{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.328 visninger | Oprettet:

Hvilke producenter af hjelm, jakke, bukser, etc. skal man gå efter? {{forumTopicSubject}}

Kort spurgt: jeg skal til at købe udstyr for første gang, og vil gerne købe "rigtigt" i første omgang.

Jeg har allerede fundet en HJC IS-17 hjelm - er det fornuftigt nok?

Umiddelbart ender jeg nok ud med at købe et par kevlar jeans med beskyttelse i, og så en "armeret" læderjakke. Handsker og sko/støvler også, selvfølgelig.

Nogle tips til mærker, modeller, etc., og andre ting, jeg måske overser? Skal jeg have rygskjold og halskrave?

Fyr løs med hvad jeg ellers måtte have glemt i denne post smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilke producenter af hjelm, jakke, bukser, etc. skal man gå efter?
  • Nis V
    Nis V Tilmeldt:
    dec 2016

    Følgere: 1 MC-er: 1 Svar: 10
    #1   20. mar 2018 Med hensyn til hjelme kan man hente lidt hjælp ved sharp, dog skal man samtidig sørge for at den passer godt på hovedet og ikke bare gå efter stjernerne smiley

    https://sharp.dft.gov.uk/


  • #2   20. mar 2018 Kommer an på hvilken stil du ønsker at ligge for dagen. Skal du ud og ligne Biker-Jens eller er du den næste Marquez?

    Mange producenter er lige så forskellige i pasform som i deres brand image. Derfor er der ikke noget "rigtigt" eller forkert som sådan. Nogle kan fx slet ikke passe Arai eller Shoei osv. osv. osv.


  • #3   20. mar 2018 Det er ihvertfald en rigtig god idé at tage ud og prøve det og ikke finde det hele på nettet, det er også en god idé at spendere lidt mere end man egentlig synes, du skal tænke på at det eneste der står mellem dig og asfalten er dit udstyr, så en god jakke (nogle sværger til læder andre til tekstil) køb hvad du synes passer dig bedst, jeg har selv været ude og købe nogle gode jeans med kevlar, gav ca 1500 kr og ja det er da dyrt men de har god beskyttelse og er behagelige at køre i smiley ..

    Men kort sagt, prøv de ting du kigger efter om det så er jakke, hjelm, hansker, sko , bukser og køb kvalitet til at starte med, jeg er selv meget ny så har ingen ynglings mærker, kender overhoved ikke alle mærker men med lidt hurtig søgen finder man hurtigt ud af hvilke mærker der ligger i den dyre ende, og nej jeg siger ikke at man skal købe det dyrest man kan finde men for det meste hænger pris og kvalitet sammen smiley mine krav til tøj er :

    Det skal være ordentlig kvalitet, beskyttelsen er vigtigst
    Det skal være behageligt at køre i
    Det skal være synligt gerne med hi viz farver (jaja sort er sejt men sku ikke så sejt ikke at blive set)
    Prisen skal være fair

    Det er mine tanker omkring det du spørger om, håber det hjælper smiley


  • #5   20. mar 2018 Rygskjold er i min optik et must..! Derudover er der ikke meget sikkerhed i kevlarbukser..!

    Hvis du er til læder laver Dainese noget rigtigt lækkert grej (dog også halv dyrt).


  • #7   20. mar 2018 Der er ikke nogle rigtige eller forkerte mærker, vigtigst er at dit udstyr passer dig 100%.
    Pasform, funktionalitet, materialer, udstyr og kvalitet kigger jeg efter.
    Jeg synes det er vigtigt at tøjet kan lynes sammen, så du ikke "skiller" på midten.
    Udstyr skal prøves og du får en masse oplysninger, hvis du besøger et par butikker og lader dem rådgive dig.
    Der er altid penge at spare ved at vælge sidste års model, hvilket er fint hvis bare vi snakker farver og design.


  • #8   20. mar 2018 Hold da op, det var mange informationer! Fantastisk! smiley

    Jeg ser at nogle taler for kevlar bukser, hvor andre taler imod. Kan jeg få flere input på dette? Jeg vil egentligt gerne undgå læder på benene, da jeg ikke har gode erfaringer med læder i forhold til bevægelighed og åndbarhed. Omvendt havde jeg tænkt i en læderjakke til overkroppen - de kan vel godt fås i en rimeligt robust udgave, der kan holde mig nogenlunde sikker, ikke?

    Jeg tror at jeg kan konkludere at jeg skal ud og prøve nogle forskellige ting. Heldigvis ligger der vist en MC-forretning i nærheden - KS-motor i Vinding, Vejle, hvis nogle kender den.

    Det skal i øvrigt noteres at jeg ikke planlægger at skulle køre super stærkt. Cyklen bliver nok primært brugt til bykørsel, og lidt landevej/motorvej en sjælden gang imellem.


