722 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

hjælp til vask :-D hjælp til vask :-D

her kommer lige et begynder spørgsmål af demetioner smiley
hvad må jeg vaske biken med og hvor

har købt :
Turtle wax super wash
Autosol
vaskeskind
sonax microfiberklud
polere twist

spørgsmålet går på hvad må bruges hvor og hvad bør jeg huske/gøre ?

håber i kan hjælpe og griner alt for meget vil helst ikke ødelægge plastik og den slags ved at vaske den forkert

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte levende pumaer 570 kr.
  • Hæng spisebordslampe op 250 kr.
  • Græsslåning 950 kr.
  • El tjek og eventuelt fjerne stikkontakter i lejlighed 1.000 kr.
  • Montering af gardiner og TV stand 1.500 kr.
  • Fjernelse af ukrudt under hæk 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hjælp til vask :-D
  • #1   31. mar 2007 Vask den med alm varmt vand og sæbe og brug en blød klud.
    Kom en lille smule skyllemiddel i vandet derved får du ikke de der hvide kalkpletter når vandet fordamper

Thomas

• #2   31. mar 2007 Turtle Wax super wash kan du roligt bruge over det hele. Når du har vasket den, så tør den af med enten vaskeskindet eller microfiberkluden. Nogle siger microfiberkluden er bedre end vaskeskindet. Da jeg kun har prøvet vaskeskind vil jeg ikke udtale mig om dette. Når cyklen så er ordentlig tør (lad den stå og tørre, efter du har tørt den af), så giver du kåben, stel, tank osv. en gang polering (følg anvisningen på dåsen). Så står du med en cykel der skinner.

• #3   31. mar 2007 Thomas.. varmt vand slider meget hårdt på en evt polering, og tager det varme vand det ikke ??.. så gør det sulfo du også anbefaler. sorry.
    1. start med at fjerne evt fedt/olie fra bagsvinger, og fælg med fælgrens, du kan undgå en del fedt/olie hvis du bruger Bel-Ray kædespray, den klæber sig til kæden.

2. Skyl din cykel grundig med en haveslange, læg derefter et meget vådt håndklæde over forkåben "til at bløde insekterne op med", lad den så stå en ½ times tid.

3. Vask så din cykel med en mircofiberklud "helst en af de gode" du bruger kun kold vand UDEN sæbe, start med at vaske oppefra og ned, vask de sarte dele først "tank, og kåbe"

4. "hvis du har muligheden" Så blæs alle kanter tørre med en blæsepistol.

5. tør hele cyklen over med en microfiber "glasklud", det svarer lidt til en alm vaskeskind, bare mere effektiv.

6. pletpoler de steder du slider mest på din lak "siderne på tanken, og der hvor insekterne rammer hårdest"

gode midler :

microfiberklude : Biosol

Polermiddel : Ultra-gloss

Kædespray : Bel-Ray

Motor, og bremser shine :Bel-Ray 6 i 1 "virker bedre end Wd 40"

kæderens : billig Lampeolie

klistermærkefjerner : 3M klistermærkefjerner

venyl make up : Ultra-gloss "brug det aldrig til sædet, så bliver den glat"

Håber at du kan bruge det til noget smiley

• #4   31. mar 2007 thomas.. sorry.. jeg læste forkert mht sulfo/skyllemiddel

• #5   31. mar 2007 Michael.. Bel-Ray kan købes ved alle mc forhandlere som har lidt respekt for sig selv, jeg har endnu ikke mødt nogle forhandlere som ikke havde det på hylden. Og helt ok at du napper tråden, vi er vel her for at dele erfaringer smiley

Kommentér på:
hjælp til vask :-D

Annonce