{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
857 visninger | Oprettet:

Jonas B
Jonas B
Tilmeldt:
10. apr 2018
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Hjælp til fejlfinding {{forumTopicSubject}}

Min Suzuki gsx 400 har stået vinteren over, og jeg har problemer med at få den startet.
Har ladet batteriet op, tømt tank og karburatorer, sat nye tændrør på og givet benzinen lidt karburatorsprit.

Der er strøm på, men når jeg forsøger at starte laver den en lidt underlig lyd, og det virker ikke til, at det for alvor er tæt på, at den starter. De første par gange var den tættere på at få fat.
Med jumpstarter er det samme resultat.

Kan den være druknet, og hvad gør jeg i så fald?
Kan det være generator, tændspole eller andet, og hvordan finder jeg ud af, hvor problemet er.

Tusind tak til alle, der vil tage tid til at komme med et godt råd.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til fejlfinding
  • Jonas B
    Jonas B Tilmeldt:
    apr 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #2   10. apr 2018 Nej, det var der hverken med gamle eller nye tændrør.
    Og uanset om det var kun på batteri eller med jumpstarter.


  • #4   10. apr 2018 Start med at kontrollere om der kommer en gnist frem til tændrørshætten, gør der det, så rens dine druknede tændrør og kontroller om der er gnist på dem.

  • #5   10. apr 2018 Som Jesper skriver, så ud med tændrør, turn motoren uden tændrør, og når det er klaret, så i med dem igen og start.

    Til info så tømmer jeg ikke tanken fordi den har stået nogle måneder. jeg bliver bare ved til den kommer.
    Man kan selvfølgelig rense fra tanken, efter man har fået gang i den.


  • #6   10. apr 2018 Kunne det måske være støtteben kontakt eller dødmandsknap der driller dig ? smiley

  • #8   10. apr 2018 #7 Men efter 5-6 timer er man vel lidt træt i hånden, det er jeg da smiley

  • Jonas B
    Jonas B Tilmeldt:
    apr 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #9   11. apr 2018 Hvad kan støtteben eventuelt gøre ved det?
    Og hvordan kontrollerer jeg om der kommer gnist frem til tændrørshætten


  • #10   11. apr 2018 Altså ved da at min mc slukker hvis den er i gear, og man vipper støtteben ned.
    Men ved ikke præcist hvordan sådan en suki er bygget op.
    Dog har min kammerat en gsxr 600 fra 97 hvor neutral switch er dårlig (vist nok en svaghed) så den kan som regl kun starte hvis han trækker koblingen ind smiley


  • #11   11. apr 2018 Mange MC har en kontakt der sidder ved sidestøttebenet, hvis det er slået ned, er der ikke gnist. Den kontakt sidder noget udsat, så den kan godt en fejlkilde.
    Tjek gnist: Tag tændrørshatten af tændrør, tag en halvlang skruetrækker og stik den op i tændrørshætten, hold nu metaldelen af skruetrækkeren ca. 5mm fra motoren, tænding på og tryk på startknappen, så skal der springe gnist mellem skruetrækker og motor.


Kommentér på:
Hjælp til fejlfinding

Annonce