945 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 25 Svar

Peter E
Peter E
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 22

Køb af skadet SV650 Køb af skadet SV650

Hejsa,

Jeg står overfor at ville købe mig en kværn - nu skal det være! Valget er faldet på en SV650 N, dvs. uden kåbe. Jeg søger modellen fra 99-03, da denne normaltvist kan fås ret billigt.

Jeg har på dba.dk fundet en i nærheden af mig, til kr. 52.000. Den er fra 99 og har kørt km. 35.000. Mit eneste problem er sådan set, at jeg ved, den har været skadet, men sælger ved ikke, hvornår og hvordan.

Hvad vil jeres råd til mig være i den sammenhæng? Skal man holde sig væk fra cykler, der har været i uheld og omlakeret?

Mit andet bud er en lignende cykel med knap 70.000 km på klokken, hvor motoren dog 'kun' har gået 35.000 km. Prisen for denne er 54.000 + levering hos Carstens MC i Vejle.

Jeg er virkelig i tvivl - vil disse to maskiner være et godt køb eller ringer advarselslamperne for nogle af jer? Jeg håber I har nogle meninger om det smiley

Mvh

Peter

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opgravning af kirsebærlaurbær 3.000 kr.
  • Opvaskemaskine reagerer ikke/ingen lys i display 1.400 kr.
  • Hækklipning 2.800 kr.
  • Klip hængelås op 205 kr.
  • Blocked toilet 2.000 kr.
  • Klipning af hæk 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Køb af skadet SV650
  • #1   4. apr 2007 hvis nu du henter en i Tyskland og smider afgift på selv. SÅ kommer en N´er til at koster under 50k uden skade smiley

En N´er koster cirka 25k i afgift og de kan købes i Tyskland til cirka 20k

• Peter E
    Peter E Tilmeldt:
    mar 2007

#2   4. apr 2007 Ok - det lyder sq egentlig som en god idé. Men er det ikke et helvedes hyr at få sådan en indregistreret?

• Peter E
    Peter E Tilmeldt:
    mar 2007

#3   4. apr 2007 Og få smidt afgift på og alt det der. Er der evt. nogle guides til, hvordan man gør sådan noget?

• #4   4. apr 2007 Ville gøre som Sebastian siger, sådan nogle halv skadet og omlakeret maskiner ville jeg ikke røre med en ildtang! Der er så meget du ikke ved om dem, og der kan være små irriterende ting ved dem som følge af det der er blevet lavet på dem, så ville finde en i det tyske land, evt se om der er nogle import firmaer... Jeg har fx for 1 uge siden bestilt en TL1000s fra Sukis bike shop i Korsør, der var sq god service og utrolig fair pris smiley

• Peter E
    Peter E Tilmeldt:
    mar 2007

#5   4. apr 2007 Og så lige et spm. mere nu jeg er i gang: Hvor køber man sådan en henne i Tyskland? Er der bestemte hjemmesider man skal bruge eller?

• #6   4. apr 2007 Det er vist ikke særligt svært, at få betalt afgift og få den indregistreret. Det er i hvert fald blevet forklaret her på forum mange gange hvordan man gør, så prøv at søge på "import" eller lignende i forum.

• #7   4. apr 2007 www.mobile.de

• Peter E
    Peter E Tilmeldt:
    mar 2007

#8   4. apr 2007 Ok - vil I anbefale at finde et import-firma eller hvad? Synes måske det virker lidt uoverskueligt at skulle finde den rigtige sælger, lokalisere ham i Tyskland og drøne helt derned og så langt hjem på MC.

Hvordan virker import-firmaerne egentlig, og kender I nogle I vil anbefale omkring København?

• #9   4. apr 2007 du kan bruge www.vilstrans.com til at hente den hjem. Koster 300 euro til din adresse og 160 euro til grænsen. Og det er uanset hvor i Tyskland den står
    Glem import firmaer hvis du selv finder en dernede! Det bliver for dyrt, da de jo også skal tjene på det

Når du har den hjemem tager det 2 timer at få den toldsynet og betale afgift smiley Det er bare til en synshal og derefter på skat smiley

• Peter E
    Peter E Tilmeldt:
    mar 2007

#10   4. apr 2007 Ok - det lyder fandme lovende må jeg sige. Når jeg så får fundet mig vidunderet, hvordan i alverden vurderer jeg, om det er et godt køb? En forespørgsel herinde eller hvordan ville I gøre det?

Det begynder ellers at ligne en plan det her - har allerede en meget bedre mavefornemmelse frem for at købe en skadet mc. Så tak på forhånd!

• #11   4. apr 2007 Du skal selv tage ned og kikke på den, planlæg ture så du kan se et par stykker, lån evt en transporter og tag noget med til at sure den fast med, du skal være opmærksom på at tyskerne ikke passer lige så godt på deres cykler som her hjemme, det er en brugs genstand og de er ikke nær så dyre og der med så passer de ikke på dem som vi gør her i afgift plaget Danmark. Du skal måske også finde ud af hvad der evt kan have været af dele der i DK er skiftet i forbindelse med tilbagekaldelse eller garanti. EKS på min GSXR 600 har de danske cykler fået skiftet knastkæde og knastkædestramme pga af en fejl det har de impoteret cykler ikke, det kan blive dyrt og i mit tilfælde har jeg pt ventet 5 uger på en ny og der er ikke udsigt til at jeg for en lige med det samme :o(. I

Mvh/ Morten

• #12   4. apr 2007 Og så skal du passe på, det er ikke altid folk er ærlige, en cykel kan godt have været skadet uden du kan se det, tag en med der har forstand på tingene, ellers er du jo lige vidt....

