{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Første motorcykel
  • Carsten D
    Carsten D Tilmeldt:
    sep 2012

    MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 27
    #1   14. jun 2018 Du skal ud at prøve forskelligt, jeg er selv 170 cm, jeg har en Suzuki bandit GSF 650 SA K9, den passer mig rigtig fint i højden, sædet kan sættes i 2 positioner, den er ikke voldsomt tung, og kører rigtig godt. Du burde sagtens kunne finde en fin Bandit til dit budget. Min bandit er den 3 MC jeg har, og klart den jeg har været gladest for

  • #2   14. jun 2018 kan varm anbefale mt-03 den gamle model med 660cc

    den er ikke så stor, nem at styre og jeg er personligt ret vild med måden den levere kræfterne på.

    helt klart en af de mc'er jeg er vildeste med!

    god jagt!


  • #3   14. jun 2018 Smid 10.000 mere i bøtten og køb en Yamaha MT 07.

    Sjoveste mc at køre på! smiley

    Den her er inkl. den vidunderlige Akrapovic-lyd, tail-tidy og varme i håndtag til en skarp pris.. smiley

    https://www.123mc.dk/brugt/mc/yamaha/mt-07/til-salg/161503


  • #4   14. jun 2018 #3: Hvis du synes en MT07 er den sjoveste MC, så har du aldrig provet en Duke 690 eller Husqvarna 610/630.

    Der er ikke andet for, end at se gamle MC-revy'er igennem, for at få inspiration, og så ud og prøve et par modeller. Når du så har noget mere specifikt i tankerne, kan de bedre rådgives.
    Men et parmodeller kunne være:
    Ducati M620
    Honda CB600 Hornet, CBF600N
    Kawasaki ER6n
    Suzuki GSF600/650 Bandit, SV650N
    Yamaha XJ6N, FZ6N


  • #6   14. jun 2018 Lige meget hvor sjov MT07 er at køre på, så lyder motoren som våde prutter.

  • #7   14. jun 2018 #6 smiley smiley smiley

    Ja, lige indtil den får en Akrapovic udstødning.. smiley


  • #8   14. jun 2018 #6: Den har 270 graders krumtap, Så samme motorlyd og gangkultur som en 90 graders V-twin som f.eks SV650


  • #11   14. jun 2018 Og jeg vil våge den påstand at Olav ikke har prøvet ret mange sjove motorcykler smiley

  • #12   14. jun 2018 Synes sgu heller ikke den lyder V2.

  • #13   14. jun 2018 Jeg kan se du er fra Fyn, så jeg syntes at du skulle tage en tur til Skovsøen i Odense ( Fruens bøge ) en torsdag aften eller et af de andre steder hvor der er mc træf, her kan man rigtig se de forskellige maskiner på tæt hold, få sig en snak med ejer om hvordan maskinen er og måske endda få lov til at prøve at side på den eller trille en lille tur.

    Her er et link til de faste møde pladser.
    https://www.google.com/maps/d/viewer?hl=da&gl=dk&msa=0&z=7&ie=UTF8&mid=1uDy3hsnadn2V72ypvJhMPjZIFr0&ll=56.13657691022444%2C10.36108385


  • #14   14. jun 2018 enig med peter, der er stor tilslutning ved skovsøen hver torsdag aften.
    så kig ned, alle dem jeg har snakket med dernede er ganske flinke at snakke med smiley


  • #15   14. jun 2018 Hvis jeg skulle have en fin nakedbike til maks 50.000 så havde jeg købt denne her:

    (Honda CB600F Hornet fra 2008 - står til 46.999).
    https://www.123mc.dk/brugt/mc/honda/cb-600-f-hornet/til-salg/160832

    Ellers overvej en
    Kawasaki Z750

    PS: Velkommen til! smiley


  • #16   14. jun 2018 Kawasaki Z750...Fra 2007 og op.. Har selv en og er mega glad for den. Den har en sprød lyd og rigelig med HK (106) Og så ser den også cool ud

  • Alexander B
    Alexander B Tilmeldt:
    maj 2018

    Følger: 1 Svar: 15
    #17   14. jun 2018 Som en startercykel, så tage noget Suzuki. Der er masser af gode forums på nettet til hjælp, mange after markets dele, og delene til cyklen, uoriginale, er fornuftigt prissat. Fx GSR750, GSX-S750 etc. eller bandit.

