{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.800 visninger | Oprettet:

Ujævn motorgang på XJ600. Tænding? {{forumTopicSubject}}

Min Yamaha XJ600 Diversion fra '99 kører meget ujævnt, og bedst som jeg troede at jeg var kommet problemet til livs, fortsætter det.

Den lyder lidt som en traktor/2-takter (grov boblen) under opstart, og jeg skal file meget på koblingen indtil jeg kommer op i fart. Den spinder altså ikke som den skal, og tager ikke helt ved.

Tomgangen er også lav, og så snart jeg smider lidt choker på, dør den bare, i stedet for speede lidt op.

Jeg har ikke haft den længe, men forrige ejer oplyser, at den har fået nye tændrør, så jeg tænker ikke at det kan være problemet.

Kan det være andet et sted i tændingsystemet, eller måske alligevel tændrørerne? Ét af tændrørerne var nemlig lidt mørkere end de andre, da jeg tjekkede sidst.

Forslag til hvor problemet ellers kan findes, modtages gerne! smiley


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ujævn motorgang på XJ600. Tænding?
  • #1   5. jun 2018 ja tænding, hvis du har en dårlig tændspole, eller det kan jo også være karb. der er problemet, så den ikke får noget føde smiley
    Jeg vil i hvert fald starte med at tjekke alle forb. til tændspoler, det er hurtigt gjort. og når du starter den op, mærke efter på forrørene om de får temp. ens.
    God arb. lyst. smiley


  • #2   5. jun 2018 Er indsugningsgummierne revnede, det er de på min brors, og de skal skiftes. Løft tanken lidt op, og sprøjt noget brændbart, evt. Dieselstart nede under karburatorerne, stiger omdrejningerne er de utætte og skal skiftes. Det kan også være en revnet vacuumslange. smiley

  • #3   5. jun 2018 Nå... Jeg mærkede på forrørerne i morges da jeg havde kørt en lille kilometer, og der var det første køligt. Tidligere har jeg dog mærket, at det var det andet forrør, som ikke blev så varmt.
    Jeg købte derfor et nyt tændrør, og tjekkede igen. Nu var det igen det andet forrør, som ikke blev så varmt. Derfor skiftede jeg tændrøret hertil, og problemet var umiddelbart løst! smiley
    Efter en lidt længere prøvetur begyndte problemet dog at vende tilbage, og den hakker nu igen, særligt op til 3000 rpm, hvorefter det flader lidt ud.

    Jeg forsøgte også med dieselstart på indsugningsgummierne, og de fik ikke for lidt - men her var ingen reaktion.

    Der er blevet renset karburatorer for nyligt, så måske er problemet noget andet elektronisk. Ved nogle, hvordan jeg kan tjekke fx tændsolerne, eller andet?


  • #4   5. jun 2018 Jeg ved ikke om jeg forstår ,grov boblen, rigtigt men tænker drukner. prøv at lukke benzinen og se om det bliver bedre lige inde at den kører tør

  • #5   5. jun 2018 Prøvede lige, men benzinen kan vist ikke lukkes?

    Jeg kan sætte hanen på reserve og på "pri" (primer?) - udover selvfølgelig på "on".


  • #6   5. jun 2018 Du kan ikke lukke for benzinen på den.

  • #7   5. jun 2018 Nej, det kan jeg nemlig ikke. Men jeg har lige lavet en måling af hvor langt den går på literen, og det er ca. 17 km/l.
    Min forrige XJ600 Diversion gik 22,5 km/l, så der må jo være et eller andet galt.
    Om det er luft/benzin eller noget elektronisk, ved jeg dog ikke smiley


  • #8   5. jun 2018 nåleventil i karb. hvor O-ring er defekt? så vil den svømme over
    Måske?


  • #9   5. jun 2018 Har lige målt på tændspolerne. De gav ca. et tal på 3.1 ohm hver, da jeg målte på selve spolerne. Da jeg målte mellem spole og tændrørshætte, gav det intet udslag på nogle af dem - jeg tvivler dog på, om jeg har gjort det rigtigt, da det virker usandsynligt at de alle er helt døde, og motoren til trods kan køre.

    #8:
    Mht. karburatorer, så har jeg aldrig prøvet at skille sådan en ad, men jeg kan da prøve, og se om noget ser utæt ud smiley


  • #10   5. jun 2018 ...og det andet forrør bliver stadig ikke så varmt som de andre.

  • #11   6. jun 2018 Mht. at lukke for benzin, så kan du tage vacum slangen af hanen og sætte en prop/bolt i slangen. Men tænker også på en kompressions test / lækage måling.

Kommentér på:
Ujævn motorgang på XJ600. Tænding?

Annonce