Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Gravearbejde rende der er 15 cm bred og 30m lang 40cm dyb. 3.000 kr.
  • Tapere væg samt tilbud på maling af hele stuen 1.000 kr.
  • Beskæring / klipning af hæk kirsebær laurbær 3.800 kr.
  • Ukrudt og flyt jord og ny græs 5.000 kr.
  • Udskiftning af wc 8.500 kr.
  • Diverse indflytningsopgaver 1.900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Støt op lanesplitting
  • #1   19. feb 2018 Jeg har underskrevet

• #2   19. feb 2018 jeg er stor tilhænger af lanesplitting og gør det engang imellem ved køkørsel i København.

Det burde være lovligt, men danskerne måde at køre på gør at jeg ikke skriver under. Det gør ondt helt i hjerter, hvis man skal give plads til andre i trafikken og forbyde hvis andre kommer hurtigere frem. MIG MIG MIG!

• #3   19. feb 2018 det er ikke kun et spørgsmål om at komme først frem....der er lavet undersøgelser der også fremhæver at det er mere sikkert for MC-førerne at lane splitte.

• #4   19. feb 2018 Der er åbenbart også forskel på om det hedder lane splitting eller lane filtering

• #5   19. feb 2018 jeg har såmænd kigget på det studie og det er ikke så meget lanesplitting som gør det mere sikker. Det er i stor grad den adfærd som mc føreren udviser samt det udstyr de bruger.

og de kiggede slet ikke på sandsynligheden for at komme i et uheld, de kiggede kun på konsekvenserne.

Studiet støtter ikke direkte det du siger.

Men ja det burde være lovligt, i meget begrænset omfang.

• #6   19. feb 2018 Denne artikel mener nu noget andet end dig smiley

https://www.cycleworld.com/2015/06/02/ama-study-finds-lane-splitting-increases-rider-saftey

• #7   19. feb 2018 jeg forholder mig ikke til at andre siger, jeg forholder mig til studiet

http://www.ots.ca.gov/pdf/Publications/Motorcycle-Lane-Splitting-and-Safety-2015.pdf

og nej den artiklen mener ikke noget andet. Du læser den bare ikke rigtigt, topdelen er en personlig mening ikke omfattet af studiet. Fra en person som ikke var en del af studiet.

• #9   19. feb 2018 Men inden det bliver til en diskussion, kan vi vel godt blive enige om, at VitaPro er det rene plat? smiley

Se'følli' også en støtte herfra smiley

• #10   19. feb 2018 Done. Bilisterne skal bare vende sig til det, og det skal nok komme med tiden smiley

• #11   19. feb 2018 Underskrevet selvfølgelig.

• #12   19. feb 2018 Nej, jf undersøgelsen, så skal vi mc ryttere

bruge bedre udstyr, køre bedre i trafikken og langsommere, køre på fornuftige tidspunkter af dagen, så ville vi komme mindre til skade.

• #13   19. feb 2018 Lig det op på facebook i motorcykel forum, tror der er stemmer at hente der også smiley

• #14   19. feb 2018 Done smiley

• #15   19. feb 2018 Jeg fortsætter med at kører som jeg har lyst til smiley

• #16   19. feb 2018 done smiley

• #17   19. feb 2018 At køre 105km/t imellem rækker af biler der kører 80km/t er ikke sikkert...

• #19   19. feb 2018 #.18. Præcis. En stille og rolig tur gennem byen smiley .. eneste stress var at skulle trykke 2000gange på overhalings lyset.

• #20   19. feb 2018 Lane spiting bør være lovlig når trafikken står næsten stille, men man må have it ønske om at komme i en seriøs ulykke, hvis man mener det samme skal gælde med over 100kmt

• #21   20. feb 2018 Det er fandme på tide ! smiley
    Lækkert at have apehanger frem for bredt styr hehe

• #22   20. feb 2018 Øv, jeg kan ikke skrive under fordi jeg bor i Tyskland smiley

Skide god idé ellers, selv om jeg godt kunne tro at tumperne i folketinget ikke bliver nemme at overbevise.

