{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
521 visninger | Oprettet:

Grosen
Grosen
Følger: 2 Emner: 54 Svar: 128

Betale afgift med det samme? {{forumTopicSubject}}

Hej

Lige endnu et indlæg om betaling af afgift.

Kan høre at mange af jer kører direkte ud og betaler afgiften efter toldsynet. Er der nogle fordele ved det? Er det nemmere at forhandle lidt med dem?

Eftersom min Kawasaki står i Silkeborg (og jeg bor i Kbh) og bliver toldsynet der, regnede jeg med at sende papirene ind til Skat og så få smidt en afgift tilbage i hovedet nogle uger senere. Og den er vel ikke til forhandling, den de sender til en...

Nogle argumenter for eller imod at betale afgiften lige efter toldsyn eller sende papirene ind? Udover at det første går hurtigere!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Betale afgift med det samme?
  • #1   12. mar 2007 Jeg har prøvet begge dele.
    Første gang var med en CMX450 hvor jeg havde udprint med fra Skat's hjemmeside med afgifter der tidligere var betalt. Der betalte jeg med det samme.
    Anden gang sendte jeg en forespørgsel ind først og fik svar et par uger efter. Det svar jeg fik tilbage klagede jeg over, og efter et par uger fik jeg svar med en lavere afgift. Det var i vintermånederne, så jeg havde ikke travlt med at betale afgiften.

Denne gang har jeg også sendt papirene ind først på min Suzuki, og så må jeg så se hvad det bliver til. Får svar indenfor de næste 14 dage.

/
    Jesper

• #2   12. mar 2007 Ja Lasse, du kommer hurtigere ud og køre i det gode vejr! smiley

• Grosen
    Grosen Tilmeldt:
    okt 2006

Følger: 2 Emner: 54 Svar: 128
    #3   12. mar 2007 Jeg kan netop ikke hente min mc i Silkeborg før midt i april, så derfor haster det heller ikke. Og skal hente den i en weekend hvorfor det ikke lige passer med at køre ud og betale den.

Jesper: Hvordan foregår klagen over den skriftlige vurdering? Ringede du bare ind? Og hvordan fik du nedsat afgiften smiley

• #4   12. mar 2007 Du kan ikke klage mere. Den passus hvor man kunne klage er stoppet. I dag bliver din cykel vurderet under toldsynet og derudfra bliver din afgift beregnet. Du får så en pris du kan betale eller lade være. Så nemt er det blevet nu!!.

Mvh
    Poul

• #6   12. mar 2007 Jo man kan stadig klage, så længe man ikke har smidt penge på bordet.

Kommentér på:
Betale afgift med det samme?

Annonce