    Eller hvis du ikke selv vil rode med den så kan næsten alle mekanikere rode med Suzuki. God value for money.


  • #18   15. jun 2018 Nu blev du så meget klogere på hvad mc du skal vælge smiley

  • #19   15. jun 2018 #17 Undskyld, men din kommentar giver altså ingen mening. Der er "hjælpe-forums" til samtlige mc-mærker (ja endda model-forums, specifikt til netop den cykel man nu engang ejer): ZX6R.com, 600rr.net, R1-forum, ducatiforum.com osv. osv.

    Derudover kan man få uoriginale dele til alle motorcykler der findes idag.

    Som det sidste, så kan alle mc-værksteder/mekanikere finde ud af at "rode" med en motorcykel, ligemeget mærke. Du skal altså ikke transportere din Honda til Japan for at den kan blive serviceret eller få indstillet ventiler. Det kan man faktisk godt i Danmark.

    At du synes Suzuki er fedt, det er dejligt, men dine "argumenter" er ubrugbare for trådstater.


    Når det så er sagt, så god dag! smiley


  • #21   15. jun 2018 Bullshit... Som første motorcykel, køb en Kawasaki. Alle aftermarket dele er gratis, og de har gratis sex service (a la carte) mens du venter på din motorcykel bliver lavet hos din lokale mekaniker. Og så tager Kawa mekanikerne kun imod sorte penge. Timeløn er en bajer per time + lidt drikkepenge. smiley ;-) smiley

  • #22   15. jun 2018 Min første mc var en Kawasaki ER5.. det er en meget billig og stærk 500cc cykel.. Der er mange MC køreskoler der stadig kører rundt på dem, da de er så billige i drift. Den blev erstattet med den lidt nyere ER6N som også er en fin starter

  • #23   15. jun 2018 Ud og prøve ud og prøve....kun du kan fornemme smilet og den fede mavefornemmelse...og så ved du, at det skal være den smiley

  • #24   16. jun 2018 Hej

    Tak for jeres input

    Jeg må ud og kigge lidt og en tur til skovsøen

    Brian


  • Alexander B
    Alexander B Tilmeldt:
    maj 2018

    Følger: 1 Svar: 15
    #25   21. jun 2018 #19

    Du projecter. Intet af det jeg sagde er forkert, du er bare circlejerking sur over at jeg anbefalede Suzuki som startercykel, ik? (Update: kan se du kører kawa, fint for dig - ingen grund til at skabe dig)

    Alle mine argumenter er valide.
    Vi tager det første, hjælpeforums. Selvfølgelig er der det skrev jeg også. Nu kender jeg nogle af dem du nævnte der, zx6r og 600rr, de er mindre forums i forhold til suzuki.
    Alle honda hjemmesiderne tilsammen kan ikke engang overgå én suzuki models forum, gixxers på threads, medlemmer og aktive brugere. Idéen er ikke blot at fordi der er et forum at så er det nok.
    "Nøøøh jeg er ligeglad med hvor mange medlemmer der er jeg skal bare have ét det er nok for mig, ét medlem der kan svare på alt". Fint - du er indavlet, søg læge.

    Er der flere Suzukier? Ja. Der er mange der kører Suzuki. Så ja der vil selvfølgelig også være større hjælpeforums.

    Omkring dine uoriginale dele ting. Søg lidt rundt omkring, undersøg emnet, prøv at sætte dig ind i det inden du lader som om du ved hvad du taler om.
    De fleste dele du finder, brugte, aftermarkets osv. er som regel billigere, og der er som regel altid nogle gode suzuki dele at finde, enten i ophug eller dba, ebay.de, uk deutschteiler osv. Selvfølgelig kan der findes dele til alle mærker. Men pris og udbud har noget at sige når det er en starter.
    Kan godt være du er smællefed og rig, men det er alle ikke, at have et større udbud til en billigere penge til at starte med er dejligt.

