{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.713 visninger | Oprettet:

Overhaling mellem rækkerne {{forumTopicSubject}}

Til den evige diskussion, står det her sort på hvidt hvad der er tilladt.
http://www.fdm.dk/biler/love-regler/overhaling-med-motorcykel

Ærgeligt, benytter ellers selv ofte muligheden, hvis forholdende tillader det, og har ikke tænkt mig at stoppe med det, så må man jo æde den bøde, hvis det skulle ske at man bliver stoppet.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Overhaling mellem rækkerne
  • #1   19. maj 2017 Tak for info smiley
    Jeg gad vide, hvad bøden monstro er?


  • #2   19. maj 2017 Men hvad er tilstrækkelig plads mellem bil og motorcykel? Det har jeg endnu ikke hørt defineret.

  • #3   19. maj 2017 hvis nu alle bilerne holder stille i køen, pga rødt lys, er det så ikke bare en forbi kørsel af et stille holdene køretøj, og er det så lovligt. hc... .. og hvor er det farlige i at køre forbi nogle der holder stille..

  • #4   19. maj 2017 Hvis der er kø på motorvej eller biler holder stille ved rødt lys og lignende er det en forbikørsel og helt lovlig ved lav hastighed er... der er stor forskel på en overhaling og en forbikørsel..

  • #5   19. maj 2017 Du får et klip pr. overhaling du laver mellem rækkerne. Så kan du selv begynde at tælle. Jeg gjorde det i Østjylland for nogle uger siden. Blev stoppet af en civil mc og fik beskeden, at jeg stod til 50 klip, 1 pr. overhaling inden om (til de nysgerrige kan jeg sige, at der var lang kø). Jeg fik fortalt, at jeg havde misforstået reglen, da jeg havde læst hvad MC magasinet havde postet sidste år. Det FDM lige har postet igen, er dog det rigtige.

    Det er en skam, men som betjenten sagde - der er ingen fordel på MC. Desværre.

    Jeg slap med skrækken, da han godt kunne se jeg var noget blank på hvad der var rigtigt og forkert, samt min forseelse var så gigantisk, at han rent faktisk troede på jeg gjorde det i "god tro".


  • #6   19. maj 2017 Er der nogen der har fået en bøde for ovenstående?..


  • #8   20. maj 2017 Skal jeg så langt at chancen for motorvejs kø er til stedet så tager jeg bilen. Motorcykel er legetøj ikke et transportmiddel

  • #9   20. maj 2017 #8 Motorcykler har ellers været mit eneste transportmiddel siden 2011. Gør jeg noget forkert?

  • #10   20. maj 2017 Som 4# siger. Hvis der er kø og bilerne holder stille er det fuldt lovligt. Stillestående biler er at betragte som parkeret jf. færdselsloven.
    Hvis de kører, er det længst til venstre


  • #11   20. maj 2017 Men er forbikørsel tilladt på denne måde andre steder end i yderste venstre spor, hvor der er forsvarligt med plads til at passere? smiley

  • #12   20. maj 2017 Hmm.. smiley

    Jeg er holdt helt op med det.. smiley

    Kører nu hver dag i myldertiden, udelukkende venstre om i yderbanen.. smiley

    Og det går faktisk forbavsende godt, folk trækker lidt ekstra til højre i deres bane, eller trækker ind i indersporet..

    Men i udgangspunktet er der på hillerød eller helsingør motorvejen oftest ml. 80 - 150 cm fra bilerne ud til stregen, - så at passere stille og roligt 5-10 km hurtigere end dem er ikke noget problem..

    Samme v dobb. Optrukne linjer.. Spærreflader og så'rn smiley

    Største problem v at køre venstre om i yderbanen, er hvis der kommer en anden motorcykel, 30-40 km hurtigere zikzakkende mellem banerne.. smiley
    smiley


  • #13   20. maj 2017 Antallet af klip + bøden
    samt det følgende forbud mod at køre hverken mc eller bil de næste 3 år

    Jeg gør det
    Jeg holder øje med motorcykelbetjente inden jeg gør
    Og jeg kan ikke længere se eller høre politi biler.....

