{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.335 visninger | Oprettet:

simon H
simon H
Tilmeldt:
18. apr 2018
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

regler om drosling {{forumTopicSubject}}

Hvis jeg kun har a2 kort, og kører rundt på en motorcykel, som er droslet mere end 50% for at komme ned på de 48 heste, hvad er straffen så, hvis jeg bliver stoppet af Jens betjent?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  regler om drosling
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #1   18. apr 2018 Er det væsentligt?

    Tag den diskussion når du bliver stoppet.

    Det er mere afgørende at din kasko bortfalder.
    Ansvarsforsikringen skal du ikke være bekymret for.


  • simon H
    simon H Tilmeldt:
    apr 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #2   18. apr 2018 Væsentligt og væsentligt, ville bare være træls hvis straffen var den samme, som ved at køre på stor mc.
    Angående ansvarsforsikring, er du så sikker på at den dækker, når den er forsikret som a2 cykel?


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #3   18. apr 2018 Manglende kørekort kategori er ikke nok til at ansvarsdækningen bortfalder.

  • simon H
    simon H Tilmeldt:
    apr 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #4   19. apr 2018 Men problemet angående forsikringen, er vel heller ikke manglende kørekort til stor cykel. Det er vel at jeg har tegnet en forsikring på en mc med 48 heste, som reelt har 106. Ligesom hvis jeg tegner en forsikring på en Corolla med 75 heste, og så lægger en 2jz'er i, som laver 1000 heste - så bortfalder forsikringen vel?

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #6   19. apr 2018 Der er ingen sammenligninger til biler, med det her.

    Ansvarsforsikringen er lovpligtig, så dækning og bortfald af samme, er defineret ved lov - og ingen steder står der at forkert kørekort kategori gør at dækningen bortfalder.

    Men hvis det er din opfattelse, forstår jeg ikke du overhovedet tør køre på den.


  • simon H
    simon H Tilmeldt:
    apr 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #7   19. apr 2018 Jeg har heller ikke købt en endnu, derfor jeg søger information omkring reglerne.
    Men tror vi snakker forbi hinanden. Kan godt forstå, at dækningen ikke kan bortfalde på grund af manglende kørekort. Men det jeg er i tvivl om, det er om forsikringen dækker hvis den kun er forsikret med 48 heste, og den i praksis har 106. Det er vel lidt samme situation, som hvis jeg køber en gs500, forsikrer den som standard, og så tuner den til 100 heste. Vil de så stadig dække?


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #8   19. apr 2018 Men er det så ikke bare at holde sig til hvad du må køre på lovligt?

  • simon H
    simon H Tilmeldt:
    apr 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #9   19. apr 2018 Muligvis, det er jo derfor jeg søger viden eller erfaringer.

Kommentér på:
regler om drosling

Annonce