{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.129 visninger | Oprettet:

SV650s, R6 eller en helt tredje {{forumTopicSubject}}

Hej smiley
Jeg går og leger med tanken om at skulle skifte min mc ud. Pt har jeg en Ninja 250R, og er fristet af noget mere power, på trods af at jeg synes den kører super godt, og samtidig ser godt ud.
Jeg ligger stor vægt på udseendet når jeg kigger efter motorcykler. Jeg kan godt lide et rå look med fuld kåbe.
Som sagt er jeg glad for min Ninja da jeg både synes udseendet på den er lækkert, og jeg synes den kører utrolig godt, men power mæssigt er den ikke den sjoveste på markedet.
Jeg tænker derfor om der er nogle herinde der har nogle erfaringer/råd til hvad jeg skal kigge efter. Jeg er lidt begrænset økonomisk, da jeg samtidig skal have opgraderet mit A2 kort i forbindelse med en ny cykel, hvorfor jeg muligvis beholder min Ninja en sæson endnu. Samtidig vil forsikring også stige, og jeg vil ende med en ældre cykel med flere kilometer, hvorfor jeg antager at der nok sandsynligvis vil være flere udgifter ift. med vedligeholdelse. Men, det er altid rart at drømme, og høre fra andres erfaringer.
Jeg har altid synes at en R6'er er drøn lækker, og har kørt på en, en enkelt gang, dog en meget kort tur, så kan ikke rigtig sige så meget om dem, andet en jeg synes de ret sprøde. Derudover har jeg set nogle SV650s'ere jeg heller ikke synes er helt dumme (har dog aldrig prøvet en) og det virker til de er billigere at have end en R6.

Nogle der har erfaringer med nogle af disse eller en anden MC som har et look der er lidt a la de maskiner jeg har nævnt, og som er sjove at køre på som en lille Ninja, som samtidig kan fåes til rimelige penge. Med rimelige penge mener jeg maks. 35k.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  SV650s, R6 eller en helt tredje
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #2   18. mar 2018 Ingen af dem Johan nævner, dur til A2 kørekortet. smiley

  • #3   18. mar 2018 Det er jeg klar over Sajmon, også derfor jeg skriver at jeg skal have opgraderet det hvis mc'en skal udskiftes smiley

  • #4   18. mar 2018 Hvis du leder efter problemfri kørsel på en 15 år gammel RR/sportstouring maskine, ville jeg kigge i retning af en Honda i rimelig original stand. Mere konkret noget CBR 600 RR eller F4i, men de ligger nok lidt over budgettet for i år, hvis det hedder max 35. Det bliver hurtigt noget mærke-snak, hvor mange er farvede af egne valg (mig selv inklusive), men de tre Hondaer jeg har ejet har været mekanisk solide. Held og lykke.

  • #5   18. mar 2018 Det er netop det jeg håber på Lars!

    Men tak for inputtet, netop sådan nogle "erfaringer/råd" jeg havde håbet på at få ud af mit opslag!


  • #6   18. mar 2018 Du får ikke meget sportscykel for 35k... Så skal det da lige være en gammel cbr600 F2??
    Hvis du kan finde lidt flere moneter så har jeg nok en R6 2005 30k km jeg nok gerne vil sælge, ikke fordi den er slidt eller noget, jeg er nok bare på vej op i en 750 eller 1000cc..

    Mht forsikring. Jeg giver 1900 for ansvar for min R6 så forsikring er ikke dyr hvis du kan undvære kasko..


  • #7   18. mar 2018 En sv 650 er et skudsikkert valg, v2 motoren lyder fantastisk, den er rigeligt hurtig der hvor du har brug for det...

    Har selv haft 3 af dem..


  • #8   18. mar 2018 Jeg ville nok prøve en sv`er. Virker som et fornuftigt skridt op ad. Og den burde vel også kunne findes til en rimelig pris.

  • #9   18. mar 2018 https://www.motorcykelgalleri.dk/suzuki-sv-650s/id-237964
    Denne er da meget fræk. Har godt nok kørt mange km. Men den burde kunne lidt endnu, hvis den er velholdt. Og den burde kunne handles til 20.000.


