{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.721 visninger | Oprettet:

R1 med 4 mdr gammel benzin? {{forumTopicSubject}}

Hvad sker der nu...

Jeg kan læse at benzin kun holder 3 mdr. ? What ?

Nogen her der ved hvorfor?
Jeg tænkte om man kunne tilsætte noget der fik benzinen til at virke igen, eller ?

Super nedern.

Har ikke prøvet at starte maskinen da batteriet er finish men vil prøve i morgen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  R1 med 4 mdr gammel benzin?
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #1   20. nov 2020 Hæld et par liter frisk benzin i og start den.
    selv tak.


  • #2   20. nov 2020 Da jeg hentede min banecykel, var der noget benzin i tanken, noget rimelig gult stads. Den havde stået stille et par år. Det startede jeg den fint på. Jeg ville ikke køre race med det, da oktantallet kunne være faldet. Men ingen problem bare at starte på det smiley

  • #3   20. nov 2020 Sajmon. Tak. Prøver.

  • #4   20. nov 2020 Hahahahahahahah....


    Hahahahahahahah......


    Hahahahahahahah det er fandme sjovt man....


  • #5   21. nov 2020 Pas på hvis du køber en el motorcykel. Der er eksempler på, at der kan sidde gammel strøm i ledningsnettet. Så kører den pludselig baglæns, mens man hører lyden af en skeløjet mongol, der afsynger Ole Lukøje på kinesisk....
    Uha da da, det er en farlig verden vi lever i..


  • #6   21. nov 2020 (Ironi kan forekomme)
    Hvordan er det så med gammel luft i en hårtørrer?

    Kan det risikerer at tørre håret ud?

    Ja, jeg spørger bare... smiley


  • #7   21. nov 2020 Lars. Min el motorcykel er fra USA så måske det er Madonna i stedet ?

    Men tusinde tak for tippet. Det skal jeg da lige huske. Skal man så bare kortslutte batteriet for at få alt den gamle strøm ud ?
    Kan man have et lager af ny strøm og gammelstrøm ? Så kunne jeg bruge den gamle strøm som bakgear !!


  • #9   21. nov 2020 #7 Spøg til side, hofter fat..som man siger, der hvor jeg kommer fra.
    Gennem 43 år har jeg haft mc, nogen gange flere, og mange forskellige modeller og fabrikater.
    Jeg har ALDRIG haft problemer med for gammel benzin, selv efter 4-5 måneders opstalding. Din R 1'er er så stærk og god en motorkonstruktion, og den benzin der d.d. er på markedet, er af så god kvalitet, at jeg ikke er et sekund i tvivl, om at den starter når blot dit batteri er på toppen.
    Ha en god weekend....


  • #10   22. nov 2020 problemet er ethanol i benzinen, det udskiller vandet der forekommer Pga. kondens i tanken.
    e10 er være end e5.


  • #11   30. nov 2020 Bare fyld tanken op, så er der ingen problemer.

  • #12   30. nov 2020 Check FortNine på YouTube. De har lige lavet en video om emnet. Og ja, E10 benzin optager HURTIGT vand fra luften, men hvis du fylder tanken op, er det ingen luft at optage vand fra.

  • #13   30. nov 2020 Det er noget sludder og vrøvl med den snak om gammel benzin.

  • Ole B
    Ole B Tilmeldt:
    jun 2016

    Følger: 2 Svar: 61
    #14   30. nov 2020 Det man skal passe på mht. gammel benzin og i det hele taget med at starte en motorcykel op, der har stået stille et stykke tid:

    START ALDRIG MED BENZIN FRA RESERVETANKEN

    da du så får alt snavs og skidt + evt. vand med fra bunden af tanken, der kan stoppe både benzinhane, filter og dyser + evt. sætte sig på tændrøret - så fyld noget nyt oveni eller aftap, hvis der kun står nogle få inddampede rester.


  • #15   30. nov 2020 Medmindre du hedder Valentino Rossi og lever at af køre race på motorcykel, så tvivler jeg på 4 mdr. “gammel” benzin får betydning for din videre færden på mc.. De fleste mc’er kører vist fint efter en vinter på 6 mdr.??

    Ps. Husk da også at skifte luften i dine hjul ud, ellers kan de ikke dreje rundt??


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #16   1. dec 2020 #14 - Hans MC har indsprøjtning, så den suger ALTID fra bunden af tanken, som ca 99% af den danske bilpark, og en efterhånden ret stor del af alle MC'er.

    Var der lort i bunden, havde den ædt det for længe siden.


  • #17   1. dec 2020 Well har haft en R1 model 2005 siden 2006 dvs 14 år og kørt 80.000 km.

    Har ALDRIG haft problemer med benzin i tanken smiley dvs fra 1 november til engang i marts / april smiley





  • Ole B
    Ole B Tilmeldt:
    jun 2016

    Følger: 2 Svar: 61
    #18   10. dec 2020 # 16 Hvis den har indsprøjtning og suger fra bunden af tanken, er det vigtigt at ryste tanken grundigt, så den ikke starter med at suge det vand, der evt. har samlet sig der. Skidt er nok ikke det store problem, da den med indsprøjtning er nødt til at have et effektivt filter - men det stopper næppe vand!

  • #19   19. dec 2020 Jeg hældte nyt benzin på og kørte til jylland og toppede op og hældte det der thansen halløj i. Så skulle benzinen virke i op til et år.

    På div. MC fora skrives der om Ethanol der bliver omdannet til vand og samler sig i tanken. Det kan give rudt og klistre indsprøjtningssystemet når det ælder i rørene. Den er vidst god nok smiley


  • #20   23. dec 2020 saxet direkte fra instruktionsbog til min nye blik æske.

    "Hvis der ikke bruges brændstof i længere tid, fordi bilen ikke bruges regelmæssigt, kan brændstoffet
    nedbrydes, så det kan beskadige motoren og brændstofsystemet. Det undgås ved følgende forholdsregler.
    — Aktiver ladefunktionen for batteriet ved at starte motoren mindst en gang for hver 3 måneder. Se
    “Batteriladetilstand” side 18.
    Påfyld mindst 15 liter brændstof mindst en gang for hver 3 måneder"


Kommentér på:
R1 med 4 mdr gammel benzin?

Annonce