• #23   20. feb 2018 #22
    Jeg står i samme situation da jeg bor i Sverige...og det endda selvom jeg betaler min skat i Danmark. Men jeg har ikke ret til at stemme i DK smiley

• Jas D
    Jas D Tilmeldt:
    aug 2015

Følger: 1 Svar: 20
    #24   21. feb 2018 Støttet

• Jas D
    Jas D Tilmeldt:
    aug 2015

Følger: 1 Svar: 20
    #25   21. feb 2018 Oxie, når du betaler skat i DK og er dansk statsborger, har du da ret til at stemme i DK, har du ikke? Jeg er norsk og pga statsborgerskab, kan jeg stemme i Norge. Pga bopæl, kan jeg stemme i dk.

• #26   21. feb 2018 Jeg "lane splitter" da også hele tiden inde i KBH. Der er kun fordele ved det for alle i trafikken, da mc'er kan udnytte plads langt bedre end biler, og derfor efterlader mere frirum bag sig til resten af trafikanterne. Dertil hører det jo også, at antallet af mc'er pr bil er langt mindre end de fleste andre lande i verden, så om en mc får lov at filtre i ny og næ har jo absolut ingen negativ effekt for nogen i det større billede.
    Jeg synes ydermere, at mc'er kunne drage fordel af også at benytte bus-spor under filterkørsel (ikke konstant kørsel, kun filter i stillestående trafik). Det er nemt for en mc at finde plads inde i kørebanen igen hvis en bus skal passere, hvor en bil der fanges i busbanen ikke rigtig kan gøre noget hvis trafikken er tæt.

Jeg synes faktisk mange bilister (i KBH) er venlige til at lade en passere, nogle enkelte giver oven i købet ekstra plads hvis de ser der er en mc bag dem. Det er go stil! De har jo også indset, at de ikke selv mister nogen tid ved at lade en mc passere, da den inden for 20 sekunder allerede er så langt fremme i trafikken at den ikke længere har nogen indflydelse for dem.

Desuden tænker jeg også, at mc'ers ret til at parkere ligesom scootere og cykler kan træde i kraft igen. De fylder stort set det samme, er næsten lige så manøvredygtige, og igen da der er så få mc'er i Danmark så gør det jo ingen forskel om de holder parkerede på fortorv (hvor det også er tilladt for cykler og scootere). Synes der har været en del negative tiltag på det seneste omkring mc rettigheder. Først ingen parkering på fortorv og scooter pladser, dernæst ingen gratis kommuneparkering.. Mc'er bliver jo i dagens Danmark betragtet på ligefod med biler, hvilket er helt absurd da de fylder 3 gange mindre end selv den mindste bybil, og i størrelse og type er langt tættere på en scooter end en bil.

Stemmer helt klart for filter !

• #27   21. feb 2018 #25
    Nej desværre ikke. De danske politikere vil gerne have mine penge men ikke mine meninger

• Kenneth G
    Kenneth G Tilmeldt:
    dec 2015

Følger: 1 Svar: 54
    #28   21. feb 2018 Glem det.
    Danske bilister SMSer, telefonere, æder, drikker kaffe, piller og pudser næse imens de kører bil.
    Og så tror i de vil få øje på os, når vi lane splitter ?
    Det kommer til at koste MCist liv, og vil aldrig få min stemme.
    Hvis bilisterne var lige så opmærksomme som da de var til køreprøve, så ja.
    Men det forventer vel ingen ?

• #29   21. feb 2018 Mit motto.. er der plads Skal Den have gas. smiley

• #31   21. feb 2018 #28
    Så du tror altså du er mere sikker ved IKKE at lane splitte?
    Jeg vil nu mene at du netop er mere sikker ved at køre imellem rækkerne, ved de scenarier du beskriver da de (bilisterne) er mere låst fast i deres rækker

• Gudmund
    Gudmund Tilmeldt:
    maj 2014

Følger: 7 Følgere: 6 Svar: 1
    #32   22. feb 2018 Man kan gøre det lige så lovligt, som man vil, men får ikke billister til at acceptere det.

Så sent som i Oktober forsøgte en billist at køre mig af vejen, efter jeg havde overhalet ham, mens bilerne stod stille - selvom det er det værste, jeg har oplevet, så har jeg mange lign. oplevelser af folk der prøver at skære mig af, mens jeg prøver at komme forbi.

