929 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 26 Svar

hvad vil det koste? hvad vil det koste?

jeg er studerende, og jeg har netop taget et nyt arbejde der giver onkring 2000 om måneden.. ville jeg være i stand til at holde en honda cbr 125r kørende hvis jeg kører omkring 10 km på den om dagen? tænker meget på hvordan benzinøkonomien er, og vægtafgift og sådan..
og til næste spørgsmål.. 13 hk er måske en smule i underkanten.. hvor meget kan og må jeg tune den?
og til sidste spørgsmål.. må man ikke køre på en mc om vinteren (ved godt at det er dumt)? der var bare nogle fra min klasse der påstod at det var ulovligt, og ville lige vide om de var retarderede eller hvad..
på forhånd tak smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til at få Husqvarna havetraktor til at starte 600 kr.
  • Fix misaligned door.. bonus: paint and polish 1.500 kr.
  • Klipning af hæk og rensning af fliser 2.010 kr.
  • Har højt græs på ca 3000m2 plæne som skal slås ned til normal niveau 2.500 kr.
  • Rengøre og mindre reparation til tagrender og nedløbsrør 4.000 kr.
  • Rydde lejlighed 3.499 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvad vil det koste?
  • #1   3. maj 2007 Du kan tegne en forsikring der dækker alle 12 måneder.. så er det fuldt lovligt.

Resten tør jeg kke udtale mig om smiley

• #2   3. maj 2007 øhhh....ulovlig a kører på mc om vinteren,,,, ja ja det må man skam ikke, det vildt ulovlig, tror det 4år bag trammer. hmm...

og til det andet, personlig vil jeg ikk købe en så lille en cykel, og når du bare skal fra a til b, de 10km du siger, hvad så med en scooter??

• #3   3. maj 2007 ok.. er den forsikring meget dyr?

• #4   3. maj 2007 har en scooter.. den keder mig.. og den må gerne få nogle enkelte længere ture.. skal f. eks køre fra silkeborg til vejle en gang imellem.. og den tur er ret kedelig på en lovlig cpi oliver..

• #5   3. maj 2007 jeg giver vist 2600 om året får ansvar alle 12 måneder..

• #6   3. maj 2007 jamen en smags sag, jeg ville ikk kører på en sådan cykel.. kan huske jeg ved en fejl tog en cykel på 30hk da jeg tog kortet, den var sløv og kedelig...så kan ikk forstille mig en med 13...

• #7   3. maj 2007 ok.. ikke så slemt.. og så er det på din CB 450 S?

• #8   3. maj 2007 tja.. men til gengæld ved jeg at jeg er den typer der bliver overmodig, og ender med at have en gravsten med som fast ekstraudstyr..

• #9   3. maj 2007 jeps.. men jeg er elitebillist... men prøv at ringe til nogle forsikringsselskaber..

• #10   3. maj 2007 ja ok, kan da os li fart...men alt med måde.
    igen, forskellig fra person til person hvad man kan "nøjes" med.

jeg ku ikk, derfor jeg os tog kortet sidste år...som 24årig.

• #11   3. maj 2007 ok.. gf vil forsikre en cbr 125 for 1400 om året.. og så er det noget med at der er højere selvrisiko om vinteren..

• #12   3. maj 2007 ok.. men det er også mest fordi at jeg skal have det billigste køretøj på jorden, som også må køre på motorvej (som ikke er en kinesermaskine)

• #14   4. maj 2007 ok.. så tror jeg da at det bliver en cbr 125 til mig smiley
    men jeg synes folk er lidt tavse med spørgsmålet om tuning?

• #15   4. maj 2007 jeg kan vel godt sætte en k&n filter på? ville det give lidt ekstra power?

• #16   4. maj 2007 du ville sku ikk få det vilde ud af at tune en så lille motor...

• #17   4. maj 2007 lidt har også ret smiley

• #18   4. maj 2007 Får du ikke SU udover de 2000?

Jeg har et arbejdet som giver 3-5k, alt efter hvor mange vagter jeg har. + jeg er studerende lidt endnu, så får lidt SU.

Benzinen er nok det dyreste, hvis du altså har råd til motorcyklen, ellers skal lånet også betales tilbage.

Min gamle Mito gav jeg 1300 for i forsikring, og min nye Husqvarna giver jeg 2200 for helårig ansvar. Jeg er 19 og har kørt 1 år skadefri.

Men prøv at gange ud hvad det vil koste for dig at køre de 10km hver dag i en måned.
    Og så lig lidt til, du kommer helt sikkert til at bruge en mc mere end bare til og fra skole.

Du skal jo også have råd til andet end mc, medmindre du kan leve med det. smiley

Jeg bruger personligt selv penge på mc, tøj og osv.
    Jeg har også lån på min mc, og betaler også det tilbage hver måned.

Så det du skal gøre er at ligge et budget, og se om du kan "leve" med de 2000 til mc, tøj osv.

• #19   4. maj 2007 Det med tuning, der kan du få anden udstødning og luftfilter. Tror ikke der er lavet så meget mere til CBR 125'eren..

• #20   4. maj 2007 ok.. tak for oplysningerne smiley
    de 2000 er hvad jeg har når alt andet er betalt..

• #21   4. maj 2007 køb en gammel honda cb400 eller måske yamaha RD125
    det sikkert fint til de korte ture og Billig i indkøb og forsikring

• #22   4. maj 2007 Tror ikke der er mange ekstra hestekræfter at hive ud af sådan en CBR 125. Ikke noget jeg lige ved noget om, men forestiller mig at det ikke er sønderligt meget.

Men tror det er en ganske fin cykel, hvis det ikke er meget mere en 10 km. om dagen?

• #23   4. maj 2007 Bliv ved med at køre på din ulovlig scooter uden hjelm osv, så kan vi se af til den tid.

• #24   4. maj 2007 Øh... Kim(Nordjylland) N, hvem har en ulovlig scooter?!?

• #25   4. maj 2007 Misforstå mig ret. Mc er en oplevelse og en fornøjelse uden lige, men men men når du har 2000kr om måneden og skal betale mc lån forsikring,andet tøj og sikkerhedsudstyr, vægtafgift, benz + det allerværste nemlig service / reservedele. Så er det surt at tænke på at det job du har kun betaler mc, i stedet for at give lidt ekstra, til det som er vigtigt i den alder...FEST..ja det hele bliver for surt hvis det er skole og arb hele tiden. Nyd dine studier og det der hører med og vent med mc til tiden er til det.

• #26   4. maj 2007 Jeg vile nok købe en jun lun eller hvad de hedder. du kan jo få en ny for 15K. Det r jo godt nok ikke en racer men det giver dig en ide om hvordan det er at have lidt mere power mellem benenne.

Thomas

• #27   4. maj 2007 GF-forsikring koster for sådanne en cykel på under 175ccm, ca 1200kr i ansvars forsikring. Forsikringen er hel årlig og så koster det 500kr i selvrisiko. Og det sku gerne være det samme beløb hele året rundt. Det var i hvertfald den forsikring jeg havde på min første mc. Men mener man skal være 21 for at have bil hos gf. og ved ikke om de giver dispentation til motorcykel så man kan få den forsikret hos dem når man er 18. men prøv og ring og snakke med dem. smiley

Kommentér på:
hvad vil det koste?

Annonce