{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
963 visninger | Oprettet:

SikkerPå2Hjul {{forumTopicSubject}}

Så har sæsonen været i gang i et par dage men der hvor jeg bor, Sydjylland ligger der stadig masser af sne over det hele smiley øv, jeg har for noget tid siden tilmeldt mig et køre kursus "sikkerpå2hjul" som jeg har glædet mig til men det er lige om snart d. 10/3 og det ser desværre ikke ud til at vi får + grader, jeg har muligheden for at komme på næste hold som er d 7/4 og det kan være jeg bliver nød til det, øv! ..

Jeg ville allerhelst ud og køre og gerne SNART smiley .. kan se at vejene er pæne/sne fri men de er jo ikke salt fri, så skal jeg vente en måneds tid (og forhåbentlig på varmere vejr) eller holde fast og køre snart ?

Dilemma XD

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  SikkerPå2Hjul
  • #1   4. mar 2018 Hvor er det kursus henne??

• #2   4. mar 2018 Det foregår I Kolding, på deres køretekniske anlæg

• #3   4. mar 2018 Hold nu kæft med det sæson ævl, den starter når man selv begynder at kører, det har jo intet med en dato at gøre.
    Den 1-3 er jo noget forsikringsfnider og ikke en varmegrad smiley

• #4   4. mar 2018 hehe synes nu ikke der er særlig meget varme udenfor endnu smiley , venter og ser hvordan det ser ud til næste weekend, min cykel står stadig til opbevaring smiley

• #6   4. mar 2018 Hvis ikke du er nybegynder kan det vist være ligemeget. Sikker på to hjul er lavet som et køreskole undervisning for nybegyndere og forsigtige tøser.

• #7   5. mar 2018 #6 Det er en god indstilling at have smiley jeg er både nybegynder og forsigtig, har kun hørt godt om kurset og tror jeg får en del ud af det, hvis du er for sej/pro til "sikkerpå2hjul" så det jo bare godt for dig smiley

• #8   5. mar 2018 Aaargh. Get real. Hvem gider kravle rundt i en kravlegård med en kørelærer? Tag en tur på knutten med mestersvinger eller racing for fun og du får en fed dag. De kan klart anbefales og er rigtig godt.

• #9   5. mar 2018 Gør hvad du har lyst til så gør jeg det samme smiley .. indtil videre bliver der ingen ture med det vejr vi har for tiden i DK

• #10   5. mar 2018 Jeg vil have min ud når salt er væk så der kan laves et par små ting ved den smiley

• #11   7. mar 2018 Martin S, citat: "Hvis ikke du er nybegynder kan det vist være ligemeget. Sikker på to hjul er lavet som et køreskole undervisning for nybegyndere og forsigtige tøser."

Hey Martin - alle kan køre stærkt, ikke mindst ligeud, men kan alle bremse?
    Alle kan lære noget på "Sikker på 2 hjul" og på alle de andre manøvrekurser.
    Jeg kender ikke specifikt Sikker på 2 hjul-kurser" men jeg ved at vi på de MCTC-kørekurser (hvor jeg bl.a. underviser), afpasser niveauet efter hver enkelt chauffør.

Og ja, mange af de øvelser der praktiseres og øves, er mage til dem man laver til køreprøverne. Men, disse øvelser kan altid gøres sværere og så kan selv meget øvede komme på opgave, når de skal gennemføre øvelserne.
    Endelig har flere kurser (også hos MCTC-instruktørerne nogle sjove fællesøvelser, hvor der kræves meget mere og andet af chaufføren, end at denne kan køre stærkt.
    Det er herligt at have rigtig gode kører blandt kursister, men det er - for langt de fleste - sjovt at lege med sin motorcykel, og det er præcist hvad der er en vigtig del af kurserne.
    Og så handler det om sikkerhed, både for ekvipagen selv, men også for alle andre med-trafikanter.
    Jeg ønsker alle en rigtig god og sikker sæson. Må alle komme godt igennem, og nyde hver en kilometer der bliver kørt.
    Se og læs en reportage fra et kursus i Varde, hvis du har lyst .........
    http://bikeadventurist.com/billed-gallerier/gallerier%202016-2/2016.04%20man%C3%B8vrekursus.html

profilbillede
Kommentér på:
SikkerPå2Hjul

Annonce