578 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Lakering af ny R6? Lakering af ny R6?

Spørger for en af mine venner der netop har bestilt en ny R6'er 2005 model i sort.

Er der nogle der har erfaring med farven og holdbarheden af denne på den model?
Der er jo kun et tyndt lag klarlak på især de matsorte kåbedele og han påtænker om det er klogt at investere i nogle flere lag klarlak på den.
Hvad er jeres erfaringer...? Holder den farvemætheden i regn og vejr og vind. Hvad med solblegning?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.
  • Fugening af bordplade 1.100 kr.
  • Besværlig lås 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lakering af ny R6?
  • #1   21. mar 2007 Skal han have den i 10-20 år? Hvis ikke... spild af penge syntes jeg! Den skal nok holde sig fin og flot sommer efter sommer! :o)

• #2   21. mar 2007 min holde sig fint det er spild af penge

• #3   21. mar 2007 Ny og 2005?
    ok min 74' er vist ikke gammel så;).

• #4   21. mar 2007 Det er en tynd gang klarlak fabrikken har givet, og det ville være godt at give et ekstra lag, så man har lidt at polere i, desuden giver det mere dybde i lakken, med ekstra klarlak.
    Min har lige fået en ordentlig lag klarlak, og det var kun for at opnå mere dybde, og styrke i lakken. ,man kan sige at det er et luksus problem at lakkere noget som ser nyt ud, men der er lettere at reparere ridser hvis det kun er klarlakken som er ridset "frem for at det er selve malingen".. jeg kan fortælle dig at, på min cykel var der så tynd orginal-lak, at jeg var igennem klarlakken ved at pudse nogle få gange med en korn 1200 vandslibningspapir..

• #5   21. mar 2007 Giv den klarlak! Den kommer til at stå superflot, og de matsorte dele bliver kanon! Ved at give den klarlak, er den mere resistent overfor små stenslag og andre lakskader, og jeg tror (ved ikke), at den bliver nemmere at holde ren.

Sørg for at gøre det, INDEN den kører 1. tur!!!

Min kærestes R6'er har fået det - der kommer billeder, når vejret er til det.

/Søren

• #6   22. mar 2007 Jeg har 6 lag på min og synes virkelig man kan se dybden i lakken modsat min gamle.

Kommentér på:
Lakering af ny R6?

Annonce