    Hvorfor skrev jeg det om mekkere og suzuki? Fordi suzuki er et af de billigere mærker at skrue på og er dejligt let at skrue på, først her i 18 at de kom med nogle basale elektroniske hjælpemidler som de andre har haft længe. Og medmindre du skruer til forsikringspriser selvfølgelig, der er alle mærker dyre.

    Når det så er sagt, så er der mere brugtbart i mit indlæg for trådstarter end dit.


  • #26   21. jun 2018 #25 Tar du pis på mig? - Jeg troede faktisk blot, at du var en fin fyr, som godt kunne lide Suzuki. Grunden til, at jeg ikke synes at dine argumenter er valide, gider jeg på ingen måde gentage.
    Du fremstår dog desværre nu, som værende meget ignorant (uden kendskab til motorcykelverdenen), hvis du mener, at man ikke som nybegynder kan starte med at købe et andet mærke end Suzuki. Uden at det bliver hamrende dyrt. Du kan købe en brugt Honda, Triumph, Kawasaki, Yamaha, Buell, Aprilia osv osv. uden at det behøver blive dyere end en brugt Suzuki. Man kan altid være uheldig med køb af brugte motorcykler. Det kan også være, at en nyindkøbt brugt suzuki gsxr fra 2002, står af i motoren efter blot to ugers ejerskab. Det ved man aldrig.


    Jeg startede selv ud med en SV'er for snart 6 år siden, hvilken jeg var glad for. Mine værkstedsregninger på min SV'er var dog ikke mindre end på min nuværende 636'er.

    Hvad er det præcis for nogle dele du mener, at trådejer skal have fat i, hvis han køber en brugt startsmotorcykel? De fleste mc'er du køber, er faktisk klar til gadebrug. Du behøver ikke bestille et komplet kåbesæt hjem fra Hong-Kong inden du kan trille i Netto på den. Jeg forstår ikke lige problematikken? Hvis der skal skiftes bremser el. andet, kan man også få billige uorignale dele til andre mærker.

    Jeg er desuden selv bruger på ZX6R, hvor folk faktisk er meget aktive og flinke til at hjælpe. Dog er det primært amerikanske brugere, der anvender sitet, men det er jo lige gyldigt. Synes jeg. Cyklen er jo den samme.

    Det lyder ret vildt, at du har kendskab til alle andre mc-sites, uden at have ejet samtlige mc-modeller i verden (det antager jeg at du ikke har). Det virker som om, at du har klikket ind på sitet og set hvornår sidste emne var skrevet samt på antal online brugere. Det er ikke helt fair at konkludere at Suzuki har det bedste forum til hjælp, når du ikke har benyttet de andre (at klikke på deres link tæller vist næppe som validt grundlag).


    Det jeg forsøger at sige er, at trådejer ikke skal fokusere på ét specielt mærke, men være åben for andre, som han finder fede og interessante.


    Forskellen på mig og dig er nok, at jeg er lidt mere nuanceret skruet sammen.
    Jeg kunne aldrig drømme om (selvom jeg har været vildt glad for min 636'er) KUN at anbefale et mærke - Kawasaki - til alle. Der er fantastiske motorcykler fra alle mærker, og man behøver ikke være rigere for at dreje nøglen til højre på en Honda fremfor på en Suzuki.


    Dette blev mit sidste indlæg her til tråden. Jeg håber at trådejer finder en motorcykel, som han synes er fantastisk.


  • #27   21. jun 2018 #25 Øhh jeg er ikke meget for at udstille min uvidenhed, men hvad betyder projecter og circlejerking smiley

  • #28   21. jun 2018 Det hedder at projicere på dansk. Det betyder at man overfører sine egne utilstrækkeligheder til andre mennesker.

    Et circlejerk er en masse mænd der sidder i omkreds og onanere på hinanden.
    Udtrykket bruges også når en række folk med samme holdning diskuterer, giver hinanden ret og bekræfter hinandens synspunkter.

    Ved ikke helt hvad #25 mener men det er da sjovt at læse smiley


  • Alexander B
    Alexander B Tilmeldt:
    maj 2018

    Følger: 1 Svar: 15
    #29   26. jun 2018 Det er vildt hvor pigefornærmet du blev over min personlige subjektive anbefaling af suzuki som startercykel.

    Du er så passiv aggressiv at det er til at grine over.

