{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.785 visninger | Oprettet:

Jeg blev kørt ned... {{forumTopicSubject}}

Mandag d. 12 Marts 2007 blev jeg kørt ned!

Jeg havde lige samlet min Fireblade færdig efter at rodet med nogle småting. Den var endnu ikke blevet indregistreret så der var heller ingen nummerplade på. Desværre havde min far og søster lavet aftensmad så jeg måtte vente med en prøvetur, men da min mor ikke var kommet hjem fra hendes løbetur, passede det perfekt at jeg lige kunne hente hende på Bladen selvf.
Jeg tager heldigvis alt mit nye udstyr på som er dyrt indkøbt til den kommende sæson på, og triller stille af sted. Da jeg ca. 3 km. Fra mit hjem møder hende vender jeg Bladen så jeg nu holder i den forkerte side med fronten mod færdselsretningen. Min mor står midt ude på vejen og er ved at tage den hjelm på som jeg har taget med. Da vi begge ser en bil nærme os fra den lille by ca. 100 længere fremme går min mor om på den anden side og står. Dvs, at hun nu står mellem Bladen og grøften, mens min mor har gjort det har ikke tænkt videre over bilen, da vi jo er langt ude på landet og lige ved en bygrænse, holder med nærlys, og min mor har en skrigende gul løbevest på, som man kender dem fra dengang man var skolepatrulje. Men får så kigget op igen og ca. 5-10 meter væk, ser jeg så bilen med retning direkte mod mig. Jeg når kun lige at tænke at han da ikke når at stoppe...

Og nej det gjorde han ikke! Jeg holder som sagt stille på min Blade og står som i alle nok kender med hvert ben på jorden og hænderne på tanken. Bilen rammer Bladen lige på, så jeg får tanken trykket op i skridtet, hvor efter jeg bliver kastet 8 -10 m. tilbage på vejen. Min mor bliver sandsynligvis ramt af bilen og lander kort derfra i grøften.
Bilen kørte 70 km/t.

Til sidst vil jeg bare lige håber at i alle kører med godt udstyr og ikke sparer på det punkt! Jeg havde støvler, handsker, hjelm og læderjakke på, desværre kun Cowboybukser,, og ja, har ikke sår andre steder end på mine ben!

Både min mor og jeg har sluppet meget heldigt. Min mors ene knæ er helt ødelagt, og jeg har fået et ordentligt slag i skridtet, jeg regner med at kan gå normalt inden 3 uger fra nu af. Jeg har snakket med billisten og han har det heldigvis også nogenlunde selvom det var et ordentligt chok han fik. Det hjalp formentlig at få snakket med mig og set at vi har det godt og ikke er ”sure” på ham, for alle kan lave fejl og være uopmærksomme..


Jacob.

PS. Jeg har ikke kunne ligge billeder op, ved ikke hvorfor. Jeg ved endnu ikke, hvad der skal ske med den. Men pt. har jeg desværre ikke den store lyst til at køre MC...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeg blev kørt ned...
  • #1   20. mar 2007 Puha, grim oplevelse. Men godt at høre i begge har det rimeligt efter omstændighederne

  • #2   20. mar 2007 Fuck hvor sygt. hvor langt ude på vejen holdte du? Og hvad skal der ske nu? Altså hvad med forsikring og sådan?

    Håber sku snart i begge er på toppen igen og at du ikke mister lysten til mc smiley



  • #3   20. mar 2007 vildt . godt at i slap rimeligt billigt når man tænker på HVOR galt det kunne ha` gået .


  • #4   20. mar 2007 Slem historie.....kan kun ønske god bedring, og håber da at lysten til mc vender tilbage

  • #5   20. mar 2007 Surt at høre.. håber I begge kommer vel over det.. (og her tænker jeg ikke på billisten.!)

    Lysten kommer forhåbentlig også igen..
    -Og ja.. på med udstyret - HVER gang..


  • #6   20. mar 2007 Damn... glad for i begge slap med livet i behold...! Håber squ det bedste for jer.. ikke sjovt bare at stå der og vente de 10 meter på at blive ramt...

  • #7   20. mar 2007 Det er da godt at alle klarede den.

    Håber din mors knæ klare den, det er intet værre end ødelagte knæer.

    Men hvad siger forsikringen til det?

    Mvh
    Michael


  • #8   20. mar 2007 tror lysten melder sig når du har fået det hele på afstand. god bedring til dig og din familie.

