{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.063 visninger | Oprettet:

Oscar K
Oscar K
Tilmeldt:
19. apr 2018
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Gamle cykler som ikke kører rent {{forumTopicSubject}}

Hej alle!

Er en knægt på 20, som er blevet lidt forelsket i cykler i stilen cafe racer/ scrambler. I den anledning har jeg kigget på cykler fra dba, af årgang 1975-1995. Mange af dem står til en lav pris, og der står at timingen ikke er indstillet, eller at tændingen ikke er indstillet, eller at den ikke kører rent i tomgang... Er dette noget som er let at fikse på gamle motorcykler generelt, eller skal man have en mekaniker til at lave det. Hvis ja hvad koster det så nogenlunde?
Aner nemlig selv ingenting om motorcykler, så det ville være rart at høre lidt fra de garvede rotter herinde med erfaring smiley

På forhånd tak!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gamle cykler som ikke kører rent
  • #1   19. apr 2018 Det kommer jo både an på dine evner, og hvad der er galt. Og ingen af delene kan jeg lige læse ud fra min krystalkugle, måske den snart skal til service.. Den plejer at kunne svare på alle spørgsmål, uanset hvor umulige de er smiley

  • #2   19. apr 2018 Jeg vil altid råde en, som ikke har rodet med det før, at købe en mis som spinder. Ikke bare fordi det er nemmere, men også fordi det er sjovere. Men alt kan lade sig gøre!

  • #3   19. apr 2018 Du kan næsten altid være sikker på, at hvis der står : Skal bare lige justeres, der er lidt fejl her og der, men der er let at lave, jeg er gået død i projektet osv osv. Det betyder ofte, jeg har flået alt fra hinanden og kan ikke samle det igen. Så er det noget forskruet bras, der har været broklet med af diverse amatør mekanikkere, for hvem en hammer er værktøj nr. 1.
    Gå efter noget velholdt der er passet, giv et par tusser mere og byg selv det du vil have.


  • #4   19. apr 2018 Lad være med at købe noget skrammel som din første MC.

  • #5   19. apr 2018 Først vil jeg sige drop det... køb noget der virker som ikke ska laves...

    Men omvendt, hvordan skulle man ellers lære at skrue hvis man ikke starter et sted... bare man er indstillet på at sådan noget meget hurtigt kan komme til at koste både tid og penge. Og tag en mc kyndig med ud og kigge når der skal handles så du ikke får købt et håbløst projekt.


  • #6   19. apr 2018 Nej nej i tænker for småt.
    Køb mange...
    En der kan køre... helst ny...

    Og så 7 gamle projekter til at øve sig på smiley


  • #7   19. apr 2018 Købte en CB400F fra '76 som mc nr 2 og den havde jeg det satme sjovt med smiley Lærte også en hel masse om mekanik. Og nu 11 år og 18 mc'er senere skal jeg til at renovere en gearkasse. Sjovt som man lærer.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #8   19. apr 2018 Gert P HAR fattet hvad den korrekte fremgangsmåde er. smiley

  • #9   19. apr 2018 Man har da sin mz når tingene skal køre... smiley


  • Oscar K
    Oscar K Tilmeldt:
    apr 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #10   19. apr 2018 Tusind tak for de mange fine råd! Vil prøve at finde en mis som spinder først så, og så lade ombygningen være den store udfordring, hvor jeg lærer en masse. Istedet for både at rode sig ud i mekanikken på cyklen samtidig med at lære at ombygge den.
    Mange tak!


Kommentér på:
Gamle cykler som ikke kører rent

Annonce