    Det er noget passiv-aggressivt svineri det regelsæt

    Rigtig jantelov

    Du ska ikke tro du ka noget med din 2hjulede bil

    Næ nej du

    Du placerer dig som en bil..

    Og en knallert er pr definition ikke indrettet til at befordre passager...
    -Basta.......

    ??


  • #14   20. maj 2017 Bliver først ændret når flertallet af vores politikere får mc kørekort.

  • #15   20. maj 2017 Gør det også selv.. Men når jeg køre bil irritere det mig grænseløst. Tænk hvis han for overbalance og vælter over i mig osv..

  • #16   22. maj 2017 15
    Hvis han gør det må han jo så bare betale via sin ansvars forsikring


  • S B
    S B Tilmeldt:
    okt 2015

    Følger: 1 Svar: 2
    #17   22. maj 2017 Deja vu...?? ??

  • #18   22. maj 2017 Kære Hans K #10

    Jeg er bange for at du tager fejl.
    Biler, der holder stille som følge af færdslen er IKKE parkeret.
    Motorcykel må ikke føres ved siden af at andet køretøj.
    Overhaling kan KUN ske VENSTRE om, ALDRIG højre.
    Forbikørsel er kun når hele rækken flytter sig. Ikke når man som motorcyklist sniger sig inden om.
    Desværre har der været nogle svar fra "flere sider" (ingen nævnt - ingen glemt), der har antydet, at man kunne overhale venstre om i den højre af flere vognbaner. DEN GÅR IKKE.

    Men som andre har skrevet: Det er for dyrt og for ærgerligt at blive taget med en masse højre overhalinger.

    Når det så er sagt, så ville det være fantastisk, hvis bilister gav motorcyklisterne plads til at lave lovlige overhalinger om morgenen ind ad motorvejen. Det koster jo ikke bilisterne noget, at motorcyklisterne kan liste sig forbi.
    Det må jo være dejlige at hjælpe hinanden smiley

    Kør trygt
    //Poul Erik


  • Gert J
    Gert J Tilmeldt:
    okt 2016

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 31
    #19   22. maj 2017 Nu er der jo så også den "hjemlige mentalitet" at tage i betragtning.
    Man ser jo ofte at bilister, der holder i kø ikke rigtigt tåler at så'n en tohjuler skal komme fremad, når nu "vi andre ikke kan".
    Jeg har i hvert fald flere gange oplevet, at bilister, når de ser en MC liste sig frem imellem bilkøerne, så lige klemmer sig lidt sammen så der blokeres for en stille forbikørsel.
    Så meget for den danske trafikkultur.


  • #20   22. maj 2017 #1

    Bøden er 2000kr og klip i pappet smiley


  • #21   22. maj 2017 Uuuh.... smiley
    Tak for info! smiley


  • Casper A
    Casper A Tilmeldt:
    jul 2016

    Følger: 1 Svar: 2
    #23   22. maj 2017 I artiklen(Den første) står der at reglerne ikke er ændret, men i en tidligere artikel, som også er godkendt af en betjent fra færdselspolitiet, siger at det er muligt at overhale.
    http://m.magacin.dk/motorcykler/motorcykel-og-koekoersel-svar-fra-politiet/ar2175/
    (Linket er bevidst lavet til mobiler, det er markant nemmere at læse også på pc)

    /Casper


  • #24   22. maj 2017 Husk nu på at reglerne ikke er regler specifikt til motorcykler. Reglerne siger jo bare at hvis man kan overhale med sit køretøj uden at skifte vognbane, så må man gerne dette. Dog forudsætter det at man ikke overhaler nogen andre køretøjer indenom - deraf at det skal være i yderste vognbane.
    Så i principet så må en bil - ja for den sags skyld vel også en stor lastbil - også gerne overhale en masse mc'er i kø - hvis der er plads nok.

