Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• udskiftning af afløbsrør i køkkenvasken 1.000 kr.
  • Stoppet vandløb 800 kr.
  • Toiletmontering 1.790 kr.
  • Skift af kogeplade 1.300 kr.
  • Jeg skal have gravet et aflangt bed på ca 5x1 mtr. Jeg kan selv ligge ukrutsdug osv, det er kun udgravningen jeg ikke kan. Der er lidt rødder fra hækken. Jorden er en blanding af jord og sand, mest sand. Der skal ikke graves ret dybt. Jeg har en spade og en skovl, men andet har jeg ikke. Det er ikke så stort et stykke der skal graves, så jeg tror ikke det tager ret lang tid. 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  R6 km??
  • #1   2. apr 2007 Det er en årgang 2000...

• #2   2. apr 2007 Du skal være opmærksom på den ikke springer ud af 2. gear ved fuld acceleration.

• #3   2. apr 2007 okay pga slidt tandhjul?

• #4   2. apr 2007 syntes det er lidt meget, det er en 600 kubik motor, der tager MANGE omdrejninger, men ved ikke så megt om den...

• #5   2. apr 2007 ja det er nok rigtig, men hvis den har fulgt servicebogen. Og blevet kørt ordentligt, burde den så ikk holde??

• #6   2. apr 2007 Nej pga. slidt gearkasse.

40kkm er ikke nødvendigvis meget for en R6 - men på den anden side kan saktens det være det. Regn ikke med at den køre mere end 100kkm. Men skulle den brække sig, kan man jo købe en ny brugt motor for 10kkr

• #7   2. apr 2007 tjoh en fyldt service bog er jo altid godt, og kender du manden der ejer den og han siger god for den, så er der vel ikke noget problem

• #8   2. apr 2007 Michell: nej fordi gearkassen er noget lort, hvis eneste formål er brug som feltlatrin. Yamaha har været mange år om at lære at lave en ordentlig gearkasse.

40Kkm er ikke meget for en moderne motor. Hvis den holder under 150Kkm med alm. service (efter bogen) er det ikke kvalitet.

• #9   2. apr 2007 Ville du tøve med at købe en bil der har kørt 40.000 km ? nej vel....hvorfor skulle du så gøre det ved en mc, den er jo kun lige tilkørt.......

mere en halvdelen af de cykler der sælges der er over 10 år gamle har sjovt nok heller ikke kørt meget mere en´30-40.000, så det kan du sjældent regne med...

med andre ord hvis cyklen ellers er god så skal du ikke bekymre dig om det....

• #10   2. apr 2007 kennet, der er sgu da forskel på en 0,6 motor og en 1,6... siger ikke man skal være bekymret, men der er hentet mange hk ud af en forholds lille motor og derfor er den jo lige lidt mere presset, det er da almen logik...

• #11   2. apr 2007 okay jamen så tror jeg at jeg tager ud og kigger på den.. Takker for rådene..

• #12   2. apr 2007 jeg mener nu også at der er en kæmpe forskel på en mc motor og en bil motor. en bil moter tager maks 7.000 RPM hvor i mod en R6 tager ca 17.000 RPM.
    jeg mener 40.000 km er meget for en R6 er men der er vi jo hedigvis forskellige

• #13   2. apr 2007 claus tak, godt at vide at det ikke er mig der er helt skør hehe

• #14   2. apr 2007 Jeg havde en R6 hvor plejsstangs lejet gik ved 36.000 alle service var overholdt, og de 6000 km jeg havde haft dne inden var den blevet kørt med omtanke, ikke sejtræk, og altid gennem varmo motor inden den fik omdr. Så jeg ville ikke købe en R6 med 40.000 på klokken!

• #15   2. apr 2007 Ja jeg ville heller ikke røre det med en ildtang.. du skal jo også kunne sælge den igen.

• #16   2. apr 2007 Hør her. 40.000km er altså ikke meget for en moderne MC... Selv den gamle FZR600 er god for over 100.000km (hvis man lige har fået lavet gearkassen så 2. gear virker), og en R6'er er noget nyere i teknikken, så den burde kunne leve i længere tid.
    At plejstangen knækkede på en enkelt er ikke et genrelt problem for modellen, og det tyder på en støbefejl.

