3.858 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

Putoline fuldsyntetisk 10w-40 (4+ nano tech) Putoline fuldsyntetisk 10w-40 (4+ nano tech)

Erfaringer med Thansens Putoline syntetisk 10w-40 "4+ nano tech" efterlyses. Jeg vil helst høre om dårlige erfaringer, som du har haft når du har hældt dette i din motor. Opførte din 4 takter sig på nogen måde underligt? Lød din motor anderledes end den gjorde med andre olier? Begyndte din motor at dryppe med denne olie selvom den ikke dryppede med andre slags?
Altså dårlige erfaringer med denne type olie efterlyses. Alle slags symptomer?
Mcen som er grunden til at jeg spørger, er en Kawasaki ER5 motor fra 2005 som ikke har det så godt. MANGE har sagt og skrevet at min syge motor ikke er blevet syg pga olien. Ihvertfald ikke så syg som den er. Men jeg kan ikke slippe tanken om, at denne motorolie kan have en finger med i spillet. så har du hørt noget om produktet eller har dårlige erfaringer, så skriv en linie eller 2. Helst kun, hvis du er sikker på, at det var DEN olie som var problemet.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjernelse af et hvepserede på størrelse med en håndbold lige ved indgangen til mit hus 1.000 kr.
  • Sætte 2 lamper op 800 kr.
  • Handyman 500 kr.
  • Elektriker 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.126 kr.
  • Radiatorer på losseplads 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Putoline fuldsyntetisk 10w-40 (4+ nano tech)
  • #1   7. apr 2018 Den olie er det intet problem med. Der er mange der kører med det og jeg har selv brugt det i et par sæsoner.

• #2   7. apr 2018 Jeg bruger den, godt nok semi-udgaven, da jeg ikke kan se fordele ved en fuldsyntetisk til en "gammel" motor, din er jo også motormæssigt en ældre konstruktion. Men det er helt sikkert ikke oliens skyld!!!

• #4   7. apr 2018 #3: Jo, men hvorfor? Kun fordi, at det er spild af penge? Ikke fordi, at det ikke er kompatibelt? Har du en "gl." kværn? HVilken slags olie hiver man i den i Hjørring...semi?

• #6   7. apr 2018 # 1 og 2: Olien som er i motoren er også ren og fin. Men udover at der kommer sort substans ud ved det ene forrør i samlingen, er der også pluselig en utæthed på udstødningen. Der er tydelig sort snask i samlingen hvor potten starter...Jeg har ikke startet den, for det har jeg lovet at la være med. Men det er helt tydeligt, at der osse er en utæthed der nu. De utætheder er sgu ting som er opstået efter det berygtede service hvor karbsene var taget af. Det er somom at utætheden ved indgangen til cyl er i den ene side. Altså somom at man bare kunne tage en nøgle og stramme den ene "skrue" til. Og problem solved....men det forklarer ikke hvorfor motoren skaber sig som den gør, vel? Jeg ved dog helt sikkert nu, at jeg har givet den alt for meget choker de par gange jeg startede og kørte. Kan en choker som ikke er helt slået fra under en køretur på under...ca 75km forsage et "fake" symptom som udmønter sig i, at et eller begge tændrør ikke er helt funktionelle. Så en mekaniker som måske drager konklusioner, erklærer at en cylinder er stået af? (F.eks at han tror at der er gået en stempelring?) Nu svarer jeg lige selv udfra min meget begrænsede viden: Sgudda ikke hvis mekanikeren har bare en smule hjerne og erfaring. Og så kommer det modsatrettede som sædvanelig i den her sag, stritter ting i alle retninger: Jeg er ret sikker på at denne mand ikke er en klamphugger. Ihvertfald har han ikke et ret udbredt ry som sådan en. Jeg når at blive klar til den lukkede inden urbanviking kommer og kigger på den. Vi har iøvrigt aftalt at han kigger ned på Onsdag indtil videre. Det er sgu håbet som jeg klynger mig til. At han kan enten diagnostigsere den. Eller bare kan finde noget logik i det her.