    Men det ændrer stadig ikke på at uanset hvad reglerne er, så kan en politimand altid give dig en bøde for at køre uforsvarligt - eksempelvis hvis han vurderer at der ikke var plads nok til at foretage en sikker overhaling. Og da der vist ikke er nogen klare regler om hvad "plads nok" er, så er det en vurderingssag og dem vinder politiet altid - og det bør de også.


  • #25   22. maj 2017 Synes generelt vi kunne lære lidt af de sydlige himmelstrøgs mc kørsel. Det fungerer da meget godt i Rom

  • #26   22. maj 2017 1: Venstresvingende skal overhales til højre.

    2: Alle, inkl bilisterne, skal holde så langt til højre som muligt, dog under hensyntagen til deres videre fremfærd.

    Når jeg kører ind ad åboulevarden, og der er proppet i alle 3 baner fra rådhuspladsen frem forbi tivoli mod amager, så giver det ingen mening for en bilist at ligge i venstre spor, hvis ikke vedkommende holder i kø til venstrebanen der leder forbi christiansborg og over knippelsbro...


    Derfor antager jeg, med flere relevante paragraffer til grund, at alle bilisterne i venstre bane skal til venstre.

    Ergo er det lovligt at passere bilisterne i 3. Bane højre om, samt Bilisterne i 2. Bane venstre om



    Så vil nogen måske sige at jeg ikke må køre og skifte mellem højre for stegerne og venstre om stregerne, alt efter om der er en bilist i 3. Eller 2. Bane der skulle ha et los i pengepungen, for ikke at placere sig ordentligt.

    det er zig zag kørsel vil nogen måske sige....

    ..
    smiley

    Kald det bare "zig zag"....

    Det er heldigvis ikke noget der kan få mig til at bruge 5-15 gange så lang tid på de køreture i myldretid jeg tager


  • Kenneth G
    Kenneth G Tilmeldt:
    dec 2015

    Følger: 1 Svar: 50
    #28   22. maj 2017 Det værste ved at køre imellem banerne må dog være, at hver femte bilist er optaget af sms eller samtale på sin telefon.
    Og hun/han slår dig sgu ihjel, når hun/han overser dig kørende imellem kolonnerne.
    Derfor tør jeg simpelthen ikke.
    I tæt trafik placerer og opfører jeg mig som en bil på vejen.
    Jeg har simpelthen mit liv for kært til andet.


  • #29   22. maj 2017 Spørger lige igen, er der nogen der kan fremvise dokumentation på, at havde fået i bøde for at køre imellem rækkerne?..


  • #31   23. maj 2017 Der er afsagt dom ved byretten i Hillerød i april 2015.
    Det er ulovligt. Punktum
    Her er link til dommen:
    http://www.smcc.dk/Joomla1522/media/kunena/attachments/552/overhalingmedMC.pdf
    (Og nej.... Folketinget har ikke vedtaget ændringer af de omtalte paragraffer i færdselsloven siden dommen blev afsagt.....)
    Folketinget har heller ikke afskaffet § 52 i færdselsloven:
    "...Kapitel 9
    Særlige regler for motorcykler
    § 52. Motorcykel må ikke føres ved siden af andet køretøj..."
    ------------
    Så glæd dig / jer over de gange det går godt.
    og betal uden at mugge de gange politiet passer sit arbejde og stikker en fortjent bøde ud....


  • #32   23. maj 2017 Ja for fanden, lad os få nogle flere regler og højere straffe! Det er lige hvad vi har brug for.

    Og lad politiet samtidig snuppe dem der bedriver "offerløs kriminalitet" som at køre mellem holdene biler når de nu ikke kan tage de virkeligt slemme der stjæler, slår folk til plukfisk eller det der er værre.

    smiley smiley smiley smiley


  • #33   23. maj 2017 #29

    Ja, det kan to af mine kammerater. Jeg har tidligere citeret deres bøde smiley


  • Kenneth G
    Kenneth G Tilmeldt:
    dec 2015

    Følger: 1 Svar: 50
    #34   24. maj 2017 #30
    Jeg havde faktisk forestillet mig at i gjorde det, selvom trafikken rullede med mere end 25 kmh.
    Det ser man desværre.
    Hvis en kø holder stille, og der er rigtig god plads, så ruller jeg lige så stille forbi bilerne.


