{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
954 visninger | Oprettet:

Lovforslag om lavere reg.afgift mv klar {{forumTopicSubject}}

Så er lovforslaget klar og fremsat, og gælder fra fremsættelse, altså i dag 3.okt. Man skal dog regne med, at afgiften på brugte cykler i et stykke tid endnu vil blive beregnet efter de gamle regler af SKAT, men at der så vil finde en efterregulering sted senere. -

http://www.ft.dk/ripdf/samling/20171/lovforslag/l4/20171_l4_som_fremsat.pdf

Fra teksten fremgår bl.a -

"For motorcykler bibeholdes fradraget for ABS"
(4.165 fradrag i AV på nye cykler (på brugte nedsættes det forholdsmæssigt)).


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lovforslag om lavere reg.afgift mv klar
  • #2   3. okt 2017 #1

    Ja, men det er jo allerede sikret et solidt flertal, hvor alt er klappet af, men naturligvis ja, vi kunne få et folketingsvalg, en atomkrig (hvad der nu er mest sandsynligt) eller måske bare et ændringsforslag. Tror man på noget af det, så venter man bare, til at lovforslaget er endelig vedtaget, men det ændrer ikke på, at det vil gælde fra fremsættelsen (med de begrænsninger, der er omtalt i § 3 ) og ikke vedtagelsen. Samme fremgangsmåde som ved de seneste afgiftsændringer i øvrigt.

    smiley


  • #5   3. okt 2017 #3 og #4
    Såfremt/når der bliver indreg. efter de gamle regler i dag, vil der finde en efterreg. sted. Spørg gerne en forhandler.

    Hvorfor tror du ellers, at mange forhandlere har annonceret med nye priser, gældende fra 3. okt? (Ja-ja smiley såfremt man altså tror på vedtagelsen).


  • #8   3. okt 2017 #7

    Så læs § 3 stk 7

    Forhandleren vil indreg. (beregne afgiften) efter de gamle regler ja, men vil senere modtage en efterreg., som han skal (bør) give videre til kunden, hvilket man sikrer sig ved at få indføjet i kontrakten.


  • #9   3. okt 2017 Fandme lækkert smiley ,

    MT09 2017 til 109.990,- smiley smiley


  • #10   3. okt 2017 #9

    Husk at sende en venlig tanke/give en skilling til de fattige, det er nemlig dem, der delvist har "finansieret" afgiftslettelserne (kontanthjælpsreform mv). Men de kan selvfølgelig også købe billigere køretøjer.....eller noget.

    smiley


  • #11   3. okt 2017 Det er et af de bedste lovforslag i nyere tid. Vi går den rigtige vej. Der er så mange penge at hente i det offentlige hvis bare tingene blev gjort ordentligt første gang

  • #12   4. okt 2017 Michael S: De fattige har finanseret det, hmmm njaa, de har bare fået mindre.

  • #14   4. okt 2017 #12

    Ikke finanseret, men "finansieret"

    Hvad tror du anførselstegnene, samt smileyen i indlægget betyder?

    (Hvis ikke du kan regne det ud selv, så skulle #10 såmænd blot illustrere (være en lille påmindelse om), at for ikke-provenuneutrale tiltag (som dette er), er der altid en pris at "betale" for nogle (finansiering), og om man kalder det "taget fra" eller "givet mindre til" eller evt. bruger en 3. formulering, vil ganske afhænge af politisk ståsted, som dit eget og #11 (nogle vil måske mene også mit) glimrende illustrerer).


  • #15   4. okt 2017 Hva' siger han ?

  • #16   4. okt 2017 Et forsøg på at hede en politisk debat op... Emne slut, næste emne .

  • #17   4. okt 2017 #16

    "Et forsøg på at hede en politisk debat op"

    Nej misforstået, det kunne jo nok gøres en del bedre i så fald, og slet ikke i dette forum - såmænd blot lidt relevant baggrund og en lille kuriositet. At du svarede, hvad du gjorde i #11, var jo helt i karakter, og behøvede som sædvanligt ikke noget svar (med mindre man netop ønskede en politisk debat). Svarede alene på #12, fordi det var direkte henvendt til mig, ellers er det mig aldeles indifferent (i MCG).

    "Emne slut, næste emne"

    Næh - nej, er der nogle tilbageværende relevante spørgsmål til lovforslaget, skal jeg (eller andre) gerne forsøge at besvare dem, hvis jeg (vi) kan.

    smiley


  • #18   6. okt 2017 Hold nu dine politik synspunkter og ævl væk fra MC siden eller opret dem under diverse.
    Det er MC vi taler om her, ikke mere af den hylen og flæben vi høre nok om til dagligt


  • #19   6. okt 2017 #18

    Du er godt klar over, at der ikke nødvendigvis er nogen modsætning? At lovforslaget faktisk er udtryk for noget politisk/politik, der påvirker mange/de fleste MC'ister, og derfor i høj grad er relevant her og kan diskuteres her (alle aspekter IMO), men at man som sædvanlig naturligvis er meget velkommen til at forbigå det, man finder irrelevant (eller blot ikke forstår). Men der udover naturligvis ingen indflydelse kan påregne. (I øvrigt se #17)

    Med hensyn til "ævl", så er det en smule uspecifikt, jeg har nemlig postet en hel del indlæg angående lovforslaget og dets (primært økonomiske) betydning for MC'ister i denne og andre tråde, og det virker umiddelbart som noget en del er glade for (selv om nogle/en del ikke forstår alt/misforstår, så du er ikke alene), hvis jeg skal dømme efter de tilkendegivelser, der ellers kommer - Så hvad tænker du på, sådan lidt mere specifikt? (Send evt. en PB, da det ikke nødvendigvis er interessant for andre).

    smiley


  • #20   6. okt 2017 Folk der påtænker flexleasing, bør nok læse leasingdelen grundigt igennem, for gennemføres lovforslaget uændret, har det potentielt stor betydning på/for (flex)leasingområdet -

    http://finans.dk/erhverv/ECE9923938/politisk-indgreb-rammer-leasingmodel-for-droemmebiler/?ctxref=ext


  • #22   6. okt 2017 #21

    Ja, jeg læste godt noget i den retning forleden, med at de lukkede ned på baggrund af aftaleteksten, indtil det var mere klart med detaljerne i lovforslaget. Og som det også fremgår af linket, er "de" i noget, der ligner granatchok lige pt, og forsøger sig med solid lobbyvirksomhed over politikerne, for at få ændret det som det ligger nu. smiley


  • #23   12. okt 2017 #22

    Og det er så netop, hvad der er sket -

    http://finans.dk/erhverv/ECE9945803/skatteministeren-i-kovending-traekker-indgreb-mod-flexleasing-tilbage/?ctxref=forside

    Hold op for et cirkus smiley


Kommentér på:
Lovforslag om lavere reg.afgift mv klar

Annonce