2.556 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 27 Svar

Otto Z
Otto Z
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9

... den "rigtige Cruiser" i 500 cc klassen ... den "rigtige Cruiser" i 500 cc klassen

Is og sne er måske på tilbagetrækning... Vi nærmer os foråret og dermed "Bike-tiden".
I det sidste, har jeg beskæftiget mig med emnet Motorcykel... køb og salg, fordele og ulemper ved så et køretøj.
De fleste, der læser "Cruiser", tænker nok på tunge kampvogne i glans og chrome.
Jeg tænker på en anden måde, at nyde livet! Køre med en motorcykel, på en motorvej med konstant hastighed... eller en vej med mange svingninger... ? Alt er grænseoverskridende og dermed en udfordring. Sånogle aktiviteter giver spas eller kick!
Jeg er kommet op i årene, men indeni er jeg heldigvis bleven "Drengerøv"... Legebarn!
Jeg går med tanken, at købe mig en brugt Cruiser i 400-500 cc klassen. Det jeg har læst mig til er, at japanske motorcykler er mest tillidsfuld, teknisk set. Derfor henvender jeg mig Forummet, får at spørge om jeres oplevelser og erfaringer... Når jeg skal sammenligne en Honda Rebel, en Suzuki Marauder og en Yamaha Virago... til et normalt menneske... som dig og mig, tak!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hylde mursten 500 kr.
  • Rådgivning støbning gulv 205 kr.
  • Rengøring af hel lejlighed 900 kr.
  • Hand curtain rail on ceiling 400 kr.
  • Afhente mindre fældet nåletrå 1.000 kr.
  • Ophæng af ting 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ... den "rigtige Cruiser" i 500 cc klassen
  • #1   3. mar 2018 Kig lige på en kawasaki EN500
    Jeg har haft en,se beskrivelsen på mit galleri smiley

• #3   3. mar 2018 Fruens første MC var en Rebel 450. Den var et godt bekendtskab. Fint træk af sin størrelse, og udemærket køreegenskaber. Dog er den elendig til passagerkørsel, pga det meget lille bagsæde.

• #4   3. mar 2018 MotoGuzzi v50 giver mere smil på læben eller en honda cx 500 klon.

• #5   3. mar 2018 Yamaha dragstar.

• Otto Z
    Otto Z Tilmeldt:
    mar 2018

#6   3. mar 2018 ... folkens... lige som i krig og kærlighed, kommer i med "Varmluft-opstød"! Jeg havde bed om alvorlig stillingtagen til et emne, som kunne også være interessant for en del nye MC entusiaster som måske kunne bidrage til, at motorcykelemnet bliver forbedret her i landet!

profilbillede
  • #7   3. mar 2018 #6 smiley smiley det var så takken for at være en smule seriøs...? Du skal sgu da nok få folk til at "bidrage så motorcykelemner bliver forbedret her i landet ", vorherre til ( jern)hest..

• #8   3. mar 2018 Når du ikke får mere input fra øvrigheden, så skyldes det nok, at de nævnte maskiner er af ældre dato - både af dåbsattest, men også køreegenskaber. Disse “modeller” henvender sig efterhånden kun et et meget snævert publikum. Idet nye motorcykler er sat ned i pris og køreegenskaberne er væsentligt forbedret, plus optimerede bremsere med ABS, så findes disse meget mere interessante for det nye publikum.
    Da de maskiner, som du nævner, var nye, fandt folk dem interessante og de var oppe til debat og test. Men som tiden er gået er der kommet nye boller på suppen og dermed er interessen ændret mod nye mål.
    Hvis du ikke føler du har fået respons nok herinde, så søg dine oplysninger via gamle test her på Nettet.
    Som svar på dine sidste linier, så føler jeg bestemt ikke dit emne bidraget til noget nyt eller for den sags skyld noget interessant for nye eller gamle brugere.
    Om mine boller er store eller små er totalt ligegyldige for at køre en tur sammen med dig. For det kommer aldrig til at ske. Det er mit liv dog for kort til............og lige lovligt kedeligt for at jeg vil nyde køreturen, hvis du stiller op med de gamle dunke du nævner.
    smiley

• #11   3. mar 2018 Farvel Otto jeg savner dig allerede ikke smiley

• #12   3. mar 2018 Så er det jo rigtig nok...
    https://www.youtube.com/watch?v=He7gfNGGyXA
    smiley smiley

• #13   4. mar 2018 Jeg havde klart valgt en Yamaha XVS 650 (Dragstar),
    Fed cykel til fornuftige penge...

Må den maks være 500cc ?

• Otto Z
    Otto Z Tilmeldt:
    mar 2018

#14   4. mar 2018 ...tak for svaret, Ronnie. Som almindelig folkepensionist kigger man ikke længere på størrelse og hastighed. Jeg synes, en 400-500'er er tilstrækkeligt!

• #15   4. mar 2018 Aner ikke hvad du vil med emnet, hvis du ikke vil have vores input på en go' MC...