  • jens b
    jens b Tilmeldt:
    mar 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #35   24. maj 2017 Så længe man ikke overskrider linjerne er der vel tale om en forbi kørsel for bilerne til venstre for en og en overhaling for bilerne til højre for en?

  • #36   24. maj 2017 #35
    Nej desværre ikke.
    Prøv at kigge en ekstra gang på FDM linket.
    Det er kun lovligt yderst til venstre.


  • René S
    René S Tilmeldt:
    sep 2007

    Følger: 1 Svar: 3
    #37   24. maj 2017 Hvis bilerne holder i en stille kø på motorvejen på en varm dag, er der mange der åbner døren for at få noget luft. Ja så kan man jo få en flyvefur... smiley

  • gleb13
    gleb13 Tilmeldt:
    apr 2017

    Følger: 4 Emner: 2 Svar: 19
    #38   24. maj 2017 Det er forkert hvad FDM skriver, og det er ikke første gang. Du skal ikke tro på alt hvad FDM udgiver.

  • gleb13
    gleb13 Tilmeldt:
    apr 2017

    Følger: 4 Emner: 2 Svar: 19
    #39   24. maj 2017 #37 René - Så kunne man håbe at bilens fører får en ordentlig fængsel straf, det er ikke særlig svært at kigge inden man åbner døren. Hvor dum kan man være.

  • Tom M
    Tom M Tilmeldt:
    mar 2009

    Følger: 1 Svar: 17
    #40   24. maj 2017 Det forekommer vanvittigt at skulle opgive en af de helt klare fordele ved at køre to-hjuler, nemlig den meget større fremkommelighed, blot fordi nogle regler fortolkes forskelligt. Jeg gør det nu fortsat, når det synes forsvarligt, altså lav hastighed og god plads. Jeg har også lært den der med, at hvis der er plads indenfor striberne, må man godt trille forbi, dog skal alle andre parametre være på plads, såsom plads til manøvren og ingen overhaling, altså ud over linjen, højre om. Men vi må åbenbart hver især vælge, hvad vi tror på og tør! God og lærerig debat i øvrigt!

  • #41   24. maj 2017 Bilisterne burde være taknemmelige over vi Ikke forlænger køen yderligere for når det bliver grønt lys. Er fire fem motorcyklister over inden bilen for sat bilen i gear og derved en kortere kø. Og som den hensynsfulde mc køre jeg er. Gør jeg altid hvad jeg kan for mine med bilister Ikke skal holde længere i kø pga mig. He he. smiley

  • #42   24. maj 2017 #35, #28 og #40
    Læs venligst dommen i #31.
    Hvad man end må mene omkring det hensigtsmæssige i loven, så er det sådan at Den lovgivende magt, Folketinget, har vedtaget loven. Den udøvende magt, Politiet, håndhæver den og udsteder bøde og klip i kørekort OG dét er blevet indbragt til vurdering af den dømmende magt, Domstolene, som har afgjort at det ER ulovligt!!
    Så kan I, MagaCin, Ekstrabladet og deres citat fra en tilfældig unavngiven politibetjent postulerer alt hvad I har lyst til
    Alle 3 statsmagter har slået fast at det er ulovligt
    Og denne dom vil der blive henvist til i alle andre fremtidige sager. Der er fastslået en præcedens.
    Så smil og betal, hvis du overlever at kører mellem rækkerne i Danmark
    (Men det er nu dejligt at køre i Frankrig hvor forståelsen er større for motorcyklister.... smiley )


  • Uffe B
    Uffe B Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Svar: 1
    #43   24. maj 2017 Der er alt for mange trekantede regler der minkser smidigheden i trafikken.
    Mange steder i udlandet giver trafikken plads så motorcykler kan komme nemmere frem. og hvorfor skulle de ikke det? Det giver en god og smidig gensidig forståelse af trafikken. Hvad er det for en holdning der gør at en motorcykel pænt skal koge i rækken når nu der er fint plads til lidt smidighed.
    Det giver ingen mening.