  • #9   20. mar 2007 Øv, for satan...

    Godt at høre at i efter forholdene har det godt, det kunne ha' gået rigtig galt..

    Rigtig god bedring til både dig og din mor..

    Jeg forstår godt du ikke er meget til MC lige nu, håber lysten kommer igen..

    ____________
    Jakob


  • #11   20. mar 2007 Det er jeg sgu ked af at høre kammerat - rigtig god bedring til både dig og din mor...!
    Som du selv siger kan alle lave fejl, og det har jo 100% sikkert ikke været med vilje... Men for fanden, hvor blind kan man være?!?

    MvH - Allan


  • #12   20. mar 2007 Ja puha jacob, det må da være en grim oplevelse men godt der ikke skete jer "mere"

    Mvh Martin...


  • #13   20. mar 2007 Godt der ikke skete mere med jer.... håber i begge får det bedre snart......

  • #14   20. mar 2007 Tak for alle jeres beskder...
    Der er mange der spørger "Hvad så nu" angående forsikring etc.

    Ulykken blev meldt til politiet og de kom og var på stedet.

    Jeg får en bøde for at køre uden nr. plade. Og får også en bøde for at parkerer i den forkerte side af vejen. Men ellers ved jeg ikke mere på nuværende tidspunkt.


  • #15   20. mar 2007 ja for at citere de andre, så godt i ikke kom mere galt afsted !!

    men jeg er da nysgerrig - hvad med bilisten? og hvad med forsikringen??


  • #16   20. mar 2007 Kan kun ønske rigtig god bedring til din familie og dig. Håber vi får dig at se derude igen, nar du har bearbejdet oplevelsen.

    /risum


  • #17   20. mar 2007 Kedelig oplevelse i der har haft. Håber at i begge kommer jer. Men hvad med mc-en tøjet og sådan. ps. HUSK at jeres indbo-forsikring betaler tøj og hjelm. Så skal du bare ha ordnet det med bladen.. God vind

  • #18   20. mar 2007 Føj for den - håber i kommer jer uden mén...
    Kan godt forstå du ikke har lyst til mc ligenu..... kæmper selv med at finde det behageligt at køre igen - men håber det kommer - viljen er der ihvertfald.


  • #19   20. mar 2007 God bedring til dig og din mor, mester, håber ikke forsikringen er for hård ved dig.

    Håber du snart er på hjul igen smiley


  • #20   20. mar 2007 damn. godt i er i god behold. håber det hele går iorden inkl. cyklen.

  • #21   20. mar 2007 Jeg håber bare at du får køre-lysten tilbage, og at din mor, og dig aldrig bliver udsat for noget der ligner igen. det er ret vildt at det kunne ske syntes jeg, man tror på at idioten drejer af, og har set en.. KLASK.. Jeg har før prøvet det med at en fugl sidder midt på vejen, og man er sikker på at den flyver sq inden man når hen til den.... Klask "det nåede den så ikke".. den ender da med at vi alle skal køre med blå rotorblink så har vi vel en chance for at blive set

  • #23   20. mar 2007 Go bedring... til jer begge..

    og op på hesten igen...
    jo før jo bedre...

    mic


  • #24   20. mar 2007 Hej Jacob

    Det er sgu trist at høre! Men godt dig og din mor er OK.

    Havde ellers glædet mig til at se din CBR "live" på et tidspunkt denne sæson. Jeg håber at der kommer en god løsning på situationen. Du skal da ud og køre med Mads og Ollie igen!

    Mvh
    Stefan


  • #25   20. mar 2007 Synes det er underligt billisten ikke ser dig, når du holder med nærlys..!! Nærlys hænger jo ikke bare i luften, der følger som regel et køretøj med.

    God bedring, og op på hesten.

    Simon


  • #26   20. mar 2007 Det må have været en rigtig grim oplevelse for jer alle Jacob, men godt at høre, at i er i nogenlunde god behold... Og virkelig flot, at du har haft temperament til at tale med bilisten efterfølgende. Fortsat god bedring....

  • #27   20. mar 2007 Ked af at høre - god bedring til jer begge.

  • #28   20. mar 2007 Rigtig god bedring til jer begge... og så håber jeg da du kommer op på Bladen igen... den kunne jo ikke gøre for det.
    Lysten tror og håber jeg da kommer igen - om ikke andet så når solen skinner og du og din mor er friske igen... så held og lykke med det hele og så håber jeg vi kan mødes på vejen en dag - sådan et Blade til Blade møde....
    GOD BEDRING....


