{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.161 visninger | Oprettet:

Gamle cykler og uoriginale stumper... {{forumTopicSubject}}

Når man går i gang med en ældre MC-motor, og skal bruge nye pakninger, pakdåser etc., er det min opfattelse at det ofte er nemmere at opstøve eftermarkedsdele frem for originaldele, ud over det med prisen selvfølgelig.
Men hvor godt holder de dele så. Er de lige så gode som de nye originale stumper var, da motoren blev "født" for x antal år siden? Eller er vi ovre i knallert-sektionen med noget billigt bras der ikke holder.
Jeg er ret ny i MC-regi, men skruer en del på USA-biler, hvor eftermarkedsdelene ofte er eneste mulighed ved bl.a. motorarbejder, og der er kvaliteten fin.

Hvad er jeres erfaringer og oplevelser med uoriginale stumper til ældre MC'er / generelt?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gamle cykler og uoriginale stumper...
  • #2   20. okt 2010 nu har jeg også selv en ældre honda som din, og jeg bruger uorginale pakninger og de holder helt fint.a bruger stadig org lejer til krumtap go plejlstænger, men andre lejer finder jeg efterhånden vhor jeg kan få dem i fornuftig kvali smiley

  • #3   20. okt 2010 jeg lavede selv en toppakning i kobber som så blev udglødet den kunne holde i modsætning til originalpakningen . det skal så lige siges at hondaen var ret voldsomt tunet .
    det jeg har hørt om F2 topstykket og så , var at de kunne smide ventilhovederne . men det var vist sjældent at det skete og nok kun ved mishandling.


  • #4   20. okt 2010 Hej johan til en honda cb 750 k2 kan du næsten købe alt nyt orginalt.noget mindre til F2,da det er den model der er mindst værd.
    den orginale toppakning har lim på fladerne det har de uorinale ikke.hvis der sidder orginal toppakning på kan man blive nødt til at banke en spartel imellem.
    jeg har en makker som har lavet en ny F1 da han havde en ny 1976.der er andre stempler i en f1 og de laver kun nye K2-6 stempler som er 0,5 mindre i kompresion.
    han gogglede reservedelnr og fandt et sæt hvis i brasilien.
    men du kan købe orginale dele hos davidsilverspares.co.uk
    og hvis du ikke kender det orginale nr kan du finde det hos cmsnl.com så vidt jeg husker.hvis du mangler brugte dele ka du få et tlfnr af mig til en som har rigti mange dele og nok også 5-8 stk F2.
    mvh kk


  • #5   20. okt 2010 "De gamle" jeg har er der ikke voldsomt mange orginale stumper i mere. De uorginale stumper er så enten forbedringer af de gamle eller nye ting, som er bygget bedre eller smartere. Somregel er det dyre end det "orginale" fordi det er stumper der virkelig er kælet for. Jeg har aldrig haft problemer med noget af det, hverken med holdbarhed eller utætheder.

    Dog har jeg kun købt stumper jeg er blevet anbefalet af folk der har brugt dem til race osv, eller fra stedder der har lavet uorginale stumper i mange år, som har stor erfaring med det.


  • #6   20. okt 2010 Jeg takker for jeres gode og seriøse svar.

    Det bliver mere og mere spændende med den Honda dér, jeg glæder mig til at få skilt motoren ad og se hvilken forfatning det hele er i.
    Jeg ved at knastkæden og / eller primær-dobbeltkæden er slidt, da den rasler på den dér helt specielle måde. Derudover går den godt og tager gassen fint. Der står 78000 km. på tælleren, alle skruer er skiftet til unbrako og jeg kan se at flere af pakningerne samt pakdåser ikke har siddet der i lang tid.


    Er der nogle af jer der har prøvet at skille sådan en CB750 motor ad?
    Hvilke typer specialværktøj bruger man; andet end en god aftrækker?
    Og er der noget man altid bør skifte ved adskillelse, ud over pakninger og evt. pakdåser?

    Og...hvilken olie er godt til den gamle motor?


Kommentér på:
Gamle cykler og uoriginale stumper...

Annonce