  • gleb13
    gleb13 Tilmeldt:
    apr 2017

    Følger: 4 Emner: 2 Svar: 19
    #44   24. maj 2017 #31 - Han gjorde det højre om, det skal gøres venstre om

  • #45   25. maj 2017 Alligevel imponerende, at emnet bliver ved at komme op.
    Det kan vel egentlig koges ned til følgende:
    "Gør som du vil/plejer, men vid at det højst sansynligt er forbudt. Hvis du har så travlt, er det måske bedre at køre hjemmefra 5-10 min. før, frem for at risikere liv, lemmer og MC, for et par "overhalinger"."


  • #46   25. maj 2017 Det første lød fint. Men hvem gider at kører hjemme fra 10 _15min før for at holde i kø

  • #47   25. maj 2017 Argumentet i dommen om, at man ved kørsel mellem rækkerne, ikke længere er begrænset af hastigheden på den forankørende, og at der derfor ikke er tale om en lovlig forbikørsel, men en reelt ulovlig overhaling, giver desværre rigtig god mening. (at loven så ikke gør, er en anden sag)

    Så ud i venstre spor, holde sig indenfor linien til autoværnet (som ikke må overskrides - og der ligger også alt muligt lort derude, der kan flænse et dæk på et splitsekund), og overhal hvis der er plads..


  • gleb13
    gleb13 Tilmeldt:
    apr 2017

    Følger: 4 Emner: 2 Svar: 19
    #48   25. maj 2017 Nej, du det er sikrest at gøre det i midterste bane venstre om. Det er lovligt så længe at man holder sig inde i banen og ikke gør det højre om.

  • #49   25. maj 2017 Du fattede så åbenbart ikke lige pointen i dommen..
    Så snart du overhaler bilen i midterste bane, er du ikke længere begrænset af forankørendes hastighed, og du befinder dig således ikke længere i kø. Dermed overhaler du bilen i venstre vognbane højre om, hvilket er forbudt.


  • gleb13
    gleb13 Tilmeldt:
    apr 2017

    Følger: 4 Emner: 2 Svar: 19
    #50   25. maj 2017 Nej, hvis det gøres i tæt trafik er det en forbikørsel som IKKE er ulovligt

  • #51   26. maj 2017 Som tidligere skrevet; du fatter åbenbart ikke lige pointen i dommen..
    Det er også fint nok - og gør som du har lyst til - bare lad være med at bilde folk ind, at det er lovligt.
    Domstolene tolker øjensynligt ikke færdselsloven som du gør, og det er deres fortolkning der bestemmer lovligheden - desværre ikke din..


  • #52   26. maj 2017 Jeg synes nu stadig at der er områder som ikke er nævnt i artiklen fra FDM. De beskriver kun kø-kørsel, hvor man rigtig nok kun må overhale udenom i den yderste bane (hvilket er en normal trafikregel i DK at man aldrig overhaler indenom). Artiklen nævner dog intet med stillestående trafik, som hvis jeg husker rigtigt, betegnes som holdende biler (ikke parkerede, bare holdende). Så her, såfremt der er plads til at komme forbi, er overhalinger på indersiden og ydersiden blot set som forbikørsel af holdende køretøj, og altså ikke en overhaling. Dette aspekt synes jeg stadig der mangler afklaring på fra både rigspolitiet og FDM, da det efter min erfaring er den hyppigst benyttede måde at flette i trafikken.

    At mange belister så med vilje vælger at blokkere ydersporet helt når de ser en mc i sidespejlet gør da, at jeg stadig til hver en til vil overhale hvorend der er plads til det. Oplevede for leden at en Mercedes kører decideret prøvede at køre mig ned ved bredgade 2 gange da jeg forsøgte at køre forbi ham (ovenikøbet i ydersporet hvor vejen er 2-sporet, men kun plads til mc-er i venstre bane pga vejarbejde)..


