{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
238 visninger | Oprettet:

Lars  V
Lars V
Følger: 4 Emner: 5 Svar: 11

Forlys,Honda {{forumTopicSubject}}

Hej.
Har en CBR 1000 F SC 24.
I forlygten sidder 2 stk H4, ved nærlys, lyser kun den venstre (i kørselsretningen), men ved fjernlys er begge pærer aktiveret.
Er det "normalt" på omtalte model.
På forhånd tak for svar.
Mvh. Lars V
PS: Har selvfølgelig prøvet at skifte højte pærer med en ny, men samme resultat.

Kommentarer på:  Forlys,Honda
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 231 MC-er: 12 Annoncer: 2 Emner: 123 Svar: 18.485
    #1   13. maj Det svar kan du få ved at kigge på hvor mange ledninger der sidder i fatningerne til de respektive pærer.

Den der ikke har nærlys, vil kun have 2 ledninger - den anden 3...

• Lars  V
    Lars V Tilmeldt:
    feb 2015

#2   13. maj Sajmon, tak for hurtig respons, jeg vil snarest kontrollere ledningerne.
    Tænkte bare, at der må være Honda ejere, der er bekendt med om den skal fungere som beskrevet.??

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 231 MC-er: 12 Annoncer: 2 Emner: 123 Svar: 18.485
    #3   13. maj Det ville ikke undre mig. Dengang var det vist ikke tilladt med nærlys i to lygter samtidig.

Men før du beslutter at tænde det i den anden lygte, så sørg lige for at der er reflektorer til det. Hvis ikke der er det, så vil det blænde modkørende.

• Erik K
    Erik K Tilmeldt:
    jan 2015

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 85
    #4   13. maj Har tidligere haft Honda ST1100 og der var det også sådan. Det skyldes, at det tidligere var forbudt, at køre med to nedblændede lygter i Tyskland - da dette var langt det største marked i Europa, valgte Honda ( og andre), at køre med et nærlys i hele Europa.
    Nu er det tilladt (EU forordning) og derfor vil du se nyere maskiner med to nærlys.
    Jeg fiksede det på min med et relæ og lidt ledning - syntes det så bedre ud og gav et noget bedre lys.
    I min var der samme type reflektor i begge lygter - den var jo oprindelig bygget til at køre med to nærlys - derfor 2 H4 pærer, men pga tyskerne, så....

• Lars  V
    Lars V Tilmeldt:
    feb 2015

#5   13. maj Hej Erik
    Tak for svar, kan se at lygten er «ens» i begge sider så vil da klart fikse den højre, og dermed få et bedre nærlys (akiv sikkerhed)

• Erik K
    Erik K Tilmeldt:
    jan 2015

#6   13. maj Hej Lars,
    ja, de 2 H4 pærer indikerer jo, at den er beregnet til det, så det ville da undre mig, hvis ikke lygten var indrettet til det - glæd dig - du får noget bedre lys - dog ikke dobbelt så godt
    Det var nemt klaret på min, så go for it

• #7   15. maj Jep på min var det bygget om til nærlys i begge.
    Originalt er der kun i den ene

• Lars  V
    Lars V Tilmeldt:
    feb 2015

#8   17. maj Hej Erik
    Hvorfor skiftede du relæ, hvis lygten er forberedt, og monteret med 2 pærer, er det vel bare en stump ledning der skal monteres.
    Den afgiver jo fjernlys på begge pærer, med nuværende relæ.
    Mvh. Lars

• Erik K
    Erik K Tilmeldt:
    jan 2015

#9   17. maj Hej Lars,
    der var ingen ledning til nedblændet lys i stikket på højre side på min model, selv om der sad en H4 pære.
    Jeg ville ikke risikere evt. overbelastning af bestående ledningsnet og valgte derfor at bruge det bestående relæ til at aktivere et ekstra relæ, der så styrede forbruget til en direkte ledning til det ekstra lys.
    Jeg var måske overforsigtig, men jeg er ikke autoelektriker og ville hellere være på den sikre side.
    Better safe than sorry

• Lars  V
    Lars V Tilmeldt:
    feb 2015

#10   18. maj Hej Erik
    Tak for fagligt svar, det giver mening..B)B)
    Og ha en god week-end.
    Mvh. Lars

Kommentér på:
Forlys,Honda