• #7   7. apr 2018 På mandag går du til lægen og får nogen stærke nervepiller, i morgen må du klare dig med et par flasker sprut!! smiley

• #8   7. apr 2018 Jens E: Det tror jeg også på. Noget af det jeg har tænkt, er "nano"...små bitte partikler...motor fra 05 som måske har været skilt ad 10 gange. Er måske ikke egnet til denne olie...Men det holder ikke, for så længe det er 10w-40 burde det jo være fint fungerende. Sådan rent viskositet-mæssigt. Det er sikkert noget helt andet... (viskositeten er godtnok indikatoren for, hvor tyk eller tynd olien er, yes?) smiley

• #9   7. apr 2018 Tom: Ja, til lægen efter alkohol. Derefter i kiosken efter piller...

• #10   7. apr 2018 smiley

profilbillede
  • #11   7. apr 2018 #10: Hvor har du fået billedet af Lars Løkke fra?

• #12   8. apr 2018 tag nu og vent til du har fået kigget på den motor alt andet er gætværk, olien fejler ikke noget putoline er måske ikke et kendt produkt i Danmark men ret anerkendt i udlandet

• #14   8. apr 2018 Jeg har brugt det både på min gsxr 400 og crf150, virker sku lækkert nok smiley

• #15   8. apr 2018 #12 og 14: Jeg tror ikke at det er olien som sådan der er dårlig. Men nærmere om den ikke har været kompatibel med min cykel...og hvad det i et sådant tilfælde kan gøre af skade-om nogen. Men der er ikke nogen dårlige erfaringer at spore her eller ved at google....Så i har sikkert ret. Og jeg VENTER også til at jeg får en til at kigge på motoren. Jeg har lovet vedkommende ikke at pille ved noget indtil da. Men derfor kan jeg ikke lade være med at undersøge sager...i ved jo hvordan det er. Men kan ikke lade være med at tænke over det hele tiden, vel?!

• #16   8. apr 2018 #13: Der er lisså mange meninger som der er folk der køber olie...Men dette Putoline firma laver generelt gode produkter. Olier af en udmmærket kvalitet og ikke specielt billig. Så det er ikke fordi, at jeg bare har hældt et eller andet på, du ved smiley
    De bøger jeg kan finde på min model anbefaler visse godkendinger på olier såsom Jaso og API SM med flere. Og at man bruger 10W-40. Og det er opfyldt med putoline olien. Det eneste som varierer fra anbefalingerne, er, at dette er fuldsytetisk, hvor kawasaki anbefaler del-sytetisk. Og jeg søger så erfaringer som kunne tyde på, at dette kan have startet motorhavari. Det er et longshot, og der er da heller intet som tyder på dette. Og kun positiv omtale af selve olien. Men tak for dit input smiley

• #17   8. apr 2018 Jeg tror så heller ikke det er olien der er problemet.
    Men jeg forstår ikke hvorfor du hælder noget andet på en det fabrikanten anbefaler.
    Hvad ville du opnå? Mange vil have en bedre olie, men hvad er en bedre olie?
    Det kunne være en som skulle give et bedre gearskifte, men ved man om den nye hjælper? - Næppe. Måske har den nye olie i stedet andre ulemper.
    Det eneste du har fået ud af det, er en masse spekulationer.

• #18   8. apr 2018 Jeg er ret sikker på at olien ikke kan ødelægge motoren.
    Der er vist tid til noget seriøst fejlfinding.
    "Utæthederne" ved udstødningen skyldes nok at der kommer uforbrændt benzin igennem motoren, og det finder så ud af de små sprækker. Jeg mener også du skrev noget om snavset benzin. Snavs i svømmerventil kan få karburatoren til at løbe over.
    Er der lavet en kompressionstest? Eller hvordan er det konstateret at det er en stempelring?

