Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Nedtagning af tv vægbeslag og gardiner 600 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  overhaling indenom/udenom??
  • #2   18. jun 2007 Af egen bitter erfaring, kan jeg fortælle, at overhale indenom ifb. med kø, koster et klip i kortet.

• michael j
    michael j Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 1 Emner: 11 Svar: 49
    #3   18. jun 2007 så hvis man akn klemme sig forbi i egen bane udenom er der ingen straf??

• #4   18. jun 2007 ikke så vidt, jeg forstår det. Men bilerne skal holde helt stille.

• #6   18. jun 2007 hvis du kan overhale uden om bilen og bliver på venstre side af bilen og højre side af de hvide striber som er overhalings striber så er det en ganske almindelig overhaling du laver. Men hvis du bare kommer til at køre over de hvide streger. Så falder dommen.

• #7   18. jun 2007 - Carsten M
    Ja, det var flot gjort. Det skete på Amager Strandvej. Der var en laaang kø og ingen plads udenom, men en 1 meters penge på den forkerte side. Den tog jeg da og det gik fint indtil jeg så politiet holde vej en sidevej længere fremme. Resultat: 1 klip og 1000,- i bøde.
    Min første bøde nogensinde i løbet af mine 14 år som fører af motoriserede køretøjer - og så endda med den formidable fart af ca 20 km/t...

• #8   18. jun 2007 Fuldoptrukent betyder AL overhaling forbudt.. punktum... Ingen.. Det kan medføre en Orienterende Køreprøve, en bøde på 500 kr, samt et klip...

Man må heller ikke på noget tidspunkt køre hverken inden om eller uden om biler selv om der er kø, med mindre der ikke er overhaling forbudt.

Du må heller ikke bruge nødsporet på motorvejen!

• #9   18. jun 2007 Dvs. man må godt, hvis der nu holder 5 biler foran een i et lyskryds (holder for rødt), kører forbi de 5 biler venstre om, så længe man bare holder sig inden for stregen?

• #10   18. jun 2007 - Simon
    Nej, det må du ikke. Der er fuldt optrukne linier op til et lyskryds.

• #11   18. jun 2007 Jeg blev lige rettet, 1000 i bøde...

• #13   18. jun 2007 Hovsa.. Havde sgu lige læst forkert! smiley

Dumt man egentlig ikke må det.. I Thailand og sådan, gøres det i stor stil, og der er endda båse til motorcykler/scootere foran bilerne i lyskryds.. Det giver jo mulighed for at komme hurtigere afsted, da alle de hurtigtaccelererende køretøjer kommer forrest!

• michael j
    michael j Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 1 Emner: 11 Svar: 49
    #14   18. jun 2007 det er sgu lidt lamt synes jeg... nej, er ikke levet snuppet men kørte igennem kbh idag og gjorde kørte forbi på venstre side uden fuldt optrukne og stikker en paddehat lige næsen frem men gjorde intet... så blev jeg nysgerrig om det var lovligt!!!

• #15   18. jun 2007 Tjek lige her: (link fjernet) (har været vist engang før..)

Hvad skal man konkludere?

• #16   18. jun 2007 Jeg forstår ikke....
    Må man ikke overhale langsomt kørende (myllertid/kø) biler selvom der er punkterede vejbanestriber? Jeg mener jo selvfølgelig kun venstre om..

• #17   18. jun 2007 også selv om der er lidt trængt? Holder mig selvfølgelig i egen vejbane, og ikke er til fare for andre.

• #18   18. jun 2007 Fino.
    Tak for hjælpen Michael!

Så vil jeg fortsætte den gode stil smiley

• #19   19. jun 2007 En mc skal fylde som en bil.. hvis du ikke kan gøre det i en bil, må du ikke gøre det på en mc. en bil er 2,55 m bred..

• #20   19. jun 2007 Der er ikke noget der hedder en usynlig mur.. er stripen ikke stiplet, overhaling forbudt.. præcis lige som hvis der hang et skilt med overhaling forbudt.. men hvis 2 biler kan køre siden om siden så er der 2 vognbaner.. ellers er det 1 vogn bane og overhaling forbudt, om du overskrider linien eller ej er irrelevant.

• #21   19. jun 2007 I tilfælde af ulovligt parkerede biler, må du godt overskride en fuldoptruken linie.. Stripen har en betydning... lige som haaj tænder, og stiplet midterbane stripe... på visse småveje ja.. men ser du, de har heller ikke nogen midterbane stripe....stripen bliver (der er altid undtagelser) tegnet når der er 2,55 meter på hver side af den, ud til kant stripen.

Kommentér på:
overhaling indenom/udenom??

Annonce