  • #29   20. mar 2007 "Jeg havde lige samlet min Fireblade færdig efter at rodet med nogle småting. Den var endnu ikke blevet indregistreret så der var heller ingen nummerplade på."

    Spade!!! Du skal nok lige passe på hvad ham bilisten får lyst til at fortælle sit forsikringsselskab.

    Tænk hvis du ender som skyldig i uheldet... ingen plade = ingen ansvarsforsikring = stor regning til dig.

    Og jeg får næsten lyst til at sige at du fortjente det.... idiot at køre uden plade! Og pakere i den forkerte side af vejen, tsk tsk.


  • #32   20. mar 2007 Korrekt, men jeg vil sgu give Carsten ret, med hensyn til Emil's kommentar - jo det er for dumt, det benægter Jacob jo heller ikke, men der fra at sige: "Og jeg får næsten lyst til at sige at du fortjente det" - hvad er det for noget bavl at fyre af?!?!
    Ingen fortjener sgu da fysisk skade...

    Bare min mening..

    __________
    Jakob


  • #33   20. mar 2007 ja dumt er det! Men manden ved det jo godt! Ingen grund til at træde mere på ham, tror nu nok han har av nok i forvejen og nok aldrig gør det mere!. Han må så nok også konsekvensen af det i form af evt bødestraf hvis ellers det ender med det. Det er jo ej sikkert


    håber du komemr dig 100%


  • #34   21. mar 2007 Føj for en oplevelse.

    Håber det hele ender godt.
    Og go bedring til din mor og dig.


  • #35   21. mar 2007 Hmm, fyren køre uden forsikring (og plade), parkere i den forkerte side (vi ved ikke om der var god oversigt). Han bliver så kørt ned af en ellers lovlydig borger. Bahh, ingen medlidenhed fra mig. Hvis man laver lort må man tage skraldet som en mand (hvad han egentlig også gør, det er bare jer andre der er så fulde af medlidenhed).

    Jeg er ikke selv hellig, men jeg klager sku ikke hvis det ender galt når jeg er er ude og pjatte.



  • Klaus G
    Klaus G Tilmeldt:
    jun 2005

    MC-er: 3 Emner: 3 Svar: 11
    #36   21. mar 2007 Til Emil (kbh) H

    Lad dog vær' med at træde på en som ligger ned!

    At kalde en person som lige er kommet til skade på sin mc for "spade" og "idiot" er da for dumt.
    Det er nok ikke det han har brug for lige nu, eller derfor han har skrevet denne historie. Tror han har skrevet det herinde, for at advare os andre mod det som lige er sket for ham og hans mor.
    Vis da lidt medfølelse, eller udtryk din kritik mere medmenneskeligt.


  • #37   21. mar 2007 Klaus:

    Advare os? Advare os mod hvad? At parkere i den forkerte side af vejen?

    Og jeg skriver min mening her inde når det passer mig, hvis han ikke vil have den, kan han lade være med at læse den ELLER lade være med at lave sit indlæg i første omgang.

    Og hvis jeg syntes han er en idiot fordi han køre uden forsikring og plade, så syntes jeg da ikke han bliver en mindre idiot fordi han bliver kørt ned!


  • #38   21. mar 2007 Ingen nummerplade? Øv!


  • #39   21. mar 2007 øhh jeg kan ikke se at det at køre uden nr plade gør en mere farlig i trafikken, eller er at sidestille med hensynsløs kørsel.. at holde i den modsatte side af vejen er jo heller ikke ligefrem noget der lyder som vild opførsel og grundlag til verbale tæsk. historien melder jo ikke noget om at det var et uoverskueligt sted han holdte. så for mig at se var det eneste der blev udsat for unødig risiko på denne tur, jacobs pengepung, og det retfærdiggør sku ikke at han bliver knaldet ned. tænk engang hvis det var dig der fik sådan en røffel efter at være blevet kørt ned, og det eneste du havde gjort var at overskride hastigheden med 2% hvilket jeg mener er farligere for omgivelserne end at køre uden nr plade, og kom nu ikke og sig at du aldrig har kommet til at overskride hastigheden bare en smule. nå men det var lige mine 2 cents. sov godt folkens

  • #40   21. mar 2007 Nej ulykken var vist også sket med plade på.........

