Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hækklipning og rydning af bed 2.230 kr.
  • Fuge ved toilet og vaskmøbel 1.999 kr.
  • Ophængning af 6 billeder, udskiftning af toilet bræt, ophængning af tre væg reoler 1.140 kr.
  • monter aquastop 1.000 kr.
  • Ublocking a clogged drain in the Kitchen 1.300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Så kan han satme lære det!
  • #1   12. jun 2017 Og pædofile,Terrorister, voldtægtsforbrydere osv skulle ha samme tur smiley

• #2   12. jun 2017 Mere enig i det VD skriver, måske endda stadig en alt for mild straf, men for at stjæle en cykel er det måske lige i overkanten..

• #3   12. jun 2017 " Ingen arme, ingen småkager " ? smiley

• #4   12. jun 2017 VD du lyder som en af de hård hunde fra HSF

• #5   12. jun 2017 Er det en fodboldklub? smiley
    Horsens senior fodbold smiley
    Nej, det har jeg for skæve fødder til og jeg tror sgu heller ikke at kondien holder til den slags smiley

• #6   12. jun 2017 så blæst at man skulle have sprunget tråden over. men tænk hvis nogen læste det ,og troede der vare mere end 3-4 stykker der havde den mening.

• #7   13. jun 2017 Jeg tror roligt du kan regne med at der er mere end 3-4 stykker der kunne tænke sig at gøre det der er værre ved de svin der stjæler andres ting, ham her gjorde bare noget ved sagen, så kan det være at andre tænker sig om inden de stjæler folks ting smiley
    I LOVE IT! smiley

• #8   13. jun 2017 #3 Ja når man tænker på at man nogen steder hugger hænderne af folk der stjæler, så slap ham her da billigt?? smiley

• #9   13. jun 2017 Selv om hævnfølelse er en meget menneskelig ting, og tanker om selvtægt ligeså, er det da heldigvis langt de færreste, der agerer på det. Tænk hvis vi alle skulle gå rundt og uddele arbitrære straffe, for de fortrædeligheder, som vi nu engang bliver udsat for, sikke et "dejligt" samfund, det så kunne blive..... smiley

• #10   13. jun 2017 Jeg er helt med og vi er også enige, men alligevel synes jeg at det er rart at se at der er en der virkelig har fået håret i postkassen for en gangs skyld smiley
    Problemet er også enormt derovre og han var nok blevet træt af at købe nye motorcykler konstant så nu skulle der statueres et eksempel smiley

• #11   13. jun 2017 Jeg tror at det virker bedre end at lave et bål, flette tæer, drikke te og spise honningmadder mens man taler med tyven om hvor forkert det er at stjæle smiley

• #12   13. jun 2017 Det er muligt, at man engang i mellem kan synes, at en eller anden har fået løn som fortjent.

Men har de også det? Skal vi selv bedømme skyldsspørgsmål og en passende straf, ud fra den som hovedregel meget begrænsede og oftest ensidige viden vi har om en sag?

Selvtægt (omend forståeligt som en affektreaktion), ud over lovens rammer, er altid evident tåbelig IMO, og hører hjemme i stenalderen, ikke i et (forhåbentligt) reflekterende retssamfund, der forsøger at belyse en sag fra alle sider, og tildele en passende straf, ud fra den gældende samfundsnorm.

• #13   13. jun 2017 Vd: synes det er sjovt at du sidder og leger lovens vogter,og hævngerrig , samtidig laver en tråd som denne http://www.motorcykelgalleri.dk/forum/generel-diskussion/194851-civil_politi_mc hvor du gerne vil advare om politiet , ? der mener du ikke straffen skal komme ??
    forøvrigt er det tilfælde du referer til her , i andre medier beskrevet som en psykisk syg dreng der stjal en cykel .

• #14   13. jun 2017 og hvad fanden betyder arbitrære straffe?.

• #15   13. jun 2017 Tja man vælger selv hvilke forbrydelser man vil rase mod og hvilke der kan tilgives...

• #16   13. jun 2017 Michael: Leger lovens vogter??
    Næ jeg faldt bare over emnet på nettet og frydede mig over hvad han er blevet udsat for, du er da vist bare på tværs?
    Folk må selvom hvad de mener om sagen, jeg har min mening, og det er sagt med et smil på læben, men det er vist gået dig forbi...
    Om der er skrevet mere om sagen aner jeg ikke og jeg er da også ligeglad smiley
    Du henviser til noget jeg har nævnt for flere år siden og du mener at det er ok at politiet hidser folk op til at køre for stærkt og så give dem en bøde?
    Tynde argumenter du kommer med der smiley
    Du er som sagt vist bare på tværs, lovens vogter, den var god smiley

• #17   13. jun 2017 Og hævngerrig?
    Nu var det ikke mit køretøj der blev stjålet, så jeg forstår ikke hvorfor jeg skulle være hævngerrig??
    MEN jeg kan love dig at hvis det var min mc der var blevet stjålet, JA så ville jeg sgu gerne "hævne" mig på svinet, selvtægt eller ej, her er der ingen te og honningmadder i den situation smiley

• #18   13. jun 2017 Og bare lige for en ordens skyld så tjek evt kommentar #2 hvor jeg har "synes godt om" hvad han skriver, dvs at jeg er enig i at det måske er lige i overkanten for at stjæle en cykel, men han kunne bare lade være smiley

• #19   13. jun 2017 Husk nu lige på at det er en cykel som er blevet stjålet, og IKKE en motorcykel... Så jo måske en smule i overkanten at få en tusse i fjæset for den slags... gem den slags til pædofile og voldtægsmænd

• #20   13. jun 2017 Vi er enige smiley

• #21   13. jun 2017 VD : du er en vejrhane . og nej jeg er ikke på tværs , men dit emne og kommentarer er langt ude . Og din overskrift som lyder "Så kan han sku lære det !" lader vist ingen tvivl tilbage ,om hvad du mente.

