{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.781 visninger | Oprettet:

min mc kørt kørt over af tromle idag!! {{forumTopicSubject}}

Jeg har aldrig været så bange i mit liv.

jeg var taget en tur med min gamle far. vejret var dejligt og Uralen kørte super. så vi tog et smut ud i det blå min far og jeg.

Vi kom til en strækning hvor der blev udført vejarbejde - løs grus med tjære under som var ved at blive tromlet så gruset blev mast ned i tjæren.

ca 1 km foran os kører en damptromle. vi haler lidt ind på den. da den når det første kryds standser den og det gør vi selvfølgelig også. vi holder 10-15m bag damptromlen. de har jo ikke verdens bedste udsyn.

så sætter føreren af damptromlen den i bakgear og han bakker stille. jeg tænker ikke videre over det. han er nok kommet lidt for langt. men da han er godt 5 m fra mig går det op for mig han ikke har set mig. HAN BAKKER STADIG! jeg kan ikke dreje venstre om ham. der kommer modkørende trafik. Heller ikke højre. der er et skilt. og så sker det... damptromlens hjul maaaser sig ind mod fordækket på uralen. forskærmen begynder at bøje nedad. og den bliver skubbet ca 1,5-2 m bagud. mens den faretruende begynder at skride lidt til den ene side. jeg prøver at korrigere på styrret. holder hornet i bund. ingen af os kan komme ud. min far er halvsidig lammet og er derfor gangbesværet. jeg ser mit liv passere. min far blive kvast under tromlen. sammen med mig. min kæreste tilbage med et nyfødt barn -alene. men inden det går helt galt får fyren drejet hovedet og set os - og så stopper han.

han kalder på formanden. jeg råber til fyren. Du kunne have slået os i hjel. så kig dig da for din store idiot!!! men ikke en gang vendte hovedet for at se om der holdte nogen bagved.

formanden kommer. han siger jamen det er jo hvad der kan ske. man skal jo holde afstand. ja. ik? jeg holdte squ da over 10m væk.
han bortforklarer at i løbet af sådan en hel dag kan de jo ikke vende hovedet hele tiden. jeg spørger om det er bedre de så kører folk over. arrig ad h til!!!
jeg siger vi skal have skrevet et hændelsesforløb. det vil formanden ikke. jeg er vedholdende og siger det er man forpligtet til. det er en offentlig vej som alle andre. og den er ikke spærret. jamen det er vi ikke jurridisk forpligtet til siger han. jeg svarer. jeg tror lige vi skal have politet ud og tage en rapport. han fortsætter i samme dur.. jeg finder min mobil frem i lommen. så finder han pludseligt en blok frem. så jeg fik hvad jeg ville. med underskrift. nu skal det bare dækkes. godt det kun er forskærmen der er blevet bukket. fandme utroligt Uralen har holdt til at bliver skubbet 2 meter af en damptromle på forhjulet.
havde vi været i vores honda civic var han kørt over køleren...


jeg er lykkelig for at være i live....



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  min mc kørt kørt over af tromle idag!!
  • #1   14. maj 2009 damn!

    Det er godt nok ikke noget man høre om hver dag!
    Godt i slap så godt fra det, og lyder som om biken også slap nogenlunde ?


  • #2   14. maj 2009 Huha, en ubehagelig historie! Godt der ikke skete noget med jer!

    Men kæft mand en idiot :S!


  • #3   14. maj 2009 havde jeg flået hovdet af manden smiley

    men alle vidnerne der holdt bag jer må jo også have set det hele og sagt til manden at han hva en ideot ?


  • #4   14. maj 2009 hold da op en historie,, godt det ikk var mig.. men nøj jeg havde tilkaldt politiet... 100 %

  • #5   14. maj 2009 "sådan en hel dag kan de jo ikke vende hovedet hele tiden"
    Nej fordi i et køretøj behøver man kun kigge ligeud.

    Godt der ikke skete mere end der gjorde.


  • #6   14. maj 2009 vi var alene på strækningen. mens det skete. efter 2 min. kom bagvedkørende...

    så ikke meget ved vidner...

    jeg håber det går i orden i morgen når jeg ringer for erstatning. det skulle være helt ok. der var formanden da ok sagde de nok skulle dække...

    fandme en underlig dag i dag... men ikke bange for at køre mc. det kunne jo være sket i bil...



  • #7   14. maj 2009 Havde sgu nok også ventet på politiet og set om de ville forklare det samme til dem smiley

  • #8   14. maj 2009 jeg tænker sådan på.. havde det været 16" forhjul tror jeg ikke den bare havde nøjes med at skubbe motorcyklen bagud. så var det nok henover. mast den lidt flad af gangen. startende med forhjulet og min fars ben..

    fandme helt dårlig. men godt det gik som det gjorde og han stoppede i tide.