    Derudover: potentielt dumt bonusspørgsmål. Jeg har en "gammel" scooterhjelm fra da jeg kørte knallert og sådan. Den er vel otte år gammel. Kan den i en nødvending gå som passagerhjelm på korte ture, hvis jeg eksempelvis skal give min bror en lille tur - eller ville det være totalt usikkert i tilfælde af et styrt?


  • #9   20. mar 2018 Er du glad for din bror? Ville ikke gå med på udstyr på hjelm heller..!

    Du skal ikke køre ret stærkt for at det potentielt kan gå galt..! Kevlar er bedre en f.eks. Cowboybukser men prøv at google forskel på kevlar og læder..! Der er klmpe forskel..


  • #10   20. mar 2018 ......og kevlar jeans er ikke kevlar jeans !!!
    Der er lige så mange løsninger på at lave mc-jeans, som der er udbydere.
    Og kevler er der ikke i ret mange af bukserne, idet kevlar kan udvaskes. Nogen har kevlar i en ubetydelig syning - andre forstærkninger af slidstærke materialer langt ind bag lommerne o.s.v........o.s.v........o.s.v..
    Nogen har skaller til knæ og hofter - nogen kun til knæ.......og andre har slet intet.
    Troen kan flytte bjerge, men sjældent beskytte din krop.


  • #11   20. mar 2018 #9
    Selvfølgelig er jeg det - det er derfor, jeg spørger. Jeg må sørge for at have en ekstra ordentlig hjelm i hans størrelse, så.
    Er læder i sig selv så godt beskyttende? Det anede jeg ikke. Jeg må igang med at google endnu mere smiley

    #10
    Skal jeg forstå din kommentar sådan at kevlar jeans ikke rigtigt beskytter overhovedet, eller hvordan? Og i så fald, hvad ville du så anbefale? smiley


  • #12   20. mar 2018 Mht handsker og jakke:

    Vælg først jakke, og dernæst handsker, så du er sikker på at handskerne kan gå ud over jakkeærme kanten, og du derved ikke får en sprække med kold luft. Den erfaring har jeg gjort mig, købte handsker før jakke og mine forårs-og efterårs handsker er lige knap store nok i velcro lukningen.

    Halskrave, halsedisse, kan være rigtig rart ved langture eller lavere temperaturer. Selv har jeg denne, og er godt tilfreds med den:
    http://www.thansen.dk/scooter-knallert-mc/beklaedning/hjelmhuer-halsvarmer/halsror-sort-outtrek/n-1006363525/pn-245562736/

    Selv kører jeg med jakke med rygskold, og det var et bevidst valg, for hvis jeg skulle til at tage alt for mange ting på, brugte jeg det nok ikke hver gang, og så er det ingenting værd. Bare min mening.


  • #13   20. mar 2018 Nogen gør og andre beskytter ikke mere end din fars Levi’s.
    Hvad jeg vil anbefale ??
    Jeg vil anbefale, at du retter henvendelse til din udbyder og får en detaljeret forklaring på det produkt du har udvalgt dig og så føler efter om du selv føler dig sikker nok klædt på, i forhold til din investering.


  • #14   20. mar 2018 Og nu vi er i gang med gode råd.
    Google er ikke en facitliste - nærmere en religion, hvor enhver er salig i sin helt egen tro. Google samler og blotlægger en masse udsagn og fortællinger fra alle typer personer og fordi en løgn bliver fortalt ofte nok, så er det langt fra sikkert at den bliver sand. Så søg dine informationer omhyggeligt. Da jeg var ung og inden Google kom på banen, søgte min generation oplysninger hos dem der havde erfaringen og viden.
    Nogen gange kan jeg selv undre mig over at folk der ved mest om alt, har en gennemsnitsalder på 22 år og 18 års erfaring med at køre mc.
    Fortsat pøj pøj med dit projekt.


  • #16   20. mar 2018 Jeg er meget tilfreds med de bukser jeg har købt smiley det er disse

    https://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf/?ObjectPath=/Shops/10207048/Products/Trilobite-Parado-Kelvar-Jeans/SubProducts/Trilobite-Parado-Kelvar-Jeans-0002&Currency=DKK&Locale=da_DK&utm_source=Portalexport&utm_medium=GoogleShopping&utm_campaign=GoogleShopping_DK&utm_term=&gclid=EAIaIQobChMIh4Oqkuj72QIVXYwZCh0o1gk4EAQYASABEgKfUPD_BwE

    Købte dem i en dansk butik så jeg kunne prøve dem, de har kevlar ved knæ og hele vejen omkring hofte partiet, de har knæ beskyttelse og hofte beskyttelse , de er meget behagelige at køre og gå i smiley


  • #17   21. mar 2018 Kør en tur til Jensen i Horsens, de har meget og mange forskellige mærker

Kommentér på:
Hvilke producenter af hjelm, jakke, bukser, etc. skal man gå efter?

Annonce