• #22   13. jun 2017 Nu er jeg er vejrhane? smiley
    Helt ok, du må opfatte det som du vil, det kan ikke bringe mit tis i kog smiley

• #23   13. jun 2017 En vejrhane vender den vej ,vinden blæser derfor . Min agenda var egentlig bare at vise ,at din mening ikke var et udtryk for den brede holdning herinde ,
    At få dig til at reflektere ,havde jeg opgivet på forhånd .

• #24   14. jun 2017 #9 Men når alternativet er at der er "tag-selv" bord for tyve i vores samfund?
    Al kriminalitet der involvere motorcykler stiger voldsomt for tiden, da straffen er så lille, eller ikke eksisterende, hvis de bare smider hjelmen.

Er det, det dejlige samfund du ønsker?

Jeg ved godt at det er et taboo emne, men vi har sgu' brug for at der sker et eller andet. Jeg er ligeglad med hvem der gør det, men hvis ikke der sker noget, så ender det med at vor kære samfund bliver et tyvenes paradis.

Link til en gammel video med hvordan nogle mennesker tog sagen i egen hånd.
    https://www.youtube.com/watch?v=xi6XtthI2F0

• #25   14. jun 2017 "24" jeg mener ikke der kun er de 2 alternativer du ridser op , vores love er udemærkede , betjente nok , nultolerance i udsatte områder , og bemanding nok til at politiet aldrig kommer i undertal , straksdomme og afregning , så skal det såmen nok stoppe , og alt det ligger inden for nuværende lovgivnings rammer ,

• #26   14. jun 2017 #25 Det kan godt være jeg bare er mavesur efter at min nuværende mc har været forsøgt stjålet 3 gange på 6 måneder. (Den kører ikke, så jeg står bare tilbage med en masse dejlig hærværk hver gang)

Men hvor er politiet så?
    De kommer sjælendt i de udsatte områder, pga. beboernes voldeligheder, de nægter at lave en auktion hvor de ransager de utallige anmeldte steder hvor det vrimler med stjålne køretøjer.
    Desuden nægter de at eftersætte Mc'ister som kører uden hjelm.
    Dommene er så små, og de straffes sjælendt med det samme. Hvis de endelig får en dom, kan der gå op til 2 år før de skal afsone de 30 dages fængsel.

Der er jo en grund til at der ikke er sket noget endnu, og der altid bliver talt uden om emnet. Borgmestrene ønsker hellere at aktivere unge der stjæler, end at straffe dem. Sjovt nok virker det sjælendt så godt som det ser ud på papiret.

Det bedste vi kan gøre, når vi ser et tyveri, er ifølge lovgivningen at ringe ind, og håbe på at der er nok mennesker der har oplevet det samme, med hårde kolde beviser, bundet ind i en lille rød sløjfe for at politiet kan finde de skyldige.

Som et lille side eksempel der intet har med mc'er at gøre, tager udrykning til et væbnet røveri (i min "udkantsby") 53 minutter, da den lokale politigård er sparet væk.

Jeg har fin respekt for politiet, men de må ikke gøre noget, de er i seler og er der kun størstedelen af tiden til at modtage lort fra folket.

• #27   14. jun 2017 Vi er ikke uenige . det virker ikke ,men selvtægt og junglelov gør heller ikke ,

• #28   14. jun 2017 #27 Helt enig i junglelov, Jég mener bare at der skal gøres et eller andet.
    Om det er selvtægt, eller en uskreven kontrakt med alle tyve om at lade vores lort være, er lige fedt. Bare det virker.

• #29   14. jun 2017 ja vi skal forlange politi nok til at de kan løse deres opgaver , vi skal forlange at politiet kan komme alle steder , og vi skal forlange at ingen i dette land kan lave deres egne love , her skal kun gælde de love den danske regering laver , ikke sharia eller Hillbilly love ,

• #30   14. jun 2017 Det dejlige samfund bliver ihvertfald ikke bedre af at vi alle render rundt og yder selvtægt...
    Dermed ikke sagt at jeg selv ville være den perfekte borger og kontakte politiet hvis jeg tog nogen på fast gerning, eller nogen gjorde noget ved mine børn.

Men jeg bliver nød til at sige det igen. Det er IKKE en motorcykel der bliver stjålet, men en cykel. ( du ved med pedaler og ringeklokke)
    Og en tusse i fjæset for sådan en gerning er sku lige i overkanten.

• #31   17. jun 2017 Ja det er sku synd for knægten , mon ikke vi er nogle stykker der sku have en mega stor pande hvis der sku skrives en bemærkning der hver gang men havde lavet et lille spræl i sin kåde ungdom

• #32   17. jun 2017 #31 Det skal sgu' da heller ikke bare tillades fordi de er unge?
    Det er min ejendom, og uanset hvor "kåd" man var, så holder man satme nallerne væk, ellers må man sgu' tage de "klask" der medfølger.

Kommentér på:
Så kan han satme lære det!

Annonce