  • #9   14. maj 2009 Pyha da hvor en tur!

  • #10   14. maj 2009 Føj for den lede...... det er da et skrækscenarie der vil noget!! (Jeg tror jeg har haft et par mareridt der mindede lidt om det der). & sådan en formand skal overhovedet ikke begynde at sige at det jo kan ske - han skal bare give sin arbejdsmand den største skideballe og så ellers undskylde en milliard gange og æde alt det lort man verbalt kan smide i hovedet på ham....... og derefter tage sig af alle dækningakrav......!!!

  • #11   14. maj 2009 Hold da op en idiot.. Ville han mon sige det samme hvis det var et barn på cykel der var der.. Den formand er ikke sin opgave voksen.
    Godt der ikke skete mere, håber du for din erstatning.


  • #12   14. maj 2009 Lyder som et MARERIDT !!. Troede først at det var en joke, da jeg læste overskriften ... smiley

    Hvad sker der lige for folk i trafikken i dag ????


  • #13   14. maj 2009 Chok, chok, chok
    Du skulle dæleme have ringet til polisen og hørt om de havde tid til at komme ud af stationen et øjeblik! De havde de formentligt ikke! Nå, hold kæft hvor en tranlampe, den formand! Heldigt, at der ikke skete noget!


  • #14   14. maj 2009 hold da helt kæft, jeg havde skidt i mine egne og tilfældige andres bukser af skræk, og revet armene af trommel føreren og klasket ham med den våde ende bagefter!!
    De skal sgu afspærre arbejdsområdet minimum 15 meter fra nærmeste redskab, og det ved en formand godt, ellers er der sgu noget helt galt!!
    du skulle have ringet efter politiet så der var lavet skadesrapport, så ville du være sikker på at der ikke vil være noget bøvl..


  • #15   14. maj 2009 damn det må fanme have været ubehageligt!!! godt der ikke skete mere

  • #17   14. maj 2009 fuck...
    håber sq at de påtager sig skylden og erkender deres fejl på trods af han lavede brok.

    Det er fandeme så typisk dansk at bortforklare sådan noget med det ene og andet..Og ikke vedstå det ansvar man har....

    Sådan en idiot!



  • #19   14. maj 2009 Skynd dig! Ned og spil lotto!

  • #20   14. maj 2009 Man må sige det gav spænding i hverdagen! Lidt for meget måske:-)

    Politiet kommer som regel kun til færdselsuheld hvis der er personskade, stor materiel skade eller væsentlig overtrædelse af færdselsloven, så man kan ikke bare forlange at politiet kommer til ethvert uheld.

    Dog lyder det som om der er nogle regler der ikke er overholdt i dette tilfælde, men hvis du er ligeglad med at føreren af damptromlen eller arbejdsformanden får en bøde, tror jeg nok det skal gå uden politiet.

    Hvis de lige pludselig nægter kan du sagtens henvende dig til politiet efterfølgende, men så er de selvfølgelig ikke ude på stedet for at se på situationen.

    Jeg tror nu nok at arbejdsformanden vil sørge for at dine skader bliver dækket frem for at politiet bliver indblandet.


  • #21   14. maj 2009 Oh my god... Det er godt nok langt ude.

    Er da glad for at høre i klarede den begge to, heldigvis kan cyklen jo laves igen.

    MvH
    MIchael


  • #22   14. maj 2009 Jøsses-

    Godt, at der ikke skete moget med jer, og sikke da en idiot!!!! Ikke bare føreren men også formanden. Jeg tror nok jeg havde foretaget en anmeldelse - du kan strengt taget nå det endnu.


  • #23   14. maj 2009 Hva fanden laver du også lige bag en damptromle. Du må da vide at
    den slags chauffører er utilregnelige. Damptromler og store lastbiler
    har altid ret , uanset hvad.

    Var selv ude for en bonde med mega traktor og anhænger, som trak
    ind til VENSTRE, da jeg var igang med at overhale. Hold da kæft hvor
    fik han skideballe. Man skal sky den slags trafikanter som pesten. De
    har deres egne regler.


  • #24   14. maj 2009 Hold da kæft en vild historie, puha... godt der ikke skete jer noget...

  • #25   15. maj 2009 simon r:

    det går først op for os den ikke har set før der er 3 m tilbage. jeg kan ikke springe af. min far kan ikke selv komme op. Det er min samvittighed ikke til.


  • #26   15. maj 2009 Så det var et rent tilfælde han lige stoppede? Damn lucky

  • #27   16. jun 2009 Kunne du ikke smække den i bakgear?

  • #28   24. jun 2009 niels: jo. hvis han havde væreet langt nok væk. på tidspunktet var det for sent...

Kommentér på:
min mc kørt kørt over af tromle idag!!

Annonce