Og jo, der er skam forskel på levetiden af en bilmotor og en MC-motor. Men drop nu den skrøne med at alt over 50.000km for en MC er slidt op.

• #17   2. apr 2007 Jesper du har fuldstændigt ret.....der er fanden til forskel på at en bil motor skal slæbe rundt på 1500kg familie container, og en mc motor der skal flytte 150-200 kg, det kan SLET ikke sammenlignes...

Men det er en evig diskution og hvis folk ikke kan forstå det, så lad dem endelig betale overpris for en cykel der kun har kørt 10.000, for den er IKKE så meget bedre som prisen er forskellig fra en der har kørt 40.000 .

Det hele det afhænger af måden hvor på cyklen er kørt de 40.000 km, for en helt ny cykel kan meget nemt smadres på 5000 km uden problem, og tilsvarende kan en cykel der har kørt 50.000 køre som var den ny...afhænger helt af den der har kørt den og hvordan det er foregået...

derfor er konklusionen få en med der har forstand på den type cykel og få hans / hendes mening med på råd, og gør dig det klart at hvis du køber brugt privat er der ingen der dækker følge skader andre end dig selv...også derfor mange handler hos en forhandler for så er der da typisk 3 måneder at brokke sig i.

Og hermed var det mit sidste ord i den snak.

• #18   2. apr 2007 40000 er da ikke meget , skulle der være noget ´kan det vel laves..

det at slet ikke ville røre den er da noget sludder.
    så når min r6 har gået 40k så kan jeg ikke sælge den og burde kører direct på lossen.

tud tud siger jeg bare , hvad er det med folk der ikke kan holde liv i en cykel mere en 40k km, siger mere om dem end cyklen,

• #19   2. apr 2007 jo men det er jo federe at få kørt nogle km end at skulle reppe for at hold liv i en mc smiley Selv ventede jeg 4 af de gode måneder før jeg fandt en ny R6 motor i sverige. Det ville koste 15-18K at reppe den gamle.

Alle mulige andre mc´r ville jeg ikke tøve med at købe med 40K på klokken, men lige R6... nej tak.

• #20   2. apr 2007 Det er fordi R6 tager så mange omdr at i er nervøse for at ville købe en der har gået 40 K ikke ?

• #21   2. apr 2007 der er utroligt mange r6ere til salg, så hvorfor ikke finde en med mindre km??

Eneste grund til jeg skulle overveje en med det km tal skulle da være forbi den var så billig at der var råd til rep og mere til.

• #22   2. apr 2007 casper jo det er derfor jeg ville være forsigt, dermed ikke sagt at det ikke kan være et godt køb.. men vi er jo alle forskelig og det er netop det der er skønt ved at være herinde

• #23   2. apr 2007 Casper: jo, det lyder sådan.

Jeg kan nu ikke se noget problem i det. Min tager godt nok "kun" knap 16.000, men det er jo MINIMALT hvor tit man er oppe i de omdrejninger. Til hverdag triller jeg stort set altid under 8.000. Når den så skal have noget luft så skifter jeg faktisk ret tit både 1000 og 2000 før det røde og igen er det jo minimalt hvor mange "sekunder" den af HELE sit liv har været oppe og ringe.

• #24   2. apr 2007 Ok , det var også det jeg troede.

• #25   2. apr 2007 folk i DK er så bange for km-tal. Derfor er der stort set helle ingen mc i dba der har gået over 60.000km og ingen over 100kkm. Underligt nok! Og hvorfor mon!

Jeg ville ikek være bange for 40k km. Hvis standen er god, den er velholdt osv, ja så køb den! En brugt motor med lavt km tal koster cirka 5k og tager en lørdag at skifte!

Så kig på den overordnede stand istedet! smiley

• #26   2. apr 2007 Enig med Sebastian....
    Km-tallet kan ikke entydigt bruges som udtryk for motorens slitage... En motor der er blevet skudt af en 10-15 gange som kold kan nemt være slidt halvt ihjel, selvom der kun står 10000 på klokken, hvorimod en motor der er blevet kørt ordenligt sagtens kan køre 100000+ Km uden at virke synderligt slidt. Det er måden hvorpå den er blevet behandlet snarere end hvor langt den har kørt der er det springende punkt.. Sådan er det..

Kommentér på:
R6 km??

Annonce