{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.760 visninger | Oprettet:

Kørt ned... Øv øv {{forumTopicSubject}}

Ja som overskriften siger, blev jeg kørt ned idag... smiley

Købte mc´en for ca 3 måneder siden, og har virkelig nydt den og det gode vejr fuldt ud ( kørt 11.000 km på de 3 mdr ), men nu er min sæson vist slut for i år..

Jeg holdt foran et fodgængerfelt, og ventede på at en mand med barnevogn gik over. Det næste der sker er, at ( en kvinde ) i en varevogn overser mig, fodgængerfelt samt manden med barnevognen, og kører direkte ind i bagenden på mig, så mc´en flyver frem ( ramte heldigvis ikke manden eller barnevognen ), og mig tilbage i varevognen.

Der skete dog ikke det store med mig. Slog mit ene ben og håndled.

Men mc´en har fået sig nogle skrammer, og skal nu på værksted for at se hvor slemt det står til.

Kan forestille mig at sådan noget med taksator og forsikringsselskab kan trække ud..? smiley

Nå det var min lille historie.. Kør nu forsigtig og god week end til jer derude smiley





Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kørt ned... Øv øv
  • #1   9. aug 2013 Pyyyh há det var en ubehageligt at læse. Godt der ikke skete nogen noget alvorligt. Håber du og din MC snart er friske igen.

    Mvh Niels


  • #2   9. aug 2013 Ja den må sku godt få en dobbelt øv, godt der ikke skete dig, manden og barnnet noget

  • #3   9. aug 2013 Op på hesten igen. Det var godt der ikke skete mere! Hverken med dig eller manden med barnevogn.



  • #4   9. aug 2013 Godt, der ikke sker noget videre med dig.

    Taksatoren er i gang efter et par dage, det der tager længst er mekanikerens rep.tid.

    Er tingene sket somm du siger, kan der jo ikke herske nogen tvivl om skyldsspørgsmålet - hvordan er det nu. JO - Kumme Dælling!


  • #5   9. aug 2013 Nej hvor træls
    Godt der ik skete mere både med dig og de andre
    Håber da at du lige får slutspurten med også
    Mvh jens


  • #6   9. aug 2013 Ja det vigtigste er selvfølgelig, at der ikke rigtig skete noget med mig, men er nu alligevel noget trist over at se min mc sådan..

    Skyldspørgsmålet er der ingen tvivl om. Jeg holder stille ved et forgængerfelt - bliver påkørt bagfra,.og har dertil 2 vidner...

    Er nu bare spændt på hvad værksted / taksator finder ud af...



  • #7   9. aug 2013 Knud - Ja Kumme Dælling...! smiley

    Ej hun var nu meget flink. Hun var mere rystet end mig, og var virkelig ked af hvad der var sket. Så der var ingen dårlig stemning, vi snakkede pænt begge veje smiley


  • #8   9. aug 2013 Bjarne K:

    Way to go!


    Man skal jo huske, at hun under ingen omstændigheder har gjort det her for at skade dig, hun har lavet en af de åndssvage fejl vi ALLE laver,


    ....men det ændrer ikke ved at hun i dag er den KUMME DÆLLING!


  • #9   9. aug 2013 For mit vedkommende så gik der ca 10 dage og så havde jeg penge på kontoen efter en total skadet mc. Dertil skal det siges at det var en tysk statsborger der påkørte mig. Så det er hurtig ekspedition! !
    Godt der ikke skete mere med dig you lucky bastard smiley


  • #10   9. aug 2013 Det kan gå hurtigt. Husk at melde alt, også evt tøj, hjelm osv. Har lige været igennem en totalskade med min.

  • #11   9. aug 2013 Godt der ikke sket dig noget. Men husk nu at kom om skadestuen, så er der helt styr på det

  • #12   9. aug 2013 Jeg kan sku godt følge dig Bjarne
    Jeg har selv prøvet lidt noget ligene vis man kan sige det sådan med den forskel at for midt vedkommende var det en der ikke overholdt sin vigepligt som kørte klos ud foran mig mig og var i 7 mdr det var jeg sku noget træt af fandt jeg ud af bag efter men som Bjarne skiver om op på hesten igen


  • #13   9. aug 2013 Godt der ikke skete mere..!! Lyder ret vildt..!! Har du slet ikke policen inde over..??
    Noget så voldsomt som at påkøre en bagfra..?? = mindst et klip..!

    Håber ikke det skete fordi hun sad og opdaterede sin "fjæsbog", - hvis ikke de kommer med indover, har du ikke mulighed for at få det undersøgt, - husk det præcise klokkeslæt..!!

    God bedring.. Og forhåbentlig får du hurtigt mc'en på højkant igen..! smiley
    Hold os opdaterede på hvordan forsikringen takserer osv... Det er altid interessant..!
    smiley


  • #14   9. aug 2013 Jesper:
    Jeg har ingen alvorlige skader, bare lidt hudafskrabninger, og et ømt ben samt håndled, så der bliver ikke noget skadestue besøg...

