{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.438 visninger | Oprettet:

Valg af Mc til øvet begynder {{forumTopicSubject}}

Dav Folkens, det er ved at være længe siden jeg har været aktiv her inde, men jeg går pt og vil ud og invistere i en sprit ny mc.

Jeg har gjort meget fodarbejde pt, og bestemt mig for at få en helt ny cykel, og jeg vil op og give de 70k for den.

Om mig: Jeg har kørt meget på 2 hjulet, med og uden gear, har haft en 250ccm, af min makkers stående en sommer hvor han var udsendt, og ejet en suzuki gs500 (jep, sådan en man tog mc kørekort på i min tid).
jeg føler selv at jeg har mekanisk sympati / forståelse for gear / kobling, matche omdrejninger i gear ved nedskift og sådan.

Jeg har kort til alt A1 A2 og A.

Som udgangspunk har jeg kigget på 3 cykler ved KBmotor i Skive, da det er rimeligt tæt på hvor jeg bor, i forhold til andre MC forhandlere i mit område.
Alle 3 cykler koster 70K ved KB.
Honda CB500f, Suzuki SFV 650 Gladius og Kawazaki ER-6n

ud fra youtube tests (der er set et par stykke på hver) har jeg dannet mig et billede af disse 3 cykler.

Honda CB500f
Den letkørte maskine med få hestekræfter, dog stadig villig til at komme med frem i trafikken, men ved motorvejs hastigheder 130 ish, blev man "buflet" lidt af vinden, og den blev lidt ubehagelig at køre på.
det virker som maskinen til en absolut begynder.

Suzuki SFV 650 Gladius
Også en letkørt maskine, hvor motoren ikke er så "aggresiv" , dog stadig ret sjov at køre på.
Maskinen er ikke en ræser, men stadig villig til at komme med i svingene også, og let at placere i en kurve, og samtidig have mulighed for at accelerere ud af et kommende problem.

Kawazaki ER-6n
Klassens badboy.
Den skulle efter sigende være lidt tricky at køre, da den kan køres meget aggresivt, og er rigtig hurtig. (det er en Ninja uden kåber)
Gode egenskaber i kurver.
Jeg drømmer lidt om denne maskine da den er "kawazaki grøn" og generel er flot.

Alle maskiner jeg har kig på er naked bikes, for at have en oprejst kørestilling. Jeg forventer at udvikle mig på maskinen, dog uden at skulle op og køre 1000 og større.
Maskinen skal bruges til hyggekørsel og til/fra arbejde, så jeg syntes den skal være sprit ny, så den bare bliver trillet ud fra en lun garage, og starter hver gang.

Hvad mener folket jeg bør vælge her.
personligt tror jeg at suzuki eller kawazaki er det bedre valg, men tør jeg hoppe over på kawa´en eller skal jeg gå efter det mere sikre valg i forhold til Suzukien.
Eller bør jeg holde mig til en honda 500 som minder om min gamle GS500 ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af Mc til øvet begynder
  • Simon
    Simon Tilmeldt:
    jun 2017

    MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 26
    #1   14. jan 2018 Ud at prøv dem - og så lyt til din mavefornemmelse bagefter! smiley

  • #2   14. jan 2018 Hondaen bliver for lille den første uge, hvor ikke en lettere brugt Kawa z750, den burde da være ligeså driftsikker som en ny hvis den er vedligeholdt..

  • #3   14. jan 2018 Yamaha MT-07 fåes også til dit budget

  • #4   14. jan 2018 Yamaha Mt-07 ville jeg prøve først, koste kun en anelse mere end dit max.

  • #5   14. jan 2018 Jeg vil æde min gamle hat på at du leder efter en anden cykel i løbet af det første år eller 2...
    Køb en fin brugt nu og ta det store værditab på næste cykel.
    Jeg ville også kigge laaaaaangt efter en z750. eller en sv1000.


  • #6   14. jan 2018 Hold dig fra den SFV650 til 70.000kr. Den har ikke været lavet et par år, så der må være tale om en overgemt model. Afløseren, den bedre og pænere (og en anelse stærkere= SV650 koster 72.000kr fra ny af. Så en gammel SFV650 til næsten samme pris, er en voldsom overpris.

