{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.020 visninger | Oprettet:

Dani G
Dani G
Følger: 13 Emner: 2 Svar: 1

MC Sæson 2018 {{forumTopicSubject}}

Hej,

Jeg fik kort her d. 1 august og skal til at køre min første sæson her i år.

Hvornår begynder folk at hente og køre MC igen?

Tak.

Kommentarer på:  MC Sæson 2018
  • #1   6. jan Når de har lyst... Med det rigtige tøj har det været en fin mc dag idag..

• #2   6. jan De fleste har nok forsikringsdækning fra 1. marts. Jeg plejer at starte når vejene ikke er glatte.

• #3   6. jan Min maskine bliver vækket fra vinterhi, når salten er ved at være skyllet af vejene. Normalt sker det i løbet af marts måned - enkelte år først i april.

• #4   6. jan jeg henter min med det samme salten er væk så jeg kan lave de ting jeg vil have lavet ved den

• #5   6. jan min sæson slutter 31 december, og så kører jeg tidligst igen engang efter 1 januar.

går lidt ekstra op i at holde den ren i saltede perioder

• #6   6. jan 26.02. Kl 11 ... gi gas

• #7   6. jan De sidste fem år har jeg da været på vejene i løbet af hele vinteren. Men først når der har været et par regnfulde dage efter saltning. Og regnfulde dage har ikke været svære at finde...
    Dyret er efterfølgende blevet skyllet af med KOLDT vand for at undgå eventuel tæring, hvis jeg har spottet salt på vejen

• #8   6. jan Har taget en tur lidt over middag i dag, syntes ikke der var nået salt,men da jeg skyllet den kunne man se at det var nødvendigt,syntes så vejen var lidt hård og Cbr 600 var lidt livlig

• #9   6. jan Når det er varmt nok til det - altså omkring april eller maj.

• ken H
    ken H Tilmeldt:
    jan 2018

Følger: 13 Svar: 1
    #10   6. jan Når vejene er tørre og afsaltet og temperaturen nærmer sig 10 grader.Så kører jeg.

• #11   6. jan Et par måneder efter at pingvinerne er trukket sydpå, eller hvor den slags nu tilbringer det vi kalder sommer!

• #12   7. jan 10-15 grader - min MC sæson bliver kortere og kortere jo ældre og magelig jeg bliver
    Da jeg var ny på mc kørte jeg hele året, selv i minus 15 grader - de dage er talte...

• #13   7. jan Sæsonen starter for mig når saltet er af vejene. Du kan følge med på vintertrafik.dk, hvornår og hvor der er saltet.

Plejer at passe sådan cirka med 1. maj.

• #14   8. jan Når der permanent er over mindst 5 grader om natten, så ca. slut april/start maj.

Start og slut sæson afhænger for de fleste af hvor meget du går op i din MC og hvor meget kulde du kan tolerere.

• #15   8. jan hvor meget man går op i sin mc? hvordan skal den forstås?

• #16   8. jan Kold om natten, varm(ere) om dagen + mc cover = kondens = korrosion.

Der er vel en grund til at folk vinteropbevarer deres mc indendøre eller lignende, hvis muligt. Hvis ligegyldigt kunne vi allesammen jo bare lade mc'en stå i carporten vinteren over.

• #17   8. jan nåh, sådan. Jamen en helårs mc skal helt sikkert plejes mere, og opbevares så der hele tiden er ventileret omkring den. Det værste man næsten kan gøre, er at stille den ind i en lun tæt garage, hvis man kører vinter. Så har korrosionen optimale forhold. Det hjælper heller ikke noget lige at bruse den hurtigt over med en haveslange, den skal skylles grundigt, og hyppigere grundige vaske. selvfølgelig slider det mere på mc'en når vejret viser tænder, men er man flittig, så kan man faktisk holde den rigtig pæn selv om man ikke pakker den væk.
    Jeg ville ALDRIG køre vinter på en fuldkåbe maskine, der er for mange kroge som man ikke kan få skyllet ordentlig, hvor snavs og salt helt sikkert nok skal finde ind. kørte vinter på min gsx600f, så Jeg lærte det på den hårde måde. på en vinter blev den simpelthen så grim bag alt plastik, og det var et helvede at få den pæn igen

• #18   8. jan Det kommer jo selvfølgelig an på hvor man står i forhold til og hvilken mc man har.

Jeg har en 15 år gammel Ducati, som står i "mint condition", og selvom du rengører ofte osv., så kommer sådan en ikke igennem en vinter uden det kan ses. Det er simpelthen umuligt.

Hvis man har en mc, som man bare vedligeholder helt på normalt niveau og hvor alle skruer og bolte ikke behøver at skinne som nyt, så kan man måske godt få den igennem en vinter uden for mange "ar". Men dansk vinter og "mint condition" mc går ikke hånd i hånd.

• #19   8. jan Nej det er vi rimelig enige om, men hvis man har en mc, som er rimelig åben, så skal der alligevel mere end en vinter til at man kan se det. min kones 535 har kørt vinter De sidste 5 år, den er passet som beskrevet, og den er ikke blevet hærget at se på, i forhold til den stand den var da vi købte den. Det eneste der er, er at aluen bliver lidt hvid, hvis den står lidt tid, men en grundig vask, og en pudseklud, så er det væk igen.

Men vi er helt enige om, at det ikke er Hvad som helst man bruger til vinterkørsel, og det stiller krav til vedligehold hvis man gør.

• #20   8. jan Jeg er for magelig til at fryse og vaske salt af motorcykel.. afhængig af vejret, så april-maj

• #21   8. jan 15g + og ingen saltning efter sidste regnbye.... sidst i apr.

• #22   8. jan Når graderne siger 10+ og saltning er stoppet og der lige har været nogen regnvejrsdage til at skylle salt-lagen væk. Men kunne køre idag hvis det skulle være, da jeg er helårs forsikret, men det er fucking koldt

Da jeg lige havde fået kortet skulle jeg bare ud og køre, så hvis du er forsikret og solen skinner så er det bare ud og få følelsen ud af systemet

• #23   8. jan Godt en æggemad Ikke ruster. Lige så hurtigt som en mc.

• #24   9. jan Hvis jeg havde en ny kværn, som skulle passes meget på, ikke før salten er ordentligt af vejen.
    Min forsikring ikræfttræder igen 1.Marts. Så jeg satser på at min sæson starter 1.Marts om formiddagen
    Om vejrguderne vil. ...Og det SKAL de bare ville. Ellers må de ha med hornene! Jeg er sgu allerede på desperationens rand for nuværende!

Kommentér på:
MC Sæson 2018