{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vinteropbevaring.
  • #1   29. nov 2017 Tror du det er nødvendigt? Virker lidt drastisk.
    Hvor skal den stå.
    Min svorger har sådan en gummiboble han sætter sin i. Kan det evt. Bruges.


  • #2   29. nov 2017 Nødvendigt / Drastisk?
    På 2 min er MC'en oversprøjtet med WD40, så det er da nemt smiley
    Mange dele er gulkromatiseret, og der er kedelige mørke pletter pga forvitring.
    Ligeledes alu dele, som bliver kedelige at se på.


  • #3   29. nov 2017 WD40 er super at anvende og vaskes let af med autoshampoo til foråret. Anvender du olie er det ikke sådan at få af igen og vil så samle alt støv og skidt til sig. WD40 ødelægger heller ikke gummi.

  • #4   29. nov 2017 WD-40 er et fantastisk produkt, men nedbryder desværre bare en del plast og gummityper samt fortrænger smørefedt og olier smiley smiley

  • #6   29. nov 2017 #4
    Vil det så sige at de værksteder/forhandlere der anvender WD40 på mc'er til vinteropbevaring rent faktisk ødelægger mere end de gavner?
    Jeg har aldrig oplevet plast blive ødelagt af WD40. Om det direkte fortrænger olie og smørefedt skal jeg lade være usagt, men om et emne er beskyttet af et lag olie eller WD40 kan vel gå ud på et?


  • #7   29. nov 2017 En god gang tectyl smiley

  • #8   29. nov 2017 Det bedste må være at sælge sin motorcykel. Så står man ikke i de problemer

  • #9   29. nov 2017 #6:
    Jeg vil nødigt konstatere noget omkring, hvad forhandlere eller værksteder gør. Ej heller sige, om de gør noget forkert. Det er da ikke mit bord smiley
    Men lad os bare være enige om, at vi er uenige smiley

    Edit:
    Jeg bruger forresten rapsolie fra køkkenskabet, som smøres på metaldele med en klud af et hemmeligt materiale smiley


  • #10   29. nov 2017 Motorex Protect & Shine 645 vintervoks er svaret på dine bønner. Det er fordamper over nogle måneder, så giv din mc et lag igen efter 3 mdr. Til foråret pudser du det overskydende af, enkelt og effektivt. Voks, der måtte blive siddende i kroge, du ikke kan nå ind og pudse, gavner blot cyklen på længere sigt smiley

  • #11   30. nov 2017 hvad gør du når der er fugt i luften om sommeren??? sprøjter den ind?

  • #13   30. nov 2017 'Protect & Shine 645', som er silikone-fri, ser ud til at være erstattet af 'Protect'. Men det er SVJV et silikonebaseret produkt (eller er det kun 'Moto Protect'?).

    Nu tænker jeg så lidt i miljønedbrydelighed (ikke iskrystaller) og hvor let det tages af mokabikken igen...


  • #15   30. nov 2017 Jeg læste en tråd på nettet en aften for nogen tid siden, hvor en amerikaner berettede om, hvordan hans samling af gamle motorcykler var blevet "konserveret" med WD-40.
    Det var så det mest fatale, han nogensinde havde gjort - for gummidele, kabler, tændingsdele, tændrørshætter og andre ting var beskadigede. Ligeledes forskellige plast- og lakerede dele var beskadigede... smiley

    Hvis jeg støder på tråden igen, skal jeg nok dele linket smiley


  • #16   30. nov 2017 Jeg har kun en åben carport at stlle mc'en i, og har i tre vintre puttet den i sådan en lynlåspose:
    https://m.louis.eu/artikel/louis-vci-corrosion-protection-folding-garage/10008312?list=2e73a1eabfc0ed8983bf001a3609f9eb


  • #17   1. dec 2017 Jeg var lige på hyggetur i dag og købte Motorex 'Moto Protect (360°)' hos MP Motorcykler i Odense.
    Det behøver man ikke engang fjerne, som med den "gamle" 645. Det påføres bare og efter et øjeblik tørrer man efter med en klud, hvorefter en tynd olieholdig film beskytter overfladen.

    Jeg har i øvrigt fundet ud af, at Motorex' 'Protect' produkter ikke har været silikoneholdige siden 2012 smiley

    #10:
    +1 for dit tip smiley


  • #18   2. dec 2017 @Jens Henrik
    Siden hvornår er petroleum/wd-40 begyndt at nedbryde gummi og plastik?
    Hvis det er tilfældet, er der en masse producenter der får travlt med at ændre deres brugermanualer omkring kæderens. smiley


  • #19   2. dec 2017 Nu ønsker jeg ikke at starte en stor diskussion. Det er helt OK, hvis vi ikke er enige. Både du og andre har selvfølgelig jeres mening og måske endda også gode argumenter, som jeg respekterer smiley
    Jeg kan ikke præcis sige dig hvornår og hvilke gummityper, men det sker vel over tid og er ikke noget, jeg ønsker at udfordre på min ged...

    Jeg har forresten endnu ikke læst i en motorcykelmanual, at man anbefaler WD-40 til vinterkonservering og at man roligt kan komme det på både lak, plast og kæde. Men det kan da godt være, at man anbefaler det på nye motorcykler. Dem er jeg nemlig afskåret fra for nuværende smiley
    Det er sikkert fint at komme på metaldele, da det forhindrer korrosion og fortrænger vand (WD af 'Water Displacement') Men jeg ved, at WD-40 er effektiv kæderens, der kan fortrænge det øvrige smøremiddel og endnu værre udtørrer en kæde, hvis ringene ikke slutter tæt smiley

    Jeg mener i øvrigt ikke, det er petroleum, men indeholder under 25% af en eller anden anden form for mineralolie eller hur?


  • #20   2. dec 2017 Petroleum er hovedbestanddelen i wd-40 og er en glimrende og skånsom olie til rengøring og vedligeholdelse af en motorcykel. Petroleum fordamper dog relativt hurtigt og det har wd-40 løst ved hjælp af tilsætningsstoffer.
    Hvis du er interesseret i forskellige produkters skadelige indvirkning på gummi, er der her en ret så grundig amatørtest:
    http://advrider.com/index.php?threads/chain-o-ring-wd-40-exposure-effects-study-and-results.345397/
    http://advrider.com/index.php?threads/part-ii-wd-40-o-ring-exposure-effect-results.350310/


  • #21   2. dec 2017 Du har altså ikke ret.
    Jeg hopper af diskussionen herfra og smutter ud i det fine vejr smiley


    profilbillede
  • #22   2. dec 2017 send den ud i rummet...der ruster den ik

Kommentér på:
Vinteropbevaring.

Annonce