Kan også anbefale en EN500, ikke vildt sjov men rigtig fin cykel som er billig, stabil, 23 km/l, behagelig og ganske fin til normal kørsel.

• Otto Z
    Otto Z Tilmeldt:
    mar 2018

#17   4. mar 2018 ... Andreas, tak for din kommentar. 20 år yngre og 20 tsn i lommen, så ville jeg har købt mig en ny 500 er Rebel... Men!

• #18   4. mar 2018 Otto, hvis nu du i din indledning, havde skrevet hvor budgettet lå ca, havde du nok også fået lidt andre svar .
    Et bud på en god og stabil mc kunne være denne , og vindskærm kunne eftermonteres.
    Modellerne findes nok også billigere på f.e.k.s G&G og DBA.

https://www.motorcykelgalleri.dk/honda-cm-400-t/id-193686

• Otto Z
    Otto Z Tilmeldt:
    mar 2018

#19   4. mar 2018 ... tak for dit indslag, Ruben. Det er ihvertfald noget, jeg kan bruge til. Jeg ved, der er en del der kører rundt med de her "Helt forkerte Motorcykler"... Jeg ville med mit indlæg har henvendt mig til dem og ville haft deres mening, erfaring om de her køretøjer... håber, at der kommer kommentarer også fra dem. Ud af mine erfaringer er det vigtigt, at infomere sig, inden man hopper i det dybe vand!

• #20   4. mar 2018 Otto, hvis din alder på profilen passer (71), giver det megen god mening med en cykel der ikke er for "stor", både vægtmæssigt og ccm størrelse. Gik selv fra en dejlig Boldor 900 ccm og "ned" på først en Diversion 600 og året efter , en Fazer 600. Begge sidstnævnte er meget letkørte og med stabile motorer, samt en hel del lettere end Boldoren. Problemet når man bliver "gammel" er jo ikke at køre som sådan, men skal der bakses lidt baglæns og cyklen er tung, personen lavbenet, ja så er det sgu ikke så sjovt smiley

• Otto Z
    Otto Z Tilmeldt:
    mar 2018

#21   5. mar 2018 ... husk nu, man er måske lidt ældre. Gammelt er man først, når man sover ved siden af sine tænder! L.o.l

profilbillede
  • #23   5. mar 2018 #22 smiley smiley

• #24   7. mar 2018 Jeg vil anbefale en Yamaha XV 535 Virago, man kan ofte finde dem til 10-15 og 20 tusind alt efter korrosion på delene, men er den ellers passet får du en dejlig maskine med ca 45 HK.. Den er lav, smal, letkørt og har en dejlig lyd synes jeg.. Desuden var det den mest solgte MC en overgang, så brugte reservedele er til at finde.. Men prøv en og se om det kan være noget ?? Held og lykke??

• #26   7. mar 2018 Hmm. Gode bud..
    Men har nu altid syntes Honda kom rigtig langt med den lille
    Silver wing cx500..
    Ka fåes i en god stand for en god peng..
    Lækker lyd og bundtræk, fra den lille tværstillede v2’er
    Hyg dig mæ’et smiley

profilbillede
  • #27   7. mar 2018 #26: Du blander modellerne sammen. Den på dit billede er en CX500c. Silverwing hedder retteligt GL500 og med et efterfølgende "i" hvis der er tale om udgaven med kåbe.
    Og så er motoren i øvrigt langsliggende.

• #28   7. mar 2018 Potæto - potato = kartoffel smiley

Ok, krumtappen er langsliggende
    Det interessante var nu at cylinderstillingen er tværgående..
    Hvis ellers ikke TS syns pointen er fucket ud af indlægget smiley
    smiley

• #29   7. mar 2018 Har du selv klokket 21000 på den scooter du har til salg? Så har du da fået kørt nogle kilometer alligevel, respekt for det!

Dit spørgsmål er nok svært at besvare... hvad er din livret? Din ynglingsfarve? Er du til blondiner eller brunetter - alt afhænger af smag og omstændighederne.

• Otto Z
    Otto Z Tilmeldt:
    mar 2018

#30   7. mar 2018 Per T... jeg er enig med dette du skriver. Jeg ville bare have nogle indput fra folk, som måske har eller har haft de her køretøjer og kan videregive deres erfaringer. Tak skal du have... smiley
    p.s. angående km... Når man har tid og man vil opleve og nyde livet, så kan man også udforske en del af verden med en Scooter... og det har jeg gjort... nogle spændende ture igennem Norge og Holland!

• #31   8. mar 2018 Prøv at lave en søgning i forum med nævnte MC'er og ord som problemer, kan ikke osv. Evt også på nettet, så får du overblik over alle de problemer folk har haft med maskinerne

• #32   8. mar 2018 En anden vigtigt ting: Hvis du køber en ældre maskine som dem du nævner betyder det mere hvordan den har været vedligeholdt (og ombygget...) end hvordan den var fra fabrikken.

Kommentér på:
... den "rigtige Cruiser" i 500 cc klassen

Annonce