12.554 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Gammel benzin? Gammel benzin?

Hej alle.

Var lige ude hos de gamle i dag og trillede en tur med min far, men da min tank næsten var tom ved ankomst, fyldte jeg den op med 98 oktan, som han havde stående i en 25 liters dunk. Den kørte fint under hele turen, men da jeg skulle hjem til aften, var der intet liv i den... Kan benzinen være for gammel? da det i dunken var fra sidste år, altså godt og vel et halvt år gammelt! Den startet altid første gang, så tænker lidt på benzinen nu, da det er den eneste ændring jeg har gjort.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.
  • Ukrudt fjernes 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gammel benzin?
  • Henrik x
    Henrik x Tilmeldt:
    jul 2006

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 28
    #1   14. apr 2007 Nej

• #2   14. apr 2007 Det mener jeg heller ikke... Men hørte bare i fjernsynet den anden dag, at benzin skal udskiftes hvis det er over 4 mdr. Og hvis man googler det, så vælter det frem med artikler om gammel benzin og at det er vigtigt at skifte det, da det skiller og kan stoppe filtre og dyser til.

• #3   14. apr 2007 benzin der er over 6 månder gammelt bør ikke bruges til andet end plæneklipperen da det mister kraften med tiden

• #4   15. apr 2007 hmm benzin bliver for gammel efter 4 måneder....

Lars : Nej lad være med at komme det i plæneklipperen den kan ikke tåle det.... taler af erfaring er landbrugs maskin mekker og roder med plæneklippere hver dag.... gammel benzin skaber ikk andet en bøvl.....

• #5   15. apr 2007 Kan ikke helt forstå det med gammel benzin. Når man sætter sin cykel i vinterhi, så anbefales det at man fylder tanken helt op med benzin, for at der ikke skal skabes kondens i tanken. Nogen sætter deres cykel i hi allerede i oktober måned og tager den først frem i april. Så der kan nemt gå 5 måneder. Synes aldrig der er nogen der, i disse tilfælde har nævnt gammel benzin.

• #6   15. apr 2007 lasse ellers så bare bland det op med noget frisk benzin... bare hæld 5 liter gammel benzin i for hver gang du har hældt 10 liter ny benzin i... så burde det gå bedre hvis det er årsagen... ellers se til dit benzin filter

• #7   15. apr 2007 Jeg tænkte faktisk på det samme som Christian H.

• #8   15. apr 2007 hmmm det vi anbefaler vores kunder er at de fylder den helt op inden vinteren for at div pakninger Oringe osv. ikke tørre ind og når den så skal findes frem igen tappes alt benzinen af den og der fyldes noget nyt på... og i 99 % af tilfældene starter den så første gang......

• #9   15. apr 2007 Oktantallet falder hvis bensinen står for lang tid! Men der bude ikke være noget problem i at bruge det! det eneste man resikere er lidt effektab!

Hvis man tager uden for europa's grænser fx. usa så køre de samme masiner som vi køre på på 88 oktan.

/Kristian

• #11   15. apr 2007 ved sgu ikke hvad der sker med bensinen, men da jeg havde min cx500c var det helt sikkert at den ikke kunne starte efter fx. en vinter pause. men tømte man karburatorne for den smule bensin der står der i, og lod nyt løbe til fra tanken, ja så sprang den igang

• #12   15. apr 2007 Tom J: Ha ha - havde selv en CX500 med samme problem.
    Hvis den havde stået stille i 2-3 uger, så skulle kabs lige tømmes for benz.
    Mener at have læst, at nogle af de additiver som er i benzinen er EKSTREMT flygtige, så hvis der er en lille utæthed i systemet fordamper de hurtigt og ødelægger dermed benzinens tændings/eksplosions egenskaber.
    Altså bliver det bare noget ubrugeligt sjask man starter med at få ind i motoren, med deraf følgende drukning.... og så er der jo lige meget om der kommer frisk benzin bagefter - man har alt bøvlet med at få liv i skidtet smiley

• #13   15. apr 2007 Det bliver ikke for gammel efter et år i en tæt tank.

I så fald skulle du nu nok alligevel kunne få lidt liv i motoren.

Du har nok nærmere hældt benzin med snavs i på cyklen og derved stoppet karb.

Alex.

• #14   15. apr 2007 alle Honda cx kørerer kender problemet benzinen bliver gammel hvorfor lige præcis cx`eren har dette problem ved jeg ikke men der må da være andre modeller med samme problem

• #15   15. apr 2007 Tom og Rasmus. Så snart der er luft til benzin begynder alkoholen deri at fordampe derfor:

I vinterperioden piller man altid bundskruen ud og lader karb stå tom. Benzinen i karb kan blive dårlig (uden alkohol) og der kan danne et (mugagtigt) lag som virkleigt kan sætte en karb's holdbarhed og egen tålmodighesd på prøve.

• #16   15. apr 2007 mærkeligt... den var død i går, men da jeg kom ud til den igen idag, der startede den med det samme smiley godt nok mærkeligt

Kommentér på:
Gammel benzin?

Annonce