MC uheld :(, forsikring? MC uheld :(, forsikring?
Har lige været nede at ligge. Kørte op bag i en bil der bremsede meget kraftigt pga en lille lorteunge der helt umotiveret svingede ud og cyklede over forgængerovergangen......pis.
Skete dog ved rimelig lav fart, men mi købe er lidt ramponeret foran og skærm knækket. Det der undrer mig er at forgaflen er trykket lidt, er det ikke lidt vildt med så lav fart (måske 15 - 20kmt)
Nå men anyways. hva med forsikring, nogle gode råd. Jeg er kaskoforsikret, men hva med skyldsspørgsmål: jeg burde jo ku nå at bremse så det jo nok min skyld (i virkeligheden drengen der cyklede i fodovergandgen, ham fik jeg dog ikke fat i mens jeg lå og sprællede). hendes bil var godt trykket under kofangeren, en sådan er det jo med sådan noget plast.... æv æv æv
jan 2006
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 13 Svar: 39
men manner man kan slå sine kugler mod tanken, av av av
sep 2005
Følger: 26 Følgere: 24 MC-er: 1 Emner: 11 Svar: 127
jan 2007
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 83 Svar: 510
jan 2007
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 83 Svar: 510
okt 2006
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 23 Svar: 371
-særligt når du ikke selv er skyld i det...
nu er jeg ikke ligefrem en nørd udi forsikrings spørgsmål, men hvis du har kasko er der vel dækning uaset hvordan man vender og drejer det. Men så skal der vel betales selvrisiko og måske er der derefter tale om præmiestigning og hvad ved jeg.. Ville nok være en ret god idé at få vurderet skadens omfang for at se om det kan svare sig...
Selv har jeg en rigtig god forsikringsagent, som jeg altid rådfører mig med inden jeg søger dækning af en skade - de har jo som regel godt styr på det. Måske du har det samme??
Håber iøvrigt ikke du kom galt afsted ;o)
jan 2006
nej jeg er ikke vred og ved godt der er min skyld da jeg burde kunne nå at bremse.
og bilistens skyld er det iheller ikke. man bremser selvf for ikke at ramme.
men knægten på cyklisten har vel egentlig skylden (ved godt jeg kommer til at hænge på den, men teorerisk). man er jo opmærksom på fodgængere omkring feltet, men ikke cykler der ...nå ja cykler og så blæser tværs over uden at skænke en tanke om folk bremser...damn den unge var ti fare for sig selv
maj 2005
Følger: 8 Følgere: 6 MC-er: 1 Emner: 45 Svar: 462
jan 2006
jeg skal vel bare af med min dejlige billige selvrisiko på 6000,-.....
men præmiestigning??? det må betegnes som en lille skade, om det giver stigning ved jeg ikke!
men det må være en lille skade, jeg meer hvis den var mindre ville det kun være ridser i lakken...hmmm ved ikke rigtig
jan 2006
kan ikke have kørt så hurtigt og bremsede jo noget ned inden impact. hvis det havde været mere end måske 20km/h så havde det også været noget af en flyvetur kunne jeg forestille mig
jul 2005
Følger: 13 Følgere: 12 MC-er: 1 Emner: 8 Svar: 81
jul 2004
Følger: 8 Følgere: 27 MC-er: 1 Emner: 66 Svar: 2.814
maj 2006
Følger: 7 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 11 Svar: 1.358
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.196
Der er ike sket noget med nogen, det er da i hvert fald godt. Du faå alt dækket af din kasko, men selvrisiko mister du, og er din firsikring indrettet sådan, så koster det bonus, så regn det hele godt igennem inden du bare lader forsikringen dække.
Så kommer det sure - vi har alle sympati med dig - du har jo ikke gjort det med vilje, men når du kører ind bag i noget - uanset hvorfor - så har du kørt for tæt på. Det er din skyld!!!! Det havde det også været, hvis bilisten foran dig havde trådt umotiveret på bremsen.
jun 2006
Følger: 21 Følgere: 20 MC-er: 3 Emner: 74 Svar: 770
Mvh
Michael
jan 2006
dec 2003
Følger: 4 Følgere: 7 MC-er: 1 Emner: 13 Svar: 308
Er du sikker på det?, nu tænker jeg op at man altid har hørt at man feks ikke må bremse op(klodse bremsen) foran en kat?
- Jan
feb 2006
Følger: 22 Følgere: 41 MC-er: 4 Annoncer: 2 Emner: 400 Svar: 2.370
MC uheld :(, forsikring?