{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.041 visninger | Oprettet:

Mærkeligt Choker Problem {{forumTopicSubject}}

Hej Motorcykelgalleri

Så kan jeg endeligt få taget min forum-mødom på siden. smiley

Min GN 250 har altid startet uden problemer i kold tilstand. Chokeren på maks og så startede den med det samme.

Det hele har nu pludseligt ændret sig: Nu vil den overhovedet ikke starte med chokeren. Den kan startes, men det er helt uden choker, tomgangsskruen i bund og med lang tids filen på gassen.
Det er som om den drukner lige meget hvor lidt chokeren er aktiveret...

Hvis jeg aktiverer chokeren bare lidt, når motoren er varm og igang, ryger den rigtigt meget og går ud med det samme, hvor den tidligere bare gik langsomt ud.

Det er også som om at benzinblandingen i tomgang er blevet tyndere end normalt, så blandingsskruen skal have ca. 2 omgange.

Når den er startet kører den ellers fint.

Nedenfor er de ting jeg har forsøgt:
Gnist på tændrør - Check
Adskilt og renset karb. inkl. choker kredsløb - Check
Indstillet tomgangsskrue + blandingsskrue ved varm motor - Check

Det skal siges at karben har fået smidt større dyser i, men at det har virket upåklageligt i 2 sæsoner indtil nu.

Håber der nogen der kan give et godt råd til, hvad der kan være galt? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mærkeligt Choker Problem
  • #1   10. sep 2017 Måske en utæt svømmer der så resultere i at den sejler i benzin da den ikke lukker.
    Tror jeg ville tage karburatoren af og tjekke den igennem igen.
    En defekt choker kan også være fejlen, med karburatoren afmonteret må du prøve at puste gennem choker hullet hvor der så ikke må kunne komme luft gennem når den er lukket. Prøv evt. med et sprøjt bremserens så du kan se om den er tæt.
    Vedr. luftskruen skal den normalt stå 1½-2 omgange ud fra bund, hvis den står rigtigt skal den falde i omdrejninger hurtigt efter du slipper gassen, samt der skal være respons på gassen når du drejer i håndtaget.

    Husk også at pille dyserøret ud så du er sikker på at alle de små huller er rene så karburatoren kan "spraye" som den skal.


  • #2   10. sep 2017 Dyserør

    profilbillede
  • #3   10. sep 2017 Har tjekket og renset dyser, dyserør og nål, så de burde være i orden.

    Der kan måske være et problem med flyderen - eller indstillingen af den. Da choker-systemet fungerer ved at trække luft ind fra oversiden af flyderkammeret. (dvs. den suger ren benzin ind, hvis kammeret er overfyld)

    Det undrer mig bare at det kan ske så pludseligt? Og ville der ikke være udløb fra overløb?


  • #4   11. sep 2017 Jo der ville nok være udløb fra overløb.
    En anden ting er at o-ringen ved svømmerventilen også kan have et problem og benzinen der ved vil løbe ukontrolleret.

    Når jeg søger på GN 250 på nettet kan jeg se at det er karburator typen med en del plast membraner, ved at ting som det vakuumstyrede gasspjæld godt kan køre skidt.
    Du har tjekket at alle disse membraner osv. er tætte og sidder rigtigt?
    og at spjældet åbner og lukker nemt når man blæser luft ind af hullet i toppen af karburatoren ?


    profilbillede
  • #5   11. sep 2017 Hullet i toppen

    profilbillede
  • #6   11. sep 2017 Jeg har haft karben skilt ad et par gange efterhånden, og synes jeg har tjekket det meste. I morgen må jeg nok lige gøre endnu et forsøg; så må jeg lige checke flyderen og gasspjædsmembranen, som du siger.

    Tilbagemeldning kommer.


  • #7   11. sep 2017 Men som du skriver så har den altid startet fint og det er et problem der plusligt er opstået.
    Hvis den er meget svær at starte og går ud når du giver den choker kan problemet også være at gnisten er for svag dvs. din stator er for svag og gnisten kan derfor ikke "æde" benzinen og det resultere i at den dør når den får choker.

    Når den er varm kan den sagtens køre da gnisten er stærk nok til den normale blanding, dog vil den virke lidt slatten på gassen.

    Din stator skal den give +50 volt (vekselstrøm) på ledningen fra stator til CDIen, hvis den giver under er statoren defekt.
    Du skal måle fra ledningen der kommer fra statoren og til stel.


  • #8   11. sep 2017 Der må ikke tilfældigvis en lille gummiprop imellem det du fjernede fra kaburatoren , en af kanalerne nedefra svømmerhus - og op skal blændes af , eller dit filter er lukket eller monteret forkert

Kommentér på:
Mærkeligt Choker Problem

Annonce