603 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

hjælp!!! hjælp!!!

min kawa trækker ikke for godt længere... den begyndte på det igår og troede egentligt at det var et tændrør det var galt med men de er nu skiftet og det har ikke hjulpet... er der nogen der kan for tælle mig hvad jeg skal søge efter og hvordan jeg tjekker de forskellige ting???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reperation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Sæt TV op med stativ og 3 rammer på væggen 500 kr.
  • Lægge sten i indkørsel 4 kvm 800 kr.
  • Diverse ophængninger 4.500 kr.
  • hæk klipning 1.950 kr.
  • Stoppet håndvask i badeværelset 1.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hjælp!!!
  • #1   16. apr 2005 jeg er bare på bar grund det er som om den køre på 3 cylindre......... aner ikke hvad det kan være!!!

• #2   16. apr 2005 Tror du ikke det er noget skidt der har sat sig i en af karburatorne, prøv at hive et tændkabel af afgangen så du kan finde ud af hvad det er for en zylinder det er galt med, men pas på gør det med en tang der isoleret for ellers får du et rap over nallerne du ikke glemmer foreløbig, bagefter kan du prøve at tage tændrørne ud og sæt dem så i hætterne og se efter om der er fin gnist på dem alle, husk de skal ligge så de får stel...

MVH Tonny

• #3   16. apr 2005 Se også på tænrørne om de er pæne lysegrå alle sammen hvis der er et af dem der afviger så har du den zylinder det er galt med...

Vil da gerne hører hvad du finder ud af,

Men nu vil jeg ud at kører i det total lækre vejr ved godt den var ond men det vil jeg altså smiley

Tonny

• #4   16. apr 2005 jeg har tjekket tændspoler.... intet!!!! jeg har gjord det med kablerne............. intet!!! har udskiftet 2 tændrør..... intet!!! de andre 2 kan jeg ikke skiftte lige pt da jeg mangler noget værktøj til det.....jeg har tænkt på om det måske er skidt i den af kaburatorene men tør ikke rigtig at tjekke den...... er det ikke nogen bøvl at få indstillet igen??

• #5   16. apr 2005 ok.... det prøver vi så

• #6   16. apr 2005 hmm...... jeg fandt da ud af at der er benzin i alle bundkar........

• #7   16. apr 2005 i tomgang lyder den normal men nør jeg giver gas er det som om at den går meget ujævn( ikke trækker på den ene cylinder)

• #8   16. apr 2005 ikke andet end en tænrørsnøgle der passer på en skrællenøgle...... altså en top til tændrør...... der sidder nemlig en kølerør som tager en god del af pladsen

• #9   16. apr 2005 nej for det er et underligt rør og er lidt bange for at ødelægge en pakning osv.. håber at min svoger har en med til mig når han kommer.... hvis det er en stempelring der er gået ville der så være nogle bestemte kendetegn??? det er faktisk sjovt for når jeg giver den lidt gas lyder den nærmest som en v2 motor...

• #10   16. apr 2005 så er de sidste rør skiftet.... det hjalp ikke....

• #11   16. apr 2005 Du kan prøve at starte cyklen og forsigtet mærke på udstødningen lige når den kommer ud af motoren (forrørrene). Hvis røret er koldt, kører cylindren ud for røret ikke. Ellers kør motoren varm og kom lidt vand på det samme sted. Hvis vandet fordamper, kører cylindren og hvis ikke det gør. Ja gæt selv.
    Det er kun et lille tip til at tjekke om der er liv i cylindrene og hvilken det i så fald er tale om.

• #12   16. apr 2005 lyder faktisk som en god ide
    mange tak

• #13   16. apr 2005 ok.... forrør fra cylinder 1 bliver ikke varm i tomgang lige så hurtigt som de andre.... det er faktisk en rimelig mærkbar forskel... lige præcis fra kaburatoren til denne lyd kommer en rimelig høj "pifte" lyd fra vakuum slangen... den suger meget mere end de andre... kan det skyldes at der er skidt i dysen??

• #14   16. apr 2005 sådan.... jeg kliggede lidt i værksteds-manualen og blev enige om at rense kaburatorerne kunne ikke være mere kompliceret end at rense kaburatorer på en puck maxi..... så jeg gik igang..... det var så heler ikke mere besværligt at rense dem, men turen ind til kaburatorerne var lang nok.....jeg startede med at skrue bundkarret af kab. 1 og kunne straks se hvad problemet var, for der lagde en del skidt.... så jeg skruede dysen af og rensede den og fortsatte til de næste kaburatore .... der var også skidt i bundkarrene men intet i dyserne.... så nu er den samlet igen og lyder ikke længere som en v2 motor..... min konklusion er at jeg nok hellere må få sat et filter på slangen fra tank til kaburator....

jeg vil afslutte denne lange roman med at sige tak til jer der hjalp.... uden jer havde jeg nok stadig bare sat på mc'en og lavet moterlyde med munden.... smiley

• #15   16. apr 2005 tja men det skal så siges at hvis min kawa skal skiiftes ud så har jeg overvejet at desertere over til suki..... enten en sv eller en tl.... alt efter hvad økonomien tillader...........

• #16   16. apr 2005 ja.... jeg var ude og prøve en sv 650 her forleden og blev da noget overrasket over bundtrækket og så lyden af en v2 er da for fed.....

• #17   16. apr 2005 bare rolig det skal jeg nok.... r bare lidt bange for at 1000 vil slå mig ihjel....

• #18   16. apr 2005 det er er rigtig.... så er der prisen på forsikring man skal kigge på og med mine 21 år på bagen bliver jeg jo betraktet som en begynder...... men en sv1000n som koster det samme som en sv650s kan jeg få forsikret som en touring.... derfor selvom 1000n mangler lidt kåbe ville jeg helt klart vælge den.... er godt nok lidt vild med en tl 1000s eller r men igen så bliver de betraktet som sports-maskiner og er betydelige dyrere i forsikring...

• #19   16. apr 2005 ja det håber jeg også men lige pt er jeg lærling og tjener omkring de 70kr i timen.... så det er lidt svært at have penge til alt.... så indtil videre fortsætter jeg med kawa og bil.....

• #20   16. apr 2005 ja... ingen tvivl om at mc er en dyr hobby.... men os med mc er jo de eneste der rigtig lever..... ikk??? smiley

Kommentér på:
hjælp!!!

Annonce