• Peter E
    Peter E Tilmeldt:
    mar 2007

#13   4. apr 2007 Hmmm. Ja, så er vi sq ikke meget længere end jeg var lige før. Synes bare det er et helvedes bøvl at skulle helt til Tyskland og tilbage.

Nu er jeg i tvivl igen! Er der ikke en lettere måde, hvor man kan sikre kvaliteten?

• #14   4. apr 2007 Du kan også give 10000 mere og få den nye model til 64000. En 2005'er

• #15   4. apr 2007 jeg har handlet i alt 6 mc´er i Tyskland uden at se på dem inden jeg købte
    Man kan altid hører om sælger er ok, samt forlange nytagede digital billeder smiley

Jeg har en monster 600 på vej hjem til kæresten. Den har vi heller ikek set smiley Så er ej nervøs for det smiley

• #16   4. apr 2007 Den klub jeg køre i har et medlemer der selv har hentet maskiner i Tyskland, de er glade for dem, men har også set noget skrammel på deres vej, og vær opmærksom som jeg skrev, min knastkæde er godt eksepel. Men undersøg evt hos Suzuki hvad der har været på den/de modeller du vil ned og se på. Og du kan jo også være heldig som Sebastian, jeg ville heller ikke fra råde dig at gøre det, bare være velforberedt og kritisk, frem for at tage en chace...

• Peter E
    Peter E Tilmeldt:
    mar 2007

#17   4. apr 2007 Ja, det er selvfølgelig lidt et lotteri. Men jeg tror også det bliver måden på det... Og hvis Sebastian har haft så gode oplevelser med det tror jeg sq det bliver det. Virker jo helt vildt billigt.

Iøvrigt, så har If forsikring netop indgået aftale med Suzuki (har en kammerat, der arbejder der). Det betyder, at alle, uanset anciennitet, bliver elitebilist direkte. Og uanset cykel også. Lidt off topic, men hvis I kender nogle, der skal købe Suzi, er det måske nyttig info!

Evt. kan jeg jo poste et link til en maskine jeg overvejer, når jeg når så langt :-). Tror I ikke, der er nogen herinde, der gider glo lidt på det?

• #18   4. apr 2007 Altså de fleste maskiner har eller har haft mindre skader .... de står på 2 hjul og kan vælte af benet
    hvis du vil være helt sikker så køb en ny

• Peter E
    Peter E Tilmeldt:
    mar 2007

#19   4. apr 2007 Ja, det er selvfølgelig rigtigt. Men mindre ridser og sådan noget er jeg selvfølgelig også lettere ligeglad med. Det er mere sådan noget med, om stellet er skævt etc... det er jo ikke det fedeste!

Men hvis man får en dialog igang med sælger så må man jo bare håbe, folk er ærlige, også i Tyskland smiley

• Peter E
    Peter E Tilmeldt:
    mar 2007

#20   4. apr 2007 Har i øvrigt et andet spørgsmål: Sebastian, hvor får du de 25k i afgift fra? Jeg har søgt på www.skat.dk og vha deres beregning får jeg en afgift på 32k. Der er jo unægtelig noget af en forskel. Er der hold i de 25k eller hvor kommer de fra?

• #21   4. apr 2007 Og hvordan havde i så tænkt jer at kunne se om en tysk cykel har været skadet???

Som du selv skriver: har været skadet uden at man kan se det på den...

Har den været skadet og du gennemgår den i stellet, kontrollerer at forgaffel mm er lige så kan jeg ikke se noget til hinter for at købe cyklen.
    Tro mig der kører rigtigt mange cykler rundt i danmark som har været skadet mere eller mindre uden at deres nuværende ejer ved det...

Jannik... (Med tidligere skadet cykel, som nu har transporteret mig 30.000 uden mén af den skade den tidligere ejer lavede)

• Peter E
    Peter E Tilmeldt:
    mar 2007

#22   4. apr 2007 Ok - det taler jo så lige præcis for at købe den skadede herhjemme. Eneste problem er, at jeg ikke kender nogen her på Sjælland, som har styr på MC'er. Så bliver det min egen vurdering, og det er jeg vist ikke kompetent til.

Ved godt der ikke er noget endeligt svar under den perfekte løsning, men jeg er godt nok vildt i tvivl. Specielt hvis afgiften viser sig at være på godt 30k, for så er det nok dyrere at importere!

Tough one!

• Peter E
    Peter E Tilmeldt:
    mar 2007

#23   4. apr 2007 Er der nogen, der har prøvet at importere en SV'er fra 99, som ved, hvad afgiften er?

• #24   4. apr 2007 hvaa, kan man ikk efterhånden få en s'er her i dk for 50-60 k?

• Peter E
    Peter E Tilmeldt:
    mar 2007

#25   4. apr 2007 Kan meget vel være. Men har aldrig været fan af den bulede frontkåbe. Så det er ikke af nærighed, men simpel æstetik, at jeg ikke vil have s-versionen. Men er der stadig ingen, der har et bud på afgiften på sådan en fætter?

Kommentér på:
Køb af skadet SV650

Annonce