  • #10   18. mar 2018 Hvad med en Triumph TT 600 fra 2002 til ca. 35k? Den ser da fin ud til til prisen, men det skal være sagt at jeg ikke kender så meget til modellen. https://www.123mc.dk/brugt/mc/triumph/tt-600/til-salg/150796

  • #11   18. mar 2018 Hvis du er så glad for din Ninja.. så syntes jeg bare du skulle købe en større Ninja smiley

  • #12   18. mar 2018 Har en SV650S og den er flot. Men den mangler power. Havde gået efter en 1000 hvis jeg skulle havde en SV'er igen. Men så skal man døje med lyden. V2 HØRE TIL PÅ EN CHOPPER.
    Jeg har været ude og køre på en CBR600F4i og det en kæmpe forskel på den gode måde. Meget bedre maskine all round efter min mening.
    Siger det selvom jeg har planer om at sælge min egen til sommer


  • #13   19. mar 2018 V2 hører til på alle maskiner hvor man gerne vil have effekt af gasrullen tidligt smiley



  • #14   19. mar 2018 Tak for alle jeres input!

    Det giver lidt at tænke over smiley


  • #15   19. mar 2018 Har haft både en SV650, godt nok en nyere model med sprøjt, samt en ældre R6 med karbonader, så du kan da godt få min personlige mening om de maskiner jeg har haft i samme klasse.

    SV650f: Fin maskine der egentlig har godt med power i starten ihvertfald. Jeg synes vibrationerne fra V2 motoren var rigtig belastende i længden, kørestillingen er ikke god (for mig) synes faktisk af en eller anden mærkværdig årsag den er bedre på R6, ja ved godt det lyder mærkeligt. Den har et super godt moment ved lavere omdrejninger størrelsen taget i betragtning.

    R6: Uden tvivl en af de sjoveste maskiner jeg har haft, da den virkelig skal have klø omdrejningsmæssigt for at ville noget som helst. Det er så også samtidig en af de ting som kan være lidt belastende i længden, da den absolut nul moment har ved lavere omdrejninger. Kørestillingen er dog OK for mit vedkommende. Kørte 5000km på denne maskine inden motoren brækkede sig, så hvordan den er på den lange bane, kan jeg desværre ikke sige.

    CBR600 F4i: Fantastisk køremaskine med en fin kørestilling. Kan tåle nogle klø, og har også OK moment ved lavere omdrejninger i forhold til R6. Uden tvivl en af de bedste maskiner jeg nogensinde har haft. Kan faktisk ikke rigtigt sige noget dårligt om den.

    Var det mig, og med dit budget, ville jeg gå efter en ældre CBR600 F3. Den har en superbehagelig kørestilling og komfort. Du får et sports-agtigt-look, samtidig med at komforten nærmest er i touring klassen (ihvertfald sammenlignet med R6) Den er utrolig nem at skrue på, og kan gå rigtig rigtig mange kilometer. Har du muligheden for at skrabe lidt flere moneter sammen, ville jeg dog uden tvivl tage et eller andet med sprøjt, da jeg ikke har de fedeste erfaringer med karburator cykler. Det virker lidt som om at enten virker det, ellers kan man bøvle rigtig meget med det.

    Ovenstående er mine helt personlige holdninger, og andre kan naturligvis have helt andre oplevelser. Uanset hvad, håber jeg du får købt en cykel du bliver glad for. Held og lykke med det smiley


  • #16   19. mar 2018 Det er sku en fornem beskrivelse Tommy!
    Jeg takker for de gode råd smiley


  • #17   24. mar 2018 Har en lækker SV til salg, Klart noget af det bedste optræk i de klasser A2 operere i smiley

  • #18   24. mar 2018 Mini den ser ikke dum ud smiley
    Pris?


  • #19   24. mar 2018 prisen ligger mellem 32-35000 afhængig hvor mange dele du vil hav med...

    Den er fra 03 og derfor ikke omfattet EU reglerne om e godkendelse. Dvs du kan smide alt du vil på den...

    Der sidder ligenu komplet leovince udstødning på, nyt oliefilter, olie, bremseklodser, bagdæk & tændrør... Der sidder USB og cigartænder på den... Nyt batteri...

    Org udstødning haves stadig.


  • #20   24. mar 2018 Lyder ikke helt tosset

    Jeg vil have den i tankerne! Skal lige have opgraderet mit kort, og gjort op med mig selv om det skal være i år der skal skiftes ud smiley


  • #21   24. mar 2018 (y) Der er allerede droslingssæt på

  • #22   24. mar 2018 Det er taget med i overvejelserne smiley

    Jeg har dog besluttet mig at jeg opgrader her i foråret, så jeg ikke har nogle begrænsninger og slipper for drosling smiley


Kommentér på:
SV650s, R6 eller en helt tredje

Annonce