  • #54   26. maj 2017 Hvis du kan overhale, er du ikke begrænset af forankørendes hastighed og dermed per definition ikke en del af køen! Og dermed skal du overholde alm. regler for overhaling.
    Hvis du istedet bliver i køen, kan du lovligt forbikøre stillestående biler højre om - men igen, overhaler du, er du ikke længere i kø!

    Så med dommen, og tolkningen deri, er der ingen gråzoner eller uklarhed..


  • Flemming C
    Flemming C Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Svar: 12
    #55   28. maj 2017 Jeg kører selv både motorcykel og bil, og når jeg taler med bilister om hvordan man skal tage hensyn til motorcyklister, at de skal have en hel vognbane, at de ikke må presses på grund af de er tohjulede og kan vælte, så kan man jo ikke selv ødelægge det hele ved at opføre sig på den måde. Jeg synes det er aldeles respektløs at tage en del af bilistens vognbane - man er selv ude om det hvis han gør noget utilsigtet fordi han bliver forskrækket/nervøs. Bilisten har også rådighed over hele vognbanen, der kunne jo være mange grunde til at han pludselig benytter den yderste del af vognbanen til begge sider. Opfør jer ordentlig - det går også ud over mig, hvis ikke I overholder simple regler.

  • #56   29. maj 2017 @Flemming C

    Kører også selv bil og mc, men jeg tror ikke der er nogen her der advokerer for at man som mc kører skal "mase sig ind på bilisternes vognbane". Det er nærmere en diskussion om hvorvidt simpel forbikørsel ved kø osv er lovligt, og evt under hvilke omstændigheder. Når biler f.eks. holder stille i kø eller ved rødt lys, er man jo ikke til fare eller anmasende når man som motorcyklist udnytter pladsen imellem/ved siden af bilerne. Derimod, når bilister kører ind i en vognbane hvor der er en mc, er det næsten altid fordi de ikke har lagt mærke til en, og derfor udsætter mc'er for stor fare. Hvornår skulle en bilist ellers mase sig ind i samme bane som en mc, det jo ikke fordi biler fylder meget lidt og hurtigere kan filtrere trafikken og skabe mere frirum bag sig..

    Men igen, jeg tror ikke så meget denne side er en del af diskussionen, det er nærmere hvor lovgivningen strækker sig til så vi i det mindste kan få afklaring om hvad der giver bøder og klip i kortet, ikke så meget hvad der situationsbestemt er det sikreste at gøre smiley


  • #57   29. maj 2017 #56
    Afklaringen er foretaget af domstolen i tidligere opslået dom i #31
    #54 har endda beskrevet det fuldstændigt klart og har helt ret i at der er INGEN gråzoner eller uklarhed.
    Der er ikke grund til nogen diskussion.
    Det er ulovligt. Punktum


  • gleb13
    gleb13 Tilmeldt:
    apr 2017

    Følger: 4 Emner: 2 Svar: 19
    #59   31. maj 2017 Så få det dog igennem jeres tykke hoveder - forbikørsel er tilladt - hvis du er i samme bane og gør det venstre om, uden at komme ud over linjerne.

  • #60   31. maj 2017 # 59
    Ikke hvis du passerer nogen til venstre for dig
    Det er kun i USA at 1 vognbane er lig med en vejbane.
    Her i DK skal du helt ud og venstre om
    Den regel med linjerne gælder kun for overhaling på almindelig vej med modgående trafik og dobbelt optrukne linjer...
    Nu vil jeg ikke sige noget om andres hoveder, selvom det måske kunne ligge lige på tungen... smiley


  • #61   31. maj 2017 Hva' mener han med tykke hoveder?

    profilbillede
  • #62   1. jun 2017 @59: HopBa13 - Din påstand er fuldstændig den samme, som den anklagedes i dommen fra Hillerød.