    Henrik:
    Noget af det første jeg gjorde var nemlig at ringe til politiet ( har aldrig været indblandet i et uheld før, så vidste ikke hvordan og hvorledes det skulle foregå ), men de var ikke interesseret i at komme ud og kigge. Fik ad vide, at det var en sag imellem vores forsikringselskaber, og så var det dét... Så de blev altså ikke indblandet..

    Ja jeg skal nok komme med opdateringer år jeg ved noget smiley


  • #15   9. aug 2013 Ingen skadestue ! ! ! ! kan du så komme afsted, HVIS nu der kommer noget hen af vejen ( gud forbyde det ) bla. svie og smerte , er det rart at kunne bevise at der er foretaget en kontrol af dig, sådan noget som nakke smerter, hovedpine osv. behøver ikke komme med det samme, men kan komme snigende nogle dage efter.
    Ved godt at de timer på en skadestue er sure, men hvis der kommer noget som kræver en udbetaling fra et forsikringsselskab er det et must at have sådan et bevis, og de vil helt sikkert prøve at komme uden om det....... så afsted
    God bedring og weekend


  • #16   9. aug 2013 Det var som syv Sa..biip.. Og hel..Biip..!
    Det rammer lige ned i min retsbevidsthed og retfærdighedssans.. smiley

    Hvis ikke du "havde taget fra" ( meget galant - iøvrigt;-)) havde hun jo nappet dem i forgængerfeltet..!
    + hun slipper for et klip og en bøde.. (Ikke at jeg lider af en irrationel "hævntørst" - men ret ska så'gu være ret..!) + man finder ikke ud af hvad der reelt skete..?

    Der var rødt..! Du holder stille..! Der er folk i fodgænger feltet..!!
    Ej.. Den holder altså ikke.. Hmrpf..!
    Øv.. Med øv på..!


  • #17   9. aug 2013 Kim S:
    Ja kan jo godt se din pointe..Hmm måske jeg skulle tage et smut forbi skadestuen alligevel så.. HVIS der nu skulle komme noget i de næste par dage..

    Henrik:
    Ja jeg troede faktisk også, at det hang sådan sammen, at ved diverse uheld så kom politiet ud og lige så situationen an, og hvem der havde skyld osv. Men på den anden side, når der ingen personskade er, så er der nok masser af andre ting de skal tage sig af..


  • #18   9. aug 2013 Og gør du som Kim foreslår, - så ER der person skade..!!
    Anmeld hende og få dem til at checke den (fåki.. Biip..) telefon.!
    (Jeg er helt enig m Kim.. Du er HER kun en gang..;-))

    Hospitals rapporten indsendes til forsikringen, og får du problemer senere, kan du tage det op igen.. (Ikke for at være en knast et vist sted..;-) smiley )


  • #19   9. aug 2013 Godt du er komme igennem det uden de store skader.

    Det samme sket for mig for en måned siden, der var det bare mig der var den Kumme Dælling.
    Bilen foran mig bremsede for forgængere, og jeg kiggede ikke lige frem i det sekund.
    Bang sagde det, og jeg lå krøllet ind i bilens røv, med min motorcykel halvt inde over mig.
    Jeg meldte uheldet torsdag eftermiddag, og søndag kom der en mail om at min indboforsikring ville dække det hele (tøj, hjelm mm)
    Ugen efter kom taksatoren og, dagen efter meldte forsikringen at min kasko ville dække det hele.

    Så hvis værkstedet ellers har tid, er din sæson måske ikke slut endnu smiley


  • #20   9. aug 2013 øv det var sku øv.. sådan en pucken ælling.. gi gas.. mvh hc

  • #21   9. aug 2013 Dan R. - lyder grimt ligefrem at være krøllet ind i en bils røv..!!

    Måske du skulle vælge en pø'sjo' 206 at bolle ind i næste gang.. smiley ;-)
    https://www.google.dk/search?q=ass+on+a+car&client=safari&hl=da&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=gEgFUrPPFqaN0AWFv4HoCQ&ved=0CAcQ_AUoAA&biw=1024&bih=672#biv=i%7C15%3Bd%7CQrqJw8hxadpr0M%3A

    smiley


  • #22   9. aug 2013 godt der trods alt ikke skete mere med nogle af jer..

    god bedring..

    mvh


  • #23   9. aug 2013 Afsted til skadestuen nu og ikke imorgen

  • #24   10. aug 2013 du har 24 timer til at anmelde person skade, og det kan godt være du ikke mærker noget nu eller den næste månede men måske kommer det pludslig og så kan du intet gøre fordi du ikke har lavet en anmeldelse,


    godt der intet skete,. men mon ikk den er totalt skadet? hvis hun er kørt ind i dig og din mc er kørt frem og væltet lidt rundt,. så er det vel nye kåber div steder, spejle sikkert også lygter og så der nok også fodhviler styrener og vel også noget fælg eller bagstel ,


  • #25   10. aug 2013 Busa:
    Ja det er ganske rigtigt... Og jo tak skal du have..