    Men det er sgu ikke smart at ville køre rundt uden plader og slet ikke med en bagpå. Indrømmet jeg nåede da også at køre 10-20km på min inden der kom afgift så jeg skal ikke spille hellig....

    Men vi må fandme da ikke håbe at du får et skattesmækl!!! Tænk at skulle betale afgift på en smadret cykel.....Brrrr, det er da slemt nok når den ikke er smadret.

    Håber i kommer Jer alle 3 igen og som *ZxmiC * siger:

    Op på hesten hurtigst muligt!!


  • #41   21. mar 2007 Kedelig historie... Men rigtig god bedring!!

  • #43   21. mar 2007 Det er ikke for at blæse dette op - men jeg tror kun at Jacob har skrevet dette fordi han blev opfordret til det i en anden tråd tidligere på ugen. Linket til den er her:

    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=33535

    Så Jacob - fortsat god bedring, og rart at læse at I trods den hårde medfart har I det rimelig godt... c',)
    Håber vi ses derude på to hjul en dag....


  • #45   21. mar 2007 surt at høre - men heldigvis er I ok.

    Jeg kan ikke forstå folk der vælger at køre uden nrplade. Og det er ikke for at tvære i det, men situationen kunne lynhurtigt havde været drejet 180 grader, hvis det var dig som havde påkørt en knægt på cykel eller andet i den dur.
    Man kan aldrig vide sig sikker, hverken på mc eller i bil. Vi har vel alle prøvet at lave en fejl med skade til følge eller lign. hvorfor det simpelthen ikke er acceptabelt at køre uden forsikring.

    Håber det ordner sig uden de store problemer.


  • #46   21. mar 2007 Om man har nr. plade eller ej betyder ikke noget for hvem der får skylden i det her....det kan jeg i hvertfald ikke forestille mig.

    Det jo heller ikke lovligt at køre ind i en bil der holder ulovligt....så det kommer an på omstændighederne hvem der får skylden. Lyder udelukkende som om det billisten i det her tilfælde.


  • #47   21. mar 2007 yes skyldsspørgsmålet skal jeg ikke gøre mig klog på, hvorfor jeg netop ikke udtalte mig omkring dette.



  • #48   21. mar 2007 well hvis det var ham der påkørte en anden måtte han jo bare betale af egen lommme. Eneste en plade ændrer er at forsikringen betaler. Ulykken bliver jo ikke mindre

  • #49   21. mar 2007 Ved ikke om der er afgift på kværnen, så kan han nemlig desværre risikere en ret stor bøde hvis der ikke er.

    Men jeg synes Emils udtalelser er helt hjenedøde, bilen havde ikke magisk svunget udenom hvis der havde været refleks bagpå...

    Og mon ikke de fleste lige har holdt med snuden imod køreretningen på en ikke så trafikeret vej?


  • #50   21. mar 2007 Jeg siger ikke at det ikke skete hvis han havde haft plade på. Men det var helt sikkert ikke sket hvis han havde holdt i den rigtige side af vejen!

    Og jeg beskylder ham heller ikke for at klage (faktisk siger jeg det modsatte).


  • #52   21. mar 2007 Hey Jacob! Godt at høre hele historien i detaljer, håber du er ved at være kommet dig helt.

    Og til dig Emil så ved Jacob udemærket godt det var dumt at køre uden plade, og tror han fortryder det en hel del. Men en tur på landet 3 km fra sit hjem ville de fleste nok vove at tage, når der står en nysamlet Blade klar. En ting er i hvert fald sikkert, det er ikke nær så dumt at tage den tur OG holde i den forkerte side af vejen, som det er at sige, at en anden person har fortjent at blive kørt ned. Det jo sygt i hovedet. Tænk dig om før du skriver.


  • #53   21. mar 2007 Godt der ikke skete mere med jer!

    Men det er da godt nok imponerende at man ikke kan se en motorcykel med lys på foran sig, kæft en idiot man, kan sq ikke forstå du ikke er sur på ham !!


  • #54   21. mar 2007 Og Emil, du har ret i det ikke er smart at køre uden plade (jeg havde nok gjort det samme), men pladen havde nok ikke forhindret bilen i at banke ind i ham.. smiley

    Og ja, parkerer i den forkerte side? Han holder med lys på, det kunne vi andre nok også have fundet på. (på nær dig måske?)


  • #55   21. mar 2007 hey jacob god bedring til dig og din mor.......

Kommentér på:
Jeg blev kørt ned...

Annonce