siger så er det lettere som automekker at fixe en mc, da du kender de fleste komponenter fra en bil, omvendt kender en mcmekker ikke til aircondition, ESP og avancerede body systemer. Jeg har været automekker i 10 år, og ville nok anbefale dig at overvejde lastvognsmekker, da de renoverer flere ting, reparerer lang mere og fejlsøger dybere og det er faktisk det som der er det sjove, personvogns og mc mekkere bytter "bare" reservedele, og det bliver altså temmeligt kedsommeligt i længden..

• #11   14. mar 2012 Men også bare huske på, at der i der er blevet og bliver uddannet rigtig mange automekker!!
    det er jo efterhånden gået hen og blive hvad SOSU er for pigerne :s

Så som Haekle siger, så vil det nok en fordel at blive lastvognmekaniker.

• #12   14. mar 2012 jeg blev færdig på min Knallertmekanikker uddannelse igår. og kan sige det tog kun 2½år og finde en læreplads. og det er IKKE nemmere til MC mekanikker. så vælg kun det hvis du kender en du kan få læreplads hos for det tager bar tid og finde.

• #13   14. mar 2012 Biler og lastbiler siger mig bare ikk så meget, vil meget hellere arbejde med 2hjulet maskiner.

• #16   14. mar 2012 knallertuddannensen er præcis det samme som MC. (ihvertfald hvor jeg tog det) eneste forskel er bar på knallert er er kun 3 forløb hvor MC har 5 så vidt jeg husker

Kommentér på:
Motorcykel eller personvogns mekaniker?

Annonce