{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  MC Sæson 2018
  • #1   6. jan 2018 Når de har lyst... Med det rigtige tøj har det været en fin mc dag idag..

  • #2   6. jan 2018 De fleste har nok forsikringsdækning fra 1. marts. Jeg plejer at starte når vejene ikke er glatte.

  • #4   6. jan 2018 jeg henter min med det samme salten er væk så jeg kan lave de ting jeg vil have lavet ved den

  • #6   6. jan 2018 26.02. Kl 11 smiley ... gi gas

  • #7   6. jan 2018 De sidste fem år har jeg da været på vejene i løbet af hele vinteren. Men først når der har været et par regnfulde dage efter saltning. Og regnfulde dage har ikke været svære at finde...
    Dyret er efterfølgende blevet skyllet af med KOLDT vand for at undgå eventuel tæring, hvis jeg har spottet salt på vejen smiley


  • #8   6. jan 2018 Har taget en tur lidt over middag i dag, syntes ikke der var nået salt,men da jeg skyllet den kunne man se at det var nødvendigt,syntes så vejen var lidt hård og Cbr 600 var lidt livlig

  • #9   6. jan 2018 Når det er varmt nok til det - altså omkring april eller maj.

  • ken H
    ken H Tilmeldt:
    jan 2018

    Følger: 13 Emner: 4 Svar: 75
    #10   6. jan 2018 Når vejene er tørre og afsaltet og temperaturen nærmer sig 10 grader.Så kører jeg.

  • #11   6. jan 2018 Et par måneder efter at pingvinerne er trukket sydpå, eller hvor den slags nu tilbringer det vi kalder sommer!

  • #12   7. jan 2018 10-15 grader - min MC sæson bliver kortere og kortere jo ældre og magelig jeg bliver smiley
    Da jeg var ny på mc kørte jeg hele året, selv i minus 15 grader - de dage er talte...


  • #13   7. jan 2018 Sæsonen starter for mig når saltet er af vejene. Du kan følge med på vintertrafik.dk, hvornår og hvor der er saltet.

    Plejer at passe sådan cirka med 1. maj.


  • #14   8. jan 2018 Når der permanent er over mindst 5 grader om natten, så ca. slut april/start maj.

    Start og slut sæson afhænger for de fleste af hvor meget du går op i din MC og hvor meget kulde du kan tolerere.


  • #16   8. jan 2018 Kold om natten, varm(ere) om dagen + mc cover = kondens = korrosion.

    Der er vel en grund til at folk vinteropbevarer deres mc indendøre eller lignende, hvis muligt. Hvis ligegyldigt kunne vi allesammen jo bare lade mc'en stå i carporten vinteren over.


  • #18   8. jan 2018 Det kommer jo selvfølgelig an på hvor man står i forhold til og hvilken mc man har.

    Jeg har en 15 år gammel Ducati, som står i "mint condition", og selvom du rengører ofte osv., så kommer sådan en ikke igennem en vinter uden det kan ses. Det er simpelthen umuligt.

    Hvis man har en mc, som man bare vedligeholder helt på normalt niveau og hvor alle skruer og bolte ikke behøver at skinne som nyt, så kan man måske godt få den igennem en vinter uden for mange "ar". Men dansk vinter og "mint condition" mc går ikke hånd i hånd.


  • #20   8. jan 2018 Jeg er for magelig til at fryse og vaske salt af motorcykel.. afhængig af vejret, så april-maj

  • #21   8. jan 2018 15g + og ingen saltning efter sidste regnbye.... sidst i apr.

  • #22   8. jan 2018 Når graderne siger 10+ og saltning er stoppet og der lige har været nogen regnvejrsdage til at skylle salt-lagen væk. Men kunne køre idag hvis det skulle være, da jeg er helårs forsikret, men det er fucking koldt smiley

    Da jeg lige havde fået kortet skulle jeg bare ud og køre, så hvis du er forsikret og solen skinner så er det bare ud og få følelsen ud af systemet smiley


  • #23   8. jan 2018 Godt en æggemad Ikke ruster. Lige så hurtigt som en mc.


  • #24   9. jan 2018 Hvis jeg havde en ny kværn, som skulle passes meget på, ikke før salten er ordentligt af vejen.
    Min forsikring ikræfttræder igen 1.Marts. Så jeg satser på at min sæson starter 1.Marts om formiddagen smiley
    Om vejrguderne vil. ...Og det SKAL de bare ville. Ellers må de ha med hornene! Jeg er sgu allerede på desperationens rand for nuværende!


Kommentér på:
MC Sæson 2018

Annonce