828 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Alder på lille MC kort! Alder på lille MC kort!

Man kan vel tage selve kortet sammen med personbil. men det har jeg ikke gjort. men overvejer meget at tage det... men kan det betale sig at tage til lille? hvis man senere vil have til stor MC?

Og hvad koster kørekortene?

Er fra Lolland hvis det hjælper nogen?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Montering af kattenet på altanen 800 kr.
  • Balancering af vaskemaskine 1.146 kr.
  • Ophængning og tilpasse rullegardiner 1.000 kr.
  • Udskiftning af vandhane 600 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 975 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Alder på lille MC kort!
  • #1   29. apr 2007 Dit lille kort bliver automatisk til stort når du fylder 21 år, eller hvis du tager en ny køreprøve 2 år efter du har fået det.

• #2   29. apr 2007 Du kan sagtens tage begge samtidig, dog skal du minimum have 35 teori lektioner, og xx antal køretimer..

Hvis du vil køre motorcykel, ja så kan det da godt betale sig smiley

Du får til stor mc, efter 2 års kørsels erfaring, eller når du er over 21.

Kortets pris er forskellige efter hvor du er fra:
    Jeg skal give 6000 kr, og jeg har først taget bil, og tager nu mc bagefter..

Men alt fra 5k til 10...

Prøv og ringe lidt rundt til de forskellige kørelærer og høst lidt tilbud smiley

Ellers søg i det dejlige forum :)...

Mvh
    Michael

• #3   29. apr 2007 altså hvis jeg tager kort til lille mc nu hvor jeg er 19 så når jeg blir 21. så får jeg skrevet stor MC på kortet er det sådan?

• #4   29. apr 2007 Jep Anders.. lige nøjagtig smiley

• #5   29. apr 2007 Hey...Prisen på de to kort er den samme (ca 7-8000) og undervisningen er også den samme....forskellen ligger i at du tager undervisningen og køreprøven på en mc med maks 34 hk hvis du tager det lille kort. Du kan først tage det store kort når du er 21. Men hvis du tager det lille kort når du er feks 18 skal du have det 2 år så får du automatisk ret til at føre en stor mc. Hvis jeg tager mig selv som eks var jeg 19 år og 5 mdr ca da jeg tog det lille kort dvs jeg må føre en stor mc når jeg har haft det to år altså når jeg er 21 år og 5 mdr. Men hvis jeg ville kunne jeg naturligvis have taget en ny prøve da jeg fyldte 21 og dermed have fået det store kort. Håber det forklarer det...

• #6   29. apr 2007 så når man er 21 kan man tage det store kort direkte... men er man under skal skal have 2 års kørselserfaring og derved får man det store skrevet gratis på sit kørekort!

• #7   29. apr 2007 Mener ik man skal op til en ny prøve efter de to år, det bliver rette ganske automatisk...

• #8   29. apr 2007 Du får det ikke automatisk når du fylder 21 men først når du har haft det i to år.....men du kan tage en prøve på en stor når du fylder 21 og dermed erhverve et stort....

• #9   29. apr 2007 http://www.koereskoler.dk/k%C3%B8rekort/kata.htm

• #10   29. apr 2007 tror jeg har fået den hjælp jeg søgte. takker mange gange!

• #11   29. apr 2007 Nogle der ved nogle steder hvor man kan se dragvideoer med MC... gerne Et link til en ninja eller en Hayabusa eller hvorn det staves!

• #12   29. apr 2007 Puha.. Diskutionen omkring lille kørekort... hvis du er 20 år gammel og du tager kortet dagen før du bliver 21.. så er der stadig 2 år til at du kan kommer op på de store cykler, med mindre du går op til en ny køreprøve(ganske som nogen skriver herover)

Men hvis du tager bil først (hvilket de fleste køreskoler foretrækker) så mener jeg at du skal op i færre teori lektioner (du skal kun op i de mc relevante lektioner) hvis det er inden for enten 1 eller 2 år du har taget kortet. mener det er et.. men det kan godt være lidt svært at få nogle køreskoler til at sige god for dette.. så spørg en kørelære du har tillid til (husk på at jo flere timer du skal have, jo mere tjener de)

• #13   29. apr 2007 - du kan spare omkring 3K ved at tage det inden for 2 år efter kørekort til bil.. smiley

• #14   29. apr 2007 Kortet koster gerne 10-11K her på falster.

• #15   29. apr 2007 Altså er ved at tage pakken nu (: (trailer + bil + mc) og jeg skal af med. 18-19000 kr for det.
    Og når jeg fylder 20, må jeg automatisk køre stor mc smiley

• #16   29. apr 2007 Mener også hvsi man tager korte når man er 18, må man køre stor mc når man er fyldt 20..altså man skal bare have kortet i 2 år så får man stort, giver jo heller ikke mening at man skal tage en ny prøve hvis man er 20 år og 6 mdr når man tager det lille...man får vel automatisk stort den dag man er over 21 år eller har haft kortet i de 2 år?

• #17   29. apr 2007 Hvad egentlig med os der tog kortet da vi var 18 år...der står jo stadig på vores kørekort at vi kun har til lille?...og hvis har betjent er "retaderet" fatter han jo ikke vi har til stort?...skal man ned på motorkontoret og få et nyt kort så?

• #18   30. apr 2007 Kim.. Hvis du læser mit indlæg.. du får det ikke automatisk når du bliver 21.... har du lillekort... vil der ALTID gå 2 år... uanset hvad... med mindre du går op til en ny prøve til stort kørekort.. ergo.. 20 år.. mc kort.. først stor mc når du er 22, eller gå op til ny køreprøve på stor mc når du er 21!!

• #19   30. apr 2007 Tore (København) S
    Okay, så man behøver ikke engang at have kørt mc de 2 år for at man får stort?
    Synes stadig det er en underlig regl at man ikke får automatisk når man bliver over 21

Kommentér på:
Alder på lille MC kort!

Annonce