{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.842 visninger | Oprettet:

MC kørt ned {{forumTopicSubject}}

Min overbo kom til at bakke ind i min nye SV650S i dag (den har ikke engang kørt 1.000 km), så den væltede. Han kom selv ind og fortalte os det, og vil gerne ordne det gennem sit forsikringsselskab. Jeg har aldrig før prøvet noget med forsikringsselskaber, så jeg vil bare lige høre, hvad jeg nu skal gøre. Koblingsgrebet er knækket på den, så det er nok ikke så smart, at jeg prøver selv at køre den på værksted. Skal jeg bare ringe til et tilfældigt værksted og bede dem komme at hente den?

Hvad med skaderne, skal jeg kunne dokumentere dem? Altså, skal jeg selv ud at tage billeder af alle de ting, der er ødelagt eller sender værkstedet bare regningen til forsikringsselskabet?

Og ja, hvad med forsikringsselskaberne? Skal jeg ringe til hans forsikringsselskab og melde det eller skal han selv gøre det?

Jeg har kasko på den, giver det så mening at blande mit eget forsikringsselskab ind i det? Går det hurtigere på den måde? Kommer det til at koste mig noget?

Med andre ord, hvad sker der nu? Jeg er helt lost her, så jeg skal bare lige høre, hvad jeg gør herfra. smiley

Tusind tak for jeres tid. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  MC kørt ned
  • #1   24. sep 2008 du skal melde det til dit eget selskab, og så fortælle personnummeret på den som har gjort det, eller reg nummer på hans bil, så ordner selskaberne det indbyrdes, så skla du bare sørge for at få den på værksted og så den vurderet hvad det vil koste at lave den som før påkørslen

  • #2   24. sep 2008 men dejligt med en der tør tage ansvar for sine handlinger, alle andre synes jeg bare skider å vores mc'er

  • #4   24. sep 2008 "Du skal da bare rínge til det værksted hvor du har købt den. Så kommer de da og henter den...."

    Jamen, jeg købte den i Nordvestjylland og jeg bor i København... smiley


  • #6   24. sep 2008 øv

    men kontakt dit eget selskab og de skal nok fortælle dig hvordan du skal gøre ..

    men dammm sur røv..


  • #7   24. sep 2008 Hvis modpart og dig er enige, så ringer du bare til autohjælp og beder dem hente den og bringe den hen hvor du ønsker.
    Resten ordner sig selv, også autohjælpen, den skal den skyldige nemlig betale (via sin forsikring).


  • #8   24. sep 2008 Jeg fik et rigtigt godt tilbud og de leverede den gratis i København, så jeg har bestemt ikke fortrudt, at jeg valgte at handle der. smiley

    "Nåh men så til den forhandler du vil bruge til daglig...."

    Ok, tak, hvilken forhandler vil jeg bruge til daglig? smiley


  • #9   24. sep 2008 Hej Snetyv !
    Det er da altid noget at det sker nu hvor sæsonen er ved at synge på sidste vers....... ( men det er skidt alligevel )
    Mit råd er ! tag fotos af ALT du kan finde der har med påkørslen at gøre, derefter tager du kontakt til et værksted der har tid til at lave dine skader ( gerne et mærke værksted, da de har de forudsætninger der skal til ) du skal medbringe både dine og hans forsikrings oplysninger ( der kan være lidt forskel på om du skal lave en skades anmeldelse til dit forsikringsselskab eller ikke ) så kigger værkstedet på den og gør den op, derefter kontakter de en taktsator fra forsikringen, som muligvis kommer og ser på din " knallert " , ellers så får værkstedet grønt lys og kan lave den, derefter er det kun at vente og vente og ........... ang. transport til værkstedet ! der skal du nok lige snakke med hans selskab / eller dit eget om de betaler ( det er nemlig ikke alle der gør det ) jeg var igennem det samme sidste år , også med en påkørsel på en p-plads , man bliver sgu lidt mukken, men det er da altid noget man ikke sad på den da det skete

    Held og lykke


  • #10   24. sep 2008 Deet er komplet ligegyldigt, hvilket værksted du benytter - find et:-)

    Du skriver en anmeldelse til dit selskab, oplyser hvem modparten er, hans reg. nr. og navnet på hans selskab. Kan du få er erklæring, hvor han påtager sig ansvaret, så få den også. Herefter skulle det hele gerne gå af sig selv.


  • #14   24. sep 2008 Tja suzuki forhandler i kbh er nemme nok og støve op, i stor kbh er der bla. F.A motorsport i brønshøj, Enghave på vesterbro, Dansk motor company i ud omkring brøndby og så er der de andre som jeg ikke pt kan huske...

  • #15   24. sep 2008 Jeg tror såmænd ikke det er spor kritisk, hvilket værksted man vælger i sådan en sag:-)

    Værkstedet skal nok sørge for at påpege og klemme lige så meget reparation ud, som taksator overhovedet kan bringes til at acceptere smiley

    Og skadelidte kommer aldrig selv til at diskutere så meget som en 25-øre.


  • #16   25. sep 2008 Rigtigt Knud:
    Kan du få er erklæring, hvor han påtager sig ansvaret,
    Den er vigtig : i 75% af alle sager løber skyldneren fra ansvaret senere.


  • #17   25. sep 2008 Hvad med at finde et værksted hvor du vil ha din mc til service, eftersom du skriver den kun har gået 1000 km står den jo snart for et service eftersyn, og det skal gøres på et suzuki godkendt værksted. Så mit råd til dig er at få lavet service i samme omgang som skaden.

  • #18   25. sep 2008 du skal ringe til dit forsikringsselskab og fortælle hvad der er sket og oplyse modartens POLICENUMMER og hans forsikringsselskab, så ordner de det indbyrdes, og så skal du høre dit forsikringsselskab, hvor de vil have den lavet, da de ikke har aftaler med alle, og hvis du sender den til en de ikke har aftale med skal du selv betlae noget eller det hele af regningen, har selv prøvet det så husk at høre hvor de vil have den hen og sig de skal få den derhen! så er du sikker på ikke at stå med regningen selv...

    det er sådan vi har gjort de gange vi har fået lavet buler på bilen, og mc er samme fremgangsmåde... skal lige siges vi endnu ikke SELV har lavet en bule... men det er rigtig øv når det er andre der gør det...


  • #19   25. sep 2008 Tal med:

    http://www.enghavemotor.dk/ (Aut. Værksted - København V)

    eller

    http://www.alex-mc.dk/ (Godk. Forsikringsværksted - Fredensborg)

    Enghave har ofte lange ventetider og er relativt dyre. Hvis ikke at de har tid til at tage din cykel ind kan du give Alex et kald!


  • #20   25. sep 2008 Brian A

    Det er ikke skadelidtes forsikring, der skal dække, men skadevolders. Uoverensstemmelse bliver en sag mellem skadevolder og hans selskab - længere er den næppe:-)


Kommentér på:
MC kørt ned

Annonce