{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Blæst og MC kørsel
  • #2   9. apr 2007 Alt afhænder af, hvor stærkt du kører. 10 m/sek svarer præcis til 36 kmt, som du kan lægge til eller trække fra din vindoplevelse i hhv mod- og medvind.

    Sidevind afhænger meget af din og cyklens vægt og areal. Hvis du kryber sammen, falder overfladen, og du mærker mindre ryk.

    Jeg har ikke selv problemer med 10-12 m/sek, men det er meget individuelt.

    De færreste er væsentlig generede under 8 m/sek


  • #3   9. apr 2007 største problem opstår sq først når cyklen bliver for svær at styre bå 1 hjul smiley

  • #4   9. apr 2007 tjja kører ikke mere end det man må , men ja cyklen vejer jo heller ikke det vilde mener det er 170kg.
    oplevede i hvert fald på min tur hjem fra tønder træf at skulle slippe gasen helt og læne sig op i mod vinden og for ikke at ryge i rabatten , det hjælper faktisk en del at give den noget "anna" ud af svindget synes jeg. men er jeg den eneste der synes hård side vind er skod ??


  • #5   9. apr 2007 Jeg aner ikke hvor min grænse s/m ligger, men jeg kan sige at det værste er ikke en kostant sidevind, det er når det skifter fra "vindstille" (man kører i læ) til kraftigt sidevind...

    Så er det straks sværre at kontrolere cyklen..

    __________
    Jakob


  • #6   9. apr 2007 jacob helt rigtigt lige en god side vind mellem to lastbiler på motor vejen så vågener man smiley

  • #7   9. apr 2007 ... je ghar først problemer omkring 17 - 20 m/s hvor jeg føler det blive en kende ubehageligt at køre ... men gør det nu alligevel .. :o)

  • #8   9. apr 2007 Det har nu heller ikke generet mig synderligt. Der skal lidt mere "tryk" på vinden.

  • #9   9. apr 2007 Kørte til jylland i fredags og var nu meget glad for at jeg tog banditten med dens lidt over 200kg istedet for min RD på 140kg. Jeg var stadig nødt til at læne kraftigt imod vinden over storebæltsbroen, så det har rigtig meget at sige hvad cyklen vejer. Prøvede så også at fyre den en smule af på en lige landevej senere på dagen og det er sgu klamt på en naked bike med 185 km/t. Har i al fald aldrig prøvet at skulle holde så godt fast men der var så også en del blæst i fredags

Kommentér på:
Blæst og MC kørsel

Annonce