    For at gøre det kort:
    De fleste Suzukier, bortset fra nogle gsx-r'ere og choppers er i den billige ende, men overraskende god værdi/penge.
    Stort udbud af dele og cykler i forhold til andre mærker, Honda fx.
    Gode forums på nettet til hjælp.
    Nem at skrue på næsten intet elektronik indtil de sidste par år.

    Honda lige så billige som ssuzki? hah du er blæst. Dårlig troll mathiass, man skulle tro du mente noget af det du skrev.

    Sagde jeg at Suzuki var det eneste mærke og at man skulle køre på Suzuki for evigt?

    "Det jeg forsøger at sige er, at trådejer ikke skal fokusere på ét specielt mærke, men være åben for andre" Hah seriøst du må være en troll, hvis du ikke er, er jeg virkeligt bekymret for dit mentale helbred.
    Selvfølgelig er han åben for andre mærker, derfor han startede tråden til at starte med, for at få andre meninger og erfaringer. Doh!

    Som en god dansk borger der udfører sin borger'pligt' må jeg spørge, er du rask? Skal der ringes efter en psykiatriambulance til dig?


  • Alexander B
    Alexander B Tilmeldt:
    maj 2018

    Følger: 1 Svar: 15
    #30   26. jun 2018 Og mht. ordene så har Nikolaj helt ret.
    Mht. circlejerking i dette tilfælde, så er den danske oversættelse nok rygklapperi i det her tilfælde, da mathias er ude på at angribe min kommentar for at få sin egen holdning til at fremstå i et bedre lys.
    Dem som giver mathias likes, selvom han tager fejl ville man også kalde for rygklappere eller circlejerks. Circlejerks liker alt deres 'circlejerks' kommenterer, selvom der bliver sagt åbenlyse usandheder som 2+2=5. Nogle kalder det også indavl eller incestlige handlinger.

    Det er sådan noget man fyrer af for at få trådstarters og 'andres' empati og likes som fx: "Det jeg forsøger at sige er, at trådejer ikke skal fokusere på ét specielt mærke, men være åben for andre" - for ikke at nævne mange af de åbenlyse usandheder der også blev sagt, hvis man kender til hondapriser og suzukipriser fx.

    Og projicere i det her tilfælde er at han intet objektivt faktuelt fejlagtigt kunne finde på min kommentar, så han "projicerer" sine egne svagheder, fejl, problemer, holdninger osv. og lader som om det er noget jeg har sagt. Det er ikke blot at putte ord i munden, i dette tilfælde bunder det i hans svaghed, utilstrækkeligheder og manglende evner.
    Det meste af mathias' første kommentar er gode eksempler på projicering og putte ord i munden. Projicering: "At du synes Suzuki er fedt, det er dejligt, men dine "argumenter" er ubrugbare for trådstater. "

    Muligvis fordi han selv føler sig ubrugbar eller andre har pointeret at han er ubrugbar, så projicerer han "ubrugbar" over på andre. Den eneste der kan sige i dette tilfælde om det er ubrugbart for trådstarter, er trådstarter selv.

    Putte ord i munden: "Undskyld, men din kommentar giver altså ingen mening. Der er "hjælpe-forums" til samtlige mc-mærker (ja endda model-forums, specifikt til netop den cykel man nu engang ejer)"
    Selvom der aldrig blev sagt der kun skulle være forums for ét mærke.

    Mathias er det man kalder for en circlejerking, like hunting, inbred and projecting incesteuous disease.
    De udviser som regel meget passiv aggresiv adfærd når andre har andre holdninger end dem selv, som fx kan ses på hans første kommentar.

    No troll, mathias skal du have en psykiatriambulance?

    regionh.dk/om-region-hovedstaden/akutberedskabet/Akutberedskabets-organisation/Praehospital-Akutmedicin/Sider/Psykiatrisk-Akutberedskab.aspx
    "Pårørende, naboer, socialarbejdere, politi, eller andre som oplever, at et andet menneske har brug for akut psykiatrisk hjælp"


  • #31   26. jun 2018 Det hele blev nok lidt lettere, hvis I udtrykte jer kort og præcis på et alm. dansk. smiley



  • Alexander B
    Alexander B Tilmeldt:
    maj 2018

    Følger: 1 