    Hvorfor fik han så en bøde på 2.000,- når det jo åbenbart er lovligt, at alle der tror at det er forbudt er tykhovedede?

    Det er desværre dig, der skal omkring en kraniespecialist, og have skidtet målt efter..


  • #63   1. jun 2017 Nu skal i små piger være søde og køre en tur på motorcykel i stedet. Det er fint vejr i i dag.

  • #64   1. jun 2017 Jeg overhalede mellem rækkerne her til morgen. Der skete ikke noget! smiley

  • #65   1. jun 2017 Det gjorde jeg også.. Men hver gang jeg gør det, er det en undvige manøvre - og så må man jo godt smiley

  • #66   1. jun 2017 Jeg overhaler også mellem rækkerne, hvis der er plads til mit "lille Honda", men jeg ved at det ikke er lovligt og betaler bøden uden at mugge hvis jeg får én.
    Helt på samme måde som når jeg overskrider fartgrænserne....
    Jeg ved at det er ulovligt - jeg gør det alligevel - jeg bilder ikke andre ind at det er lovligt - jeg betaler bøden og priser mig lykkelig over at jeg ikke bliver taget hver gang jeg kører for stærkt..... Det ville sg. være dyrt hver dag i mc sæsonen gennem 40 år smiley smiley smiley


  • #67   1. jun 2017 #65
    Jeg tror du skal helt ind i byretten for at få det argument til at holde.... og håbe på at dommeren har haft en rigtig skøn nat inden han møder i retten smiley


  • #68   2. jun 2017 Folk vil åbenbart kun tro det de selv ønsker. Held og lykke med jeres kørsel - tosser.

  • #69   2. jun 2017 Det har ALTID være ulovligt, Ligesom det også er ulovligt med alle jer der køre 85+ på en 80km/t landevej....

    Problemet med rigspolitiet, folketinget, og dennis langemand fra FDM er at folk tror vi KUN gør det fordi vi vil "Hurtigere frem end de andre og ikke gider vente".

    Jeg gør det også for ikke at skulle indånde en masse unødig diesel forurening af håndværkervognen foran mig.

    Jeg gør det så alle bilerne bag mig lige kommer en plads foran, effektivisere køen.

    Jeg gør det for at spare benzin til gavn for miljøet.

    Flere og flere lande er begyndt at tillade lanesplitting, men vi ved jo godt at
    det eneste Danmark tillader er ekstra afgifter smiley

    Brug hjernen når i gør det, hold øje med side veje hvor biler stopper for andre biler der kommer ud som ikke ved man lægger i midten. Hold øje med folks hententioner om at trække over, kør med langt lys, vink/nik pænt til folk der trækker til siden for at gøre mere plads, osv. Det skal gøres med meget hensyn, sikkerhed og respekt for andre, så er man ligeså homesafe som når man holder sig bag ved og ønsker at blive mast af bagfrakommende.

    Personligt har jeg selv oplevet at politivogne har givet plads så jeg kunne gøre det. Har dog blevet taget af en civil en gang, (fik et brev da vedkommende var i bil). Her fik jeg altså kun 1 klip og en reduceret bøde, det er 4 år siden. Vil sige bødesandsynligheden er lille, ikke lige så minimal som at køre 90 i en 80 zone, men det kommer meget an på betjentens personlige holdning.


  • #70   2. jun 2017 Eneste tidspunkt jeg blev stoppet for det, var da en 24årig kvindelig betjent mente at det "jo er farligt. Folk kan åbne en dør?!?"

    Så hun undlader at køre på veje med parkerede biler i højre side, hvor en døråbning fra en parkeret bil ville resultere i at hun rev døren af med hendes patruljevogn?

    Nej, det undlader hun jo nok ikke.

    Det synes hun jeg sagde på en belærende måde... så jeg fik frakendt førerretten....

    Stopper som sagt ikke for politiet mere........


Kommentér på:
Overhaling mellem rækkerne

Annonce