1.206 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

Overhaling indenom kø? Overhaling indenom kø?

Jeg oplevede lige på hjem fra arbejde på min zxr 400 en lang kø på fasanvejen. Det er der jo altid så jeg lagde mig bagerst og trillede roligt med. På et tidspunkt er der en midterrabat hvor vejen i højreside også blir lidt bredere, hvorfor jeg smuttede forbi de to bagerste biler med en 3 km/t. Det resulterer i at den forreste af dem - vedkommende jeg kommer ind foran - dytter og sidder og fægter med armene. Jeg slår ud med armene, for at signalere, at jeg ikke mener jeg gjort større lovbrud. Han noterer derefter min nummerplade på hans mobil bemærker jeg. Har dog ikke hørt noget for det og regner da egentlig heller ikke med det. Mit spørgsmål er derfor, har jeg brudt loven? Hvilket jeg egentlig formoder, men
vil politiet handle i en sådan situation, eller vil de som jeg, priotere at trafikken derved glider hurtigere? Triller I nogensinde forbi køer højre om? Og har i da oplevet bilister hidse sig op?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte ballofix 1.500 kr.
  • Montering af vaskemaskine og tørretumbler 500 kr.
  • 3 sal, stort bord til kældren 1.150 kr.
  • Punkteret cykel dæk 300 kr.
  • montering af induktionskogeplade 1.000 kr.
  • Elektriker 760 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Overhaling indenom kø?
  • #1   27. apr 2007 det er ulovligt men man kan ikke anmelde traffikforseelser, da politiet ikke har beviser, så vidt jeg husker, så tror ikke at du hører noget

• #2   27. apr 2007 Ja, jeg triller forbi.

Tag det roligt. Tåben kan ikke røre dig, han er jo ikke politibetjent (så havde han nok taget mere action)...

Du kan jo notere alle nummerplader i hele verden og anmelde dem for hvad du har lyst til. Det kommer der heller ikke meget ud af...

Mvh,

Allan

• #4   27. apr 2007 Tror ikke politiet kan gøre noget - Det ville være noget med en retsag hvor de skal bevise din skyld.

Og ja har op levet billister blive sure og tvære m.m. - glem det.

• #5   27. apr 2007 Billister ville lave samme nummer hvis de kunne...
    De har bare ondt i røven...
    Jeg gør det selv tit, så længe trafikken ikke er i bevægelse..

• #6   27. apr 2007 at køre op mellem 2 rækker biler ER ulovligt, men jeg tror ikke du skal regne med nogen form for henvendelse fra politiet vedr. dit "stunt". Det er politiet der skal fange dig i sådan en situation og ikke en "borger".

• #7   27. apr 2007 Generelt: hvis du kan, så gør det! Bare pas på der ikke er noget politi der kan fange dig. Bilister har bare ondt i røven. Desuden så kører langt de fleste billister som en brækket arm, og har generelt alt for stort ego, modsat motorcyklister som godt kan tillade sig det.

• #8   27. apr 2007 Ja jeg regner heller ikke med at høre for det. Det irriterer mig bare når bilister går i små sko overfor mc'ister. Overvejede også lige at flip the bird efter ham, men tænkte det nok ville føje spot til skade. Han noterede det på mobilen. Ikke med kameraet.

• #9   27. apr 2007 At smutte i mellem på en mc, er sku ikke værre end de billister er på motorvejen tager 4-5-600 meter nødspor fordi de skal dreje ved næste afkørsel i en kø... Men der er jo nogen der er englene selv... så sys sku bare de skulle pakke sammen !!!!!!!! idioter...

• #10   27. apr 2007 Ja, sådan reagerer folk i DK.
    Sydpå giver man plads til motorcykler med et smil for at få trafikken afviklet.
    smiley
    Jan L

• #11   27. apr 2007 Jeg har selv prøvet at holde i en længere kø i min bil, og så blive overhalet indenom af en mc. Det generer ikke mig det fjerneste,- men der var da en enkelt bil der dyttede lidt af det.. :o)

Men er jeg selv på mc holder jeg min plads i køen, jeg overhaler ikke indenom, for det er altså ikke særlig god kø-kultur..

Men som sagt, det generer ikke mig at andre gør det..

Mvh. Michael

• #12   27. apr 2007 ja jeg arbejder i fredericia i denne uge og når jeg kører hjem i dag er der sikkert kø ved vejlefjordsbroen... har da tænkt mig bare at smutte lige så stille imellem køen... så op i biiiiiip med ham.... det er bare fordi de ikke selv kan nyde vejret ligesom os smiley

• #13   27. apr 2007 Ellers må du jo anmelde ham for at bruge mobilen under kørsel;-) hehe.
    Han kan ikke gøre en skid, bare glem det, selvom han havde billed så siger du bare at ham til højre havde presset dig ud;-)

• #14   27. apr 2007 Nej jeg tror nu heller ik den sag kommer videre.
    Men ,det er ulovligt at overhale højre om , det er efter nye regler "et klip".
    Kørsel i nødspor er også "et klip" som en nævner i tråden...
    Så ja det to forseelser takseres ca lige hårdt....
    Fortsat god dag....

• #15   27. apr 2007 Hvis det endelig skulle så galt at de ringer til dig, så er det jo ikke dig der har kørt, men en der prøvekørte cyklen med henblik på salg.. Og du har smidt hans navn og adresse væk... Så kan de ikke gøre en skid!!!!!!

• #16   28. apr 2007 Jan (Nordsjælland) L : det er nemlig rigtigt... jeg var lige i tyskland igår, og sad i kø ved hamburg i 3000 graders varme... der kører mc'erene bare op mellem rækkerne... der var såmænd en med 2 store givi sidetasker på som også kørte mellem rækkerne.... og med det samme folk så dem i deres spejle gjorde de plads til at de kunne komme forbi....

hvad er kø-kultur? ved at mc'erene kommer hurtigere forbi optager de ikke så meget plads i køen = køen blivere mindre, og dermed komme alle andre hurtigere frem til deres destination, da man ikke skal sidde så lang tid i kø... dem som dytter, råber og fægter med armene er bare misundelige fordi de skal sidde i deres lille 45 grader sauna af mærket skoda, mens de har solen i øjenene og deres a/c er gået i stykker... samtidig med at deres kone hellere ville have et nyt køkken i stedet for en mc

• #17   28. apr 2007 btw. så kører jeg forbi hvis jeg ikke er til fare og ulempe for andre.... tiden jeg ellers skulle bruge i en kø ville jeg 100 gange hellere bruge på MCG smiley

• #18   28. apr 2007 alle bilister burde også køre mc... så kunne det være de blev bedre bilister samt mere tolerante smiley

• #19   28. apr 2007 ser da også ud til at de er ved at lære det... er det ikke ca 10-13% flere ind. reg. mc'ere i dk pr år lige for tiden?

• #21   28. apr 2007 Mikkel H. [Aalborg] -->
    Du har jo total ret der.. eller dem som lige sætter farten lidt op når man er igang med en ovehaling. Så kan man hænge der ude på siden bare fordi de har ondt i røven over man lige bryder reglerne for hastighed. De burde sku være ligeglade...

Kommentér på:
Overhaling indenom kø?

Annonce