    Men, en 650'er med ca. 70hk er slet ikke tosset. Om det så er SV650, ER6 eller MT07 er en smagssag. Til dit niveau kan de det samme.
    Og dine antagelser vedr. ER6 er helt gale. Det er ikke en badboy.

    Et alternativ kan være Yamaha XJ6. Den matcher de andre på ydelse, man har grundet sin række 4 motor, et blødere og mere begyndervenligt træk.


  • #7   14. jan 2018 hva med en mt-07 det er også en let kørt mc og vejer ikke så meget en god oprejst kørestilling sjov at køre og dem har de mange af i bikeshoppen viborg når du siger du ikke bor så langt væk fra skive er der heller ikke så langt til viborg xD
    http://www.123mc.dk/brugt/mc/yamaha/mt-07/til-salg/153574
    http://www.123mc.dk/brugt/mc/yamaha/mt-07/til-salg/134610



  • #8   14. jan 2018 Jeg bor i 16 km fra Thisted, så har ca 50 km til Skive og 80 til Viborg ... cirka.

    Det lyder til at hondaen er for kedelig, Suzukien er ikke det sikre valg.
    Tilgengæld taler alle om en MT-07

    Tankerne går så på en Honda Cbr600f af en art hvis man skulle købe brugt, eller er det helt af helvede til ?


  • #9   14. jan 2018 min far har en cbr600f køre også super fint det er mere hvad du er til xD
    men jo jeg syndes en cbr600f der sidder man stadig behaligt også på en længere tur


  • #10   14. jan 2018 Både Kawasakien og Suzukien er overgemte modeller, så du får et ordentlig tab hvis du vil sælge indenfor få år, da prisen vil blive efter modelårgang.
    Sidste nye indenfor klassen du kigger er http://www.123mc.dk/brugt/mc/yamaha/mt-07/til-salg/134610
    Det er godt nok en 2017 model, men økonomisk et bedre køb.
    At det nok også er den bedtse og mest velkørende, gør den bare mere attraktiv.


  • #11   14. jan 2018 jeg har 30k hvis jeg skal ud og smide penge på en brugt.
    så vil jeg købe maskinen kontant og ikke skabe gæld.


  • #12   14. jan 2018 så tænker jeg den her kunne være et ok bud hvis det var noget
    http://www.123mc.dk/brugt/mc/kawasaki/zx7r/til-salg/150211


  • #13   14. jan 2018 Ta den grønne

  • #14   14. jan 2018 Til Patricks valg må jeg sige NEJ ! Det er ikke en gammel forkneppet R maskine der gør manden glad frem og tilbage på arbejde smiley
    Ikke at gældsætte sig er jeg KÆMPE tilhænger af. Men hvorfor man gerne vil låne til noget nyt hos en forhandler med kæmpe tab og dyre leveringsomkostninger samt kommende "tvungne" serviceomkostninger . Og ikke til noget fornuftigt brugt fatter jeg ikke rigtigt....


  • #15   14. jan 2018 Men lad være med at løbe en ER6N for de findes ikke nye mere. Jeg har en selv, og jeg synes den er super fed, men i 2017 blev den afløst af Z650 der ser super sprød ud, og har tabt 17 kg I forhold til sidste ER6N.
    Jeg ville helt klart enten købe en brugt ER6N til omkring 40, eller en ny Z650


  • #16   14. jan 2018 SFV Gladiolus er ikke populær, pga design og øget vægt ifht en SV, betyder den bliver sværere at komme af med.

  • #17   14. jan 2018 ny sv 650 eller mt07

  • #19   14. jan 2018 Nej, en CB500fa er som sådan ikke kedelig, men ønsket man fart, så hænger den efter de 2 andre.

    Og ja ER6n er også en udgået model, afløst af den lettere men lidt svagere Z650. Den nye koster heller ikke meget over 70.000kr.

