618 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Rico P
Rico P
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 1

Honda CBR900 Fireblade Honda CBR900 Fireblade

Jeg overvejer at anskaffe mig en fireblade fra starten af 90'erne. Men af flere årsager vil jeg gerne drosle dens energiniveau den første sæson (eller måske 2 sæsoner) og dertil bliver jeg i tvivl.

Bliver cyklen nederen at køre på, når det nu er så stor en cykel og den får taget lidt af sin brutalitet af sig i form af at den bliver drolset?
Bliver den underlig at køre på, når den minder om at have en lille 600cc motor i sig og har den størrelse som en 900 har?

Grunden til jeg gerne vil have den cykel er nemlig at de er pisse flotte og har en størrelse (ikke hk-mæssigt) som jeg synes ser godt ud. Og så gør det jo ikke noget at den også har bremserne fra en 900 selvom den kan blive droslet til noget der minder mere om en 600...

Men mit spørgsmål er bare om cyklen er forkert dimensioneret, når det er en 900 der "får en 600 motor i sig"???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Klippe hæk, ca 10 m., slå græs på areal ca 5 x 3 m 1.630 kr.
  • Kørsel af affald fra nedrivning på lossepladsen 2.000 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine, som melder fejl “i30” sandsynligvis anti flood 1.130 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo i højbed 1.000 kr.
  • Udskift eksisterende kogeplade samt 3 stikkontakter 1.500 kr.
  • Tilslutning af kogeplade 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Honda CBR900 Fireblade
  • #1   14. apr 2007 Nu har de gode gamle Fireblades jo ikke flere kræfter end hvad der svarer til en 600 i 2007-07 ....... Så drop dog den ide

• #2   14. apr 2007 Kan du ikke bare lade være med at give så meget gas? Det er da synd at drosle den. Ellers vent det ene år eller 2 og kør på en anden mc, hvis du ikke mener du kan håndtere 900eren

• Rico P
    Rico P Tilmeldt:
    dec 2006

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 1
    #3   14. apr 2007 Hej Jan -> Jeg kan ikke helt forstå hvordan en 600cc nutildags kan have lige så meget moment og bundtræk som en motor der har 50% mere cylinderkubik i forholdet, men hvis det er rigtigt, så tror jeg ikke jeg skal have en ny 600cc heller smiley

Hej Lasse -> Jeg ved ikke helt om jeg kan lade være med at dreje håndtaget til den dag hvor det går galt (og jeg ikke har fået nok køreerfaring på modellen), så derfor bliver jeg lidt i tvivl om jeg skal vælge en mindre på nuværende tidspunkt. Det leder mig videre til mit næste svar på dit spørgsmål om hvorfor jeg ikke bare køber en anden. Det jeg skrev i første indlæg var, at jeg virkelig er vild med form, størrelse, farver og lyden af den. Det betyder samtidig at jeg ikke rigtig synes andre er lige så fede og køber jeg en lille nu, så skal jeg stadig lære at køre Firebladen når jeg anskaffer mig sådan én.

Derfor er mit spørgsmål stadig: Hvordan er en fireblade at tumle rundt med, hvis den ikke med fuld energi og lige har fået skåret toppen af saften og kraften? Er det godt nok eller er der konkrete og saglige grunde til at det er en dum idé eller kan der være andre årsager der gør at det ville være tåbeligt?

• #4   14. apr 2007 Øhmm

1. køb den du vil have.

2. spar pengene på dit droslingssæt

3. køb nogle mestersvinger kurser på bane for de penge du ikke har brugt på drosling.

• #5   14. apr 2007 eller få fat i denne årgang 93'

og så behøver du vist ikke at drosle den
    (link fjernet)

• #6   14. apr 2007 stefan m > ha ha ja den der skræmmer vidst ikke nogen..!

• #7   14. apr 2007 Altså nu vejer min 98 FireBlade 5kg mindre end min CBR600 fra 91 gjorde. Så den bliver nok til at have med at gøre.

Men hvis det er formen du kan lide, hvorfor kigger du så ikke på en CBR400RR, den er stort set magen til, men motoren er jo lidt mindre.

• #8   14. apr 2007 Det er manden og ikke cyklen der bestemmer hvor vildt det skal være.

Min første mc var en pumpet TL 1000 R og den trak sgu så jeg var ved at skide i bukserne......

Men men men det gik hurtigt som med alt andet mere vil ha mere! Og så måtte der jo handles.

Køb den du vil ha og der går ikke længe inden det virker helt normalt.

Kommentér på:
Honda CBR900 Fireblade

Annonce