1.003 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 32 Svar

Henrik K
Henrik K
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 27

Første MC - 20 år - Måske Lease ? Første MC - 20 år - Måske Lease ?

Står og skal til og tage MC kort og er helt blank på dette område, har sagt i forummet, men håber nu det er oki jeg alligevel opretter en tråd. Lad os starte med noget Info :

Alder : 20 År
Erfaring : Ingen udover scooter
Højde : 162 cm

Kørsels behov : Til arbejde når vejret tillader det, dvs 110 km dagligt hvor 80% er motorvej. Flytter nok snart så bliver det omkring 50 km dagligt stadig med 80% motorvej. Og så til lidt sjov i weekenderne. Har en gammel Jetta Diesel til når vejret er dårligt.

Har nok sagt til mig selv at jeg vil have en 4-Takter, gider ik det scooter wannabe 2 takter smiley ... En ordenlig motor, evt få droslet en ned til de 34HK jeg må trille rundt med.

Udseende er MEGET vigtigt. Søger 2 "klasser":
Street :
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1388
Sport :
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=3104

Håber i har en ide om hvilke stile jeg søger. Vil nok helst ikke meget over de 30K ( Måske lidt over fx 35k hvis det er værd og ofre ), men vil også have noget af oki kvalitet, for er ikke ligefrem uddannet mekaniker kan man roligt sige.

Hva vil i anbefale til en som mig ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning afdørhåndtag til altandør 1.200 kr.
  • Altandør 1.150 kr.
  • Tætning af ovenlys vinduer 1.000 kr.
  • Ophæng af stort spejl i opgang 500 kr.
  • Hænge TV op, hænge hylde op og hænge gardiner op 500 kr.
  • Hang up 4 lights 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Første MC - 20 år - Måske Lease ?
  • Henrik K
    Henrik K Tilmeldt:
    apr 2006

#1   17. mar 2007 (link fjernet)

Bla en af dem jeg har set lidt på, ved dog ikke om den er for står til mig, selvom den bliver droslet ?

Er igang med og læse lidt om at lease en, for så skal jeg ikke tænke på reperationer, hvilket for mig er en fordel. Men kom med alt brugbar info og bud, er igang med o læse forummet igemmen.

• #2   17. mar 2007 Vil sige at det link med Hondaén bliver du nok meget hurtig træt af hvis du skal bruge den som pendler.....det er en 125 ccm med 13 hk, ville være meget bedre med en f.eks. 500 ccm der evt en drosslet så du også får lidt moment og ikke skal køre i det røde felt hele tiden

• #3   17. mar 2007 Du siger du skal kører 80% motorvej, var det så ikke noget med en kåbe? Det tror jeg du blir rigtig glad for! Hvis det skal kunne betale sig at lease tror jeg at det skal være en rimelig dyr cykel... Du er 20 og skal til at tage mc kort, så skal du nok ikke tænke så meget på drosling... Men hvad med dit budget? Der skal også være til tøj og sådan jo... Der er forresten en begynder klub herinde, der er mange der lige har været alt det igennem som du skal nu, måske var det noget at melde sig ind der?
    Rasmus

• Henrik K
    Henrik K Tilmeldt:
    apr 2006

#4   17. mar 2007 Det link med Hondaen var kun for at vise udseende jeg søgte, tror bestemt også jeg bliver træt af så lidt heste.
    Og overvejer også det med kåbe, men dammm der er mange og kigge igennem når man ik lige er inde i mærkerne.

Så alt info er velkommen

• Henrik K
    Henrik K Tilmeldt:
    apr 2006

#5   17. mar 2007 Og de 30-35 K er ikke til tøj, hjelm, støvler osv ... Det har jeg penge til udover.

• #6   17. mar 2007 Så i en anden tråd at der måske var noget at spare ved at lease en tysk cykel, men bare på danske plader. Ved ikke om der er noget om snakken....

• #7   17. mar 2007 jeg har en gser fra 99 med kåbe, den er sku dejlig, den bliver mulig vis sat til salg, jeg kommer med nye billeder der er blevet lavet meget, men en gser er god til motorvej 185 på toppen uden at smadre motor, og alligevel kvik.

• #8   17. mar 2007 Jamen altså igen... Der er jo en milliard modeller, så kan ikke remse op efter hvad der er "sport" og "street" som du siger... Skal bruge noget mere info om hvad du vil... Men kan da lige starte med at sige at jeg er rigtig glad for min bandit og det er en kanon begynder maskine... Men motorvej er ikke sjovt på naked bike:(

• Henrik K
    Henrik K Tilmeldt:
    apr 2006

#9   17. mar 2007 Info om hva jeg vil ? ... Syntes jeg har beskrevet mit kørsel behov, pris osv ... Sig frem hva i mangler af info, og jeg skal prøve så godt jeg kan ...

Men lyder ikke som om det skal være en naked bike så desværre, elsker ellers udssendet.

• #10   17. mar 2007 du skal lige have 1 ting mere med , når du kigger Forsikrings summen !!! der er STOR forskel på mc'erne og tit svær at se sammen hængen , men finger regelen er jo flere heste jo mere skal du betale.
    hvis jeg var dig ville jeg købe en CBF 250 fin cykel god motor og billig at forsikre, smart da du så opbygger i forsikringen og kan senre købe en MV augusta f4 lidt billigere smiley

just my 5 cent

• #11   17. mar 2007 Havde ikke lige læst det ordenlig... My bad... Det david siger er rigtig og dog... Der er ikke mange 20 årige der vælger at have kasko på en cykel til 35k, ved gf afhænger det kun af ccm... Tror jeg ville vælge mere end 250ccm til pendler bike... Ville nok vælge en lidt ældre 500-600'er... Ser lige hvad jeg kan finde af links;)

• Henrik K
    Henrik K Tilmeldt:
    apr 2006

#12   17. mar 2007 Regner ikke med og have kasko på den i den prisklasse jeg søger, men vil da klart lige undersøge forsikringen lidt nærmere.

