{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
745 visninger | Oprettet:

Vind/Blæst - Hvad kan den klare? {{forumTopicSubject}}

Ja , nu er min mc så fremme, skal blot skifte tændrør og sådan lidt før den er køreklar .. Men!

Den står forholdsvist udsat, ud til åbent vand(mere eller mindre) .. Det blæser fandme en halv pelikan lige nu (15M/S vindstød iflg DMI) .. I nat kommer det dog op på 25 siger de! Og allerede nu sidder jeg og tænker om det ikke er reeet farligt om den vælter, som den står parkeret ..

Hvad siger erfaringen ? Nogle tips? Tror jeg sætter den ind til en mur eller sådan så den står i delvis læ fra østenvinden i nat .. Evt. tage mc-coveret af ? HVis vinden får godt fat i den kan den vel nærmest flyve ud i limfjorden smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vind/Blæst - Hvad kan den klare?
  • #1   7. apr 2011 -og ja, som det kan ses i min profil, er den naturligvis ikke så stor .. Og har lavt tyngdepunkt. det siger vel lidt smiley

  • #2   7. apr 2011 min erfaring er at du IKKE skal smide overtræk på den, det fungerer bare som et stort sejl

    men ellers så smider du bare lige et brædt eller lignende under forhjulet, så får du mere vægt på støttefoden, så ryger den ingen steder


  • #3   7. apr 2011 Tak tak , overdækket kommer af, tænkte nok at det kunne fungere nærmest som en faldskærm ..

  • #4   7. apr 2011 Ja for fanden, af med overdækket. Det har kostet mig en bulet tank. Og så stil den med støttefoden væk fra vindretningen. Det er trods alt sværere for vinden at flippe maskinen over støttefoden end blot at løfte den.

  • #5   7. apr 2011 Ja, ved ikke om det er mig der har paranoia .. Men selv 25 m/s vindstød burde ikke kunne vælte den, tror jeg da vel nok .. Bare svært at sove om natten når man ved den står der smiley ..

  • #6   7. apr 2011 Ja en halv pelikan?

    Jeg var endda så uheldig at skulle tanke benzin samtidig med at det blæste mistede jeg grebet om benzinslangen og så væltede det bare ud med benzin over mit instrument. Få minutter efter nu er instrumentet ødelagt af benzinen. smiley

    totalt uheldig i dag.


  • #7   7. apr 2011 Hmm.

    Thomas, jeg håber at dit instrument kommer til at virke igen. Jeg har aldrig prøvet at tabe benzin ud over mit instrument, men har imidlertid "tabt" diverse cremer ud over mit instrument. Min hustru har sågar pillet en del ved mit instrument, og normalt skal man jo holde kvinder fra instrumenter.

    Ingen af disse ovenstående ting har dog gjort mit instrument ufunktionelt, så bare giv det lidt tid, så skal det nok virke igen.


Kommentér på:
Vind/Blæst - Hvad kan den klare?

Annonce