• #19   8. apr 2018 Jeg hæfter mig ved, at du skriver udstødningen er utæt i samlingen ved potten.
    Den originale udstødning på en ER-5 er et samlet stykke, hvor potten ikke kan skrues af.
    På din mc er den originale potte skåret af, og der er monteret en anden, eller også er hele udstødningen skiftet.
    Ved du om personen der har gjort dette, også har omdysset karburatorerne, så det spiller sammen?

Og får lige at slå det fast en gang mere. Det er ikke olien der er årsagen.

• #20   8. apr 2018 @ #17 enig.. Ofte vil man gøre det så godt for sit mc som muligt, - og selvom nyt ER bedre er det ikke sikkert bedre til en ældre model uden de tekniske forbedringer der udnytter den fuldsynth. Olie kvaliteter...
    - som billede på det, - kan man sige en gammel bil fint kan køre på blyfri benzin, lige indtil den brænder ventilsæderne af fordi den ikke teknisk lever op til den nye benzins standard.
    smiley
    Lur mig om konstruktørerne af din mc overhovedet anede noget om der engang skulle findes en Nano teknologi i forbindelse med smøring af motoren..???
    Hmmm..??

• #21   8. apr 2018 #17: Jamen jeg skulle jo ha skiftet olie. Og jeg ville ikke bare købe det billigste...10w-40 ER den rigtige olie...
    #20: De havde helt sikkert ikke hørt nano-tech olie i 2005. Men jeg tror nu heller ikke at det gør nogen forskel for motoren. Jeg vil bare ikke ha dårlig olie i, og har brugt andre produkter fra putoline, som har været glimrende kvalitet. Så tænkte jeg at det ikke kunne gå helt galt. Og hvis det faktisk beskytter bedre, som de reklamerer med, er det jo bare ekstra super fint.
    #19: Ha-ha, jeg er ved at være overbevist...det er ikke olien smiley
    Og du har ret i, at potten er svejset på røret. Jeg aner ikke om karbsene blev stillet dengang. Men jeg ved at mcen kørte godt da jeg stilte den ind sidste år. Med samme udst. Så deter nærliggende at tro at det hele er blevet synkroniseret,ikke? Og forresten: denne utæthed er også noget som er opstået her efter vinter og "service" og rens af karbsene og indstilling af samme efter monteringen. Alle symptomer er opstået her i 2018 sæsonen...:-(

• #22   8. apr 2018 #18: Mekaniker:"Jeg vil gætte på at der kan være gået en stempelring, Der er noget galt inde i den motor..." Jeg tror også at det er uforbrændt benzin med noget olie i måske.
    Ingen komp test er udført. Snavset benzin tror jeg ikke længere så meget på, for jeg undersøgte tanken igår, og kunne ikke finde spor efter dette. Men HVIS den ene cylinder af en el anden grund ikke fungerer, kan det vel stadig være uforbrændt brændstof bagud eller? Jeg ved at den har fået for meget choker. Jeg druknede den 2 gange de første dage efter jeg fik den tilbage...Måske har den endda kørt en tur med chokeren ikke helt afkoblet. Måske.

• #23   8. apr 2018 Jeg har godt nok aldrig mødt en olie der er dårlig, når ellers man har fyldt den på fabrikanten anbefaler.

• #24   8. apr 2018 Der bliver kigget på motoren af en anden end mekker som har serviceret den, i denne uge. Og det af en, som ved noget om motorer i modsætning til mig. Men mange tak for jeres indlæg indtil nu. Jeg tror på, at det ikke skyldes olien smiley

• #26   7. jul 2019 Jeg gad totalt godt høre hvad det her gik op i MT....endte det godt eller røg du på anstalten?
    Mvh

Kommentér på:
Putoline fuldsyntetisk 10w-40 (4+ nano tech)

Annonce