{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
956 visninger | Oprettet:

Køretekniske kurser {{forumTopicSubject}}

Jeg vil rigtigt gerne på nogle køretekniske kurser i år, hvor der er gode muligheder for at køre mange hele pas med kontinuerlige omgange med realistisk landevejs-hastighed. Selvfølgelig er det også supervigtigt at træne bremse-/undvigemanøvrer, slalom, kontrol ved lav hastighed etc., men lige denne sæson vil jeg gerne fokusere på den dynamiske svingteknik med lidt højere hastighed. På den anden side er jeg ikke umiddelbart interesset i en decideret track day.

Jeg bor i Midtjylland.

- Der er selvfølgelig FDMs A- og B-kurser på Jyllandsringen, men der er udbudt betydeligt færre i år end tidligere (fordi de har haft svært ved at sælge alle pladserne), og de få datoer, der er i år, passer mig skidt. Og de har desværre helt droppet det der Sving Pro, eller hvad det hed.

- Det, der indtil for få år siden var på Ring Djursland, er vist erstattet af det der SIkkerPå2Hjul, som vist mere er den type kursus, jeg ikke lige fokuserer på den kommende sæson.

- MesterSvinger i Sverige er meget langt væk fra Midtjylland, især når det kun er en dag.

- FDM på Sjællandsringen er lidt bedre transportmæssigt, men stadig lidt besværligt.

Er der nogen, der har erfaring med de kurser, Heinrich Nielsen har på Jyllandsringen? Er det med mange pas på selve banen? Og hvordan er niveauet/hastigheden ift. fx FDMs niveau A?
Eller er der nogen, der har andre forslag?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køretekniske kurser
  • #1   12. jan 2020 Jeg har ingen erfaring med hans Kursuser endnu.. Men tog kortet hos ham sidste forår, og der havde vi 4 timer på jyllandsringen, det var meget lærerigt og med en hel masse køretid..

    Jeg ved han vil prøve at afholde nogle 4 timers Kursuser i år og de kommer vist til at koste omkring 1000 kr.. Der er bare ikke nogle datoer endnu, så vidt jeg ved..

    Jeg kommer med sikkerhed med på et at disse, medmindre jobbet forhindrer det.. Har også meldt med på fdm's kusmrsus den 14-15 april.. Og overvejer du stadig det, skal du rykke på det nu.. Kursuset 14 dage senere er allerede optaget.


  • #2   12. jan 2020 Jeg tror du vil elske en trackday på padborg i grøn klasse. Du har været på rigelige kurser og en grøn trackday byder præcis på det du efterspørger.

  • #3   12. jan 2020 Hvem udbyder disse? Og dækker forsikringen også på disse som på medtersvinger og fdm?

  • #4   12. jan 2020 Kast også et blik på MC-sikkerhed.dk - deres 2 dags kurser afholdes i Horsens. De er ordentlig og professionelt afholdte - med forsikrings dækning

  • #5   12. jan 2020 Mestersvinger og Racing4fun grøn klasse, og evt grøn basic har det du søger. Og det er turen til Sverige værd.

  • #6   13. jan 2020 Hvis Ring Knutstorp er for langt væk for én dag så afholder racing4fun både 2 og 3 dages kurser i grøn klasse. Ca 1100 sving /dag.

  • Carsten A
    Carsten A Tilmeldt:
    feb 2019

    Følger: 1 Svar: 1
    #8   15. jan 2020 Tradium - Ring Djursland 8 lektioner
    https://tradium.dk/voksen-og-efteruddannelse/tradium-ring-djursland/koereteknik-mc/


  • #9   15. jan 2020 @ Carsten A (#8): 1000 tak - det ser ud til at være lige det, jeg ledte efter! Jeg havde bare stirret mig så blind på, at der var kommet en masse SikkerPå2Hjul-kurser på Ring Djursland, at jeg ikke havde spottet det, du linker til, som ser ud til at være af mere 'traditionel' type.

    Det ser ellers også fedt ud med MesterSvinger/Racing4Fun, men Ring Djursland kan jeg pendle til hjemmefra, så medregnet benzin, overnatning, BroBizz, forplejning etc., kan jeg omtrent få 6 dage på Ring Djursland for samme pris som 3 dage i Sverige smiley

    Endnu engang: Mange tak, Carsten, det var præcis hvad jeg efterspurgte, jeg ved ikke, hvorfor jeg ikke selv havde spottet det...


Kommentér på:
Køretekniske kurser

Annonce