At give motorcykler lov til at bevæge sig mere frit i trafikken er nok en god idé, hvis ikke det var fordi at der allerede er et kæmpe problem i Danmark med vejvrede, mangel på opmærksomhed, grundlæggende mangel på kendskab til færdselsloven og køretekniske færdigheder blandt mange billister; eksempelvis har folk utroligt svært ved at holde til højre i deres egen bane, og undgå at svinge i egen bane.

Jeg kan ikke med god overbevisning skrive under, selvom jeg grundlæggende ikke er imod idéen, så tror jeg ikke, at det er en god idé, men vil føre til en forværring af forhold vi som motorcyklister oplever i traffikken.

• #33   22. feb 2018 Tror nu Ikke at 50.000 stemmer flytter noget. Dem som skal bestemme det Har aldrig kørt mc. Og syntes vi er irriterende imellem rækkerne. Så de nedsætter et udvalg som skal have noget at spise. Og de nedsætter et hurtigt tænkende udvalg som kommer frem til at det er noget man kan se på engang om 10år. . Har altid kørt mellem rækkerne og fortsætter med det.. og lever med de få tosser der prøver at spærre vejen.. smiley

• #34   22. feb 2018 Hmm.. jeg kører altid venstre om bilerne i 2. Vognbane.. der r oftest mere plads.. smiley
    syntes der r formange ubekendte v at køre imellem rækkerne.. biler der vil skifte vognbane i mens de sms’er og lægger make up, - osv..
    Kan da godt signe up, - men det vil de aldrig lovliggøre smiley

• #35   22. feb 2018 Jeg under mig ved, hvor mange der ikke ønsker at bakke op om forslaget med den baggrund, at de mener det er for farligt. Tiltaget siger jo ingen steder, at man som mc kører SKAL flette, den siger bare at det er lovligt at gøre, såfremt der er plads og forholdene er til det.
    Så hvis I føler jer utrygge ved jeres medtrafikanter, kan man jo bare blive hvor man er uden at køre mellem bilerne - og dem af os som ønsker det, kan frit køre igennem langsom og stillestående trafik.

Er det ikke win-win for alle parter?

• #36   23. feb 2018 fik en bøde og et klip for ca 4 år siden, da jeg fortog dette ved motorvejs kø kørelse, da jeg var sikker på det var lovlig, jeg gik i retten med en del info fra nettet der gjorde at bla jeg troede det var lovligt, dette kunne dommeren godt se ud fra det materiale jeg havde med og gik med til at fjerne bøden, men klippet mente de jeg skulle have da det så åbenbart ikke var lovligt,

men helt klart det burde det være .

mvh

• #37   23. feb 2018 @#32
    Jeg har ikke oplevet chikane fra bilisterne ved at køre venstre om rækken i venstre bane, det accepteres fint af bilisterne smiley

Medmindre selvfølgelig - der kommer en MC mellem rækkerne samtidig..! smiley
    SÅ - klart de brokker sig smiley

• #38   24. feb 2018 Grænserne er alt for urealistiske og skal ned.... 40 km/t i byen? Altså hvis der bare er 10 km/t under normal så må man? Arrrhh... det skal UANSET situation kun bruges ved 20-25 km/t.
    Jeg har selvfølgelig underskrevet... men skal det igennem er ham der har skrevet lovforslaget, godt nok naiv.

• #40   25. feb 2018 110% enig Mathias. smiley
    Dog ku man tilføje, din formulering suppleres af den allerede lovlige ( men ofte oversete) mulighed at vi må køre venstre om yderste vognbane.. smiley

(En mulighed jeg ofte ærgrer mig over ikke anvendes, når man ser en MC-kollega maser igennem i midten, uden at se der i virkeligheden allerede er halvanden meter fri og lovlig plads på venstre siden af yderste bil række smiley )

• Kenneth G
    Kenneth G Tilmeldt:
    dec 2015

Følger: 1 Svar: 54
    #41   28. feb 2018 Hvis trafikken står helt stille, kan det gøres ufarligt.
    Men hvis de bare kører langsomt vil bilisternes uopmærksomhed slå nogen af os ihjel.

Kommentér på:
Støt op lanesplitting

Annonce