#Rasmus H : Lyder super smiley ... Selv igang med og kigge, men godt nok et for mig uoverskueligt marked.

• #13   17. mar 2007 du er selv inde på GS 500 E, det er en glimrende begyndercykel, mange fåes med droslingskit monteret. Og sørg så bare for at finde en med kåbe, til motorvejen smiley

• #14   17. mar 2007 Glem alt om en GS 500.. du bliver så træt af den fordi udfordringen på den hurtigt forsvinder.. Så køb hellere en gsx600f og få den droslet.. Du bliver mega træt af den inden længe.. blot hvad jeg har hørt fra mange..

• #15   17. mar 2007 Tror helt klart du vælger ikke at have kasko... Men hvis det var mig der skulle have en pendler cykel ville jeg vælge noget med mere moment end en 250 og en kåbe... Men her er et par forskellige bud...

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=48756173

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=48769323

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=48477018

(link fjernet)

Det var lige hvad jeg hurtigt kunne grave frem... Men bare gå igang på bilbasen, dba, qxl osv...

Rasmus

• Henrik K
    Henrik K Tilmeldt:
    apr 2006

#16   17. mar 2007 http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=48421430

Ser meget fin ud syntes jeg ... Men lidt træls hvis det med at den bliver kedelig passer ... Lede lede lede

• #17   17. mar 2007 enig, gsx'eren er da klart at foretrække - man skal bare huske, at jo større og "bedre" cyklen er, jo ældre og jo flere km., hvis prisen altså skal være den samme

• Henrik K
    Henrik K Tilmeldt:
    apr 2006

#18   17. mar 2007 http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=48758562

Suzuki gsx-f, 600 ccm, '94, km 84.600

Vil dog helst ikke have noget jeg skal rode med hver weekend fordi den er gammel / fået for meget osv ...

• #19   17. mar 2007 henrik, jeg syntes bestemt ikke den bliver kedelig, du lærer jo hele tiden noget nyt, og kan komme længere og længere ned i svingene. jeg er bestemt ikke træt af min, den er med fuld kåbe og billig i forsikring 2200 om året.

• #20   17. mar 2007 Hej....
    En GS500e er en fin begynder cykel den blir dog for mange hurtigt kedelig.....
    MIn svoger har den her til salg.......
    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=13538
    men ka se med den du henviser til ved KS motor at han nok er til at snakke lidt med om prisen smiley
    Den blir synet mandag hvis det går efter planen.

Ellers ka en CBR600f1 nok findes til 35000....... den er lidt ældre i design men kører fint....
    Der er en der plejer at henvise til sin i alle tråde hvor folk vil købe cykel....
    Byd ham 35 han er vist ivrig efter at sælge smiley
    (sorry xx med en f1er til salg)

• #21   17. mar 2007 Og hvis du er for lav til en gs500 er du for lav til næsten alle cykler borset fra en honda dax smiley

En gs500 er bygget til en Japaner på 75cm og 20 kg smiley

• Henrik K
    Henrik K Tilmeldt:
    apr 2006

#22   17. mar 2007 Sidder os lige og kigger på noget GSXR 400 F, ser nu godt ud smiley ....

Men takker for hjælper, kom endelig med mere ... Vil søge videre ...

• #23   17. mar 2007 Ellers så er de sq da alle spændende dem du selv og Rasmus linker til.....
    Skulle lige lure dem først.....
    Ring og prøv dem alle og byd 32000 så er der nok en der bider på

• Henrik K
    Henrik K Tilmeldt:
    apr 2006

#24   17. mar 2007 Tror hellere jeg må hive fat i en fra familien som ved lidt om motorcykler og tage ham med ud og kigge på nogle.

• #25   17. mar 2007 Søg efter Cagiva River på DBA.dk ... den er federe end GS500 ... med USD gaffel og det hele smiley koster kun 34000kr med 8000km på klokken og det er ikke noget alle har.

• #26   17. mar 2007 Eller en Honda VFR 400 ... de er satme fede

• #27   17. mar 2007 Den GS500 fra KS motor du linker til ahr et forkert billede på annoncen. Det er en meget nyere model de viser.

Vælg en Kawasaki ER5 evt med kåbe eller en Cagiva River/Canyon 500-600. Her får du mest for de 30-35.000,-

• #28   17. mar 2007 Der er også sådan en som min GSX400f. Den kan ses på min profil.

• #29   17. mar 2007 Tror sq du har ret mht til den KS annonce......
    Syntes sq den ser lidt for fin ud......og til en fornuftig pris....
    Hvis det var den er beskrevet er den fandme flot sat istand.....

• #30   17. mar 2007 Tjaeee, bagenden er sgu fra den gamle model men styret ligner det fra den nye.... Er sgu' i tvivl...

• #31   18. mar 2007 gs 500 i min profil
    32000,-
    hilsen søren
    25219895

• #32   18. mar 2007 Tror at du skal være lidt realist og kigge på at du faktisk har et kørselsbehov som en gs500 nok vil være klart rigtig god til at dække til de rigtige penge. Ville helt sikkert så vælge en maskine med kåbe når du skal trille på motorvej. Der er en verden til forskel. Hvis en gs500 indenfor et år er blevet "for" kedelig, så er det en relativ nem maskine at sælge videre til en anden begynder og iøvrigt så tror jeg sgu ikke på at man på et år kan nå at lære at behershe selv sådan en lille maskine ;o)

Kommentér på:
Første MC - 20 år - Måske Lease ?

Annonce