    Anders:
    Jeg har været på skadestuen her til aften, men en forventet 4 timers ventetid gjorde, at jeg ( efter en snak med personalet ) vendte næsen hjem, og tager tilbage imorgen tidlig. Og de fortalte mig, at det ikke gjorde nogen forskel på selve skades anmeldelsen om jeg fik lavet den her til aften, eller imorgen tidlig - så det bliver altså imorgen...


  • #26   10. aug 2013 Ved bare pr erfaring, at det er vigtigt at blive tilset. Og jeg havde forlangt at politiet skulle komme. For hvis nu der bliver problemer med modparten, kan du stå i en dårlig situation.

  • #27   10. aug 2013 Jesper:
    Som beskrevet tidligere i tråden, ringede jeg til politiet og bad dem komme ud og se på situationen, men da der ikke var alvorlig personskade, ville de ikke komme, så kunne ikke rigtig gøre mere mht det..
    Jeg kan ikke se hvordan jeg skulle stå i en dårlig Situation. Jeg holder stille foran et fodgængerfelt, og bliver påkørt bagfra - og har dertil 2 vidner. Så i min optik er skyldsspørgsmålet ganske ligetil..


  • #28   10. aug 2013 Det er det, men hvis nu kvinden pludselig nægter, når hun kommer hjem til manden, så er det rigtig fedt, hvis politiet har talt med de vidner, så kan hund ikke komme udenom. Ved godt at det ikke er sikkert at det sker, men har bare set det før. Håber selvfølgelig det bare går der ud af for dig, og du snart kommer ud af køre igen.

  • #29   10. aug 2013 Kan godt se hvad du mener, men nu hvor de ikke ville komme, må jeg satse på de 2 vidner, og at det er nok til afgørelse af skyldsspørgsmålet..
    Men ja det havde været en god form for sikkerhed, hvis politiet lige havde afhørt mig, hende og de 2 vidner..


  • #30   10. aug 2013 - Har idag været på skadestuen, og fået oprettet en skadejournal smiley

  • #31   10. aug 2013 Fint - afsted med en kopi til forsikring og politi sammen med en formel anmeldelse..
    Eneste måde at sikre dig ud i fremtiden på.. Sorry to say.. ;-(
    Og god bedring..! må være en lille trøst..
    At du ikke kunne have gjort noget anderledes i situationen.. smiley


  • #32   10. aug 2013 Henrik:
    Ja jeg sender den samt skadeanmeldelse til mit forsikringsselskab på mandag, og fik afleveret mc´en på værksted idag. Så nu kan jeg bare vente på, at de får tid til at kigge på den, og taksator kommer ud osv...


  • #33   10. aug 2013 Så har du gjort hvad du kan nu. Håber det kommer til at gå nemt

  • #34   10. aug 2013 Jesper:
    Ja jeg håber at det kommer til at gå forholdsvis hurtigt smiley


  • #35   11. aug 2013 Ja det er godt nok R tur, jeg lagde min ned i foråret det tog 1 1/2 mdr. men det var fordi delene skulle hjem fra Holland, og dernede sadler man ikke samme dag som man skal ride. Glad for der ikke skete dig noget skyldsspørgsmålet tror jeg ikke på der bliver nogle problemer med, da den rent forsikringsteknisk ligger lige til højre benet. Håber du får rep. din MC hurtigt så du kan komme af sted igen.

  • #36   11. aug 2013 Jan:
    Ja jeg regner også med at det går ganske glat mht forsikringen.. Kan ikke se hvordan der kan være nogen tvivl smiley Håber også det går hurtigt, men kunne forstå på værkstedet, at de har meget travlt pt, så det er noget der kan trække lidt ud smiley

    Men jeg krydser mine fingre...


  • #37   15. aug 2013 God bedring, Bjarne, og fingrene krydset for at du kan nå et par ugers kørsel inden det bliver skodvejr.
    Hvis du en dag mangler et lift rundt på øen så må du endelig sige til.


  • #38   15. aug 2013 Doc:
    Jo mange tak, jeg håber også at jeg når det. smiley

    Og det begynder at se lidt lysere ud. Var nede på værkstedet idag, og de venter bare på godkendelse fra taksator, så de kan bestille diverse reservedele hjem. Et forsigtigt bud var, at den kunne være klar på næste fredag smiley Så skal jeg måske vente et par dage ekstra på den udstødning jeg har bestilt idag fra Italien. En SC-Project Oval line silencer.

    smiley



  • #39   15. sep 2013 OPDATERING:

    SÅ fik jeg den endelig tilbage, og ud på vejen igen smiley

    Nu skal alt den regn så lige stoppe, så jeg kan nå at nyde det sidste af denne sæson...

    Det løb op i næsten 30.000 kr ( heldigvis skal jeg jo ikke betale ).

    Kør forsigtigt allesammen smiley



  • #40   15. sep 2013 godt at høre du tilbage på din mc..
    og godt du er blevet frisk igen..

    og ja , alle skal køre forsigtig .

    mvh


Kommentér på:
Kørt ned... Øv øv

Annonce