    MT07 er en legedreng. Den har en anelse flere kræfter en de 2 andre, og en stelgeometri der gør den mere velegnet til leg. Men til oppakning og passager er en SV650 bedre.
    Du kan evt se lidt om dem her
    https://youtu.be/UfPjSf5wDo0


  • #20   14. jan 2018 Både den SFV samt ER6 KB har stående, er fra 2013.
    Hvis du vil handle der, så køb denne
    http://www.123mc.dk/brugt/mc/suzuki/sv-650/vinter-tilbud/144504


  • #21   14. jan 2018 Du kunne også tage til Holstebro og kikke på mc.
    Her er der Kok mc som sælger Suzuki & Honda, og så er der Banks mc lidt uden for byen der sælger Yamaha..


  • #23   14. jan 2018 smiley

    profilbillede
  • #24   15. jan 2018 em sv er som udgangspunkt en smule hurtigere end en er6, og en naked ninja troede jeg kun man kaldte dem i indien? smiley

  • #25   16. jan 2018 #24: I USA har ER6f heddet Ninja i mange år.
    I dag hedder de to modeller Z650 og Ninja 650


  • #26   16. jan 2018 så blev jeg det klogere ??

  • Thomas J
    Thomas J Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 2 Svar: 8
    #27   17. jan 2018 Hvad med en Honda NC 700 eller 750. Prøv den og se om der ikke passer ind i dit behov. Meget økonomisk, og hurtigere end Ninja fra 0-60 den har vægten meget lavt placeret, så den er letkørt. Evt som brugt tror jeg at den kunne passe

  • Nikolaj M
    Nikolaj M Tilmeldt:
    mar 2009

    Følgere: 2 MC-er: 2 Svar: 2
    #28   17. jan 2018 En Honda NC 700 er det længste man kommer fra en motorcykel, bortset fra en scooter..

    En ER6n har den kedeligste motorlyd, udover at det er en gammel model.

    Jeg ville starte ud på noget brugt, og derfra “finde mig selv” og hvilken type motocykel jeg bedst kunne lide at køre. Først derefter ville jeg købe nyt.


  • Henning B
    Henning B Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Svar: 8
    #29   17. jan 2018 Hvad med en meget flot og velholdt Suzuki GSX 1400 Km.45000 HK.106 Årg.2004

  • Magnus N
    Magnus N Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #31   18. jan 2018 Køb en af de overgemte eller let brugte (2015) v-strom 650 der nu sælges til et sted imellem 70000-80000 kr. Her får du nok mere for pengene end nogen anden MC til den pris. (hvis du gerne vil have en alsidig cykel) Sjov og letkørt som kan klare alt fra søndagsture i sognet, grusveje til seriøs touring og en banedag i ny og næ... Den har vundet Alpenmasters flere gange. (Over langt dyrere mc'er som R1200GS, CBF 1000 osv)

  • Kim H
    Kim H Tilmeldt:
    okt 2015

    Følger: 2 Svar: 1
    #32   18. jan 2018 Hej Buller. Første "cykel" er altid svær, men du har valgt 3 meget stærke bud på "første cykel" dejligt du har tænkt så meget over det, det er der ikke mange der gør. Vælge med hjertet samt den der føles mest sikker til dig. Kawasaki ER-6N grøn eller ej, er det en meget popolær maskine, der byder på masser af køre glæde, nem at sælge igen. Suzuki SFV 650 Gladius blev aldrig rigtig popolær, men nok den du får mest for pengene "her og nu" kik på den ny Suzuki SV650 model 2017, den køre og lyder noget bedre. Honda CB500f er den mindste, HK og kilo, men den letteste at køre, ligge meget tæt på den du tog kørekort på "Suzuki GS500E" skal du køre meget by, er den bedre end Kawa og Suzuki, men mener man ikke helt får det man betaler for, kontra de to andre, men fed køremaskine til svingteknik og friske farver. Mit råd ville være: Se evt. Suzuki SV650 og prøve alle en lun eftermiddag, køre gerne langt for at prøve dem, men dit hjerte vil altid finde den du bliver glad for. Held og lykke med søgen. Kim Kørelærer

Kommentér på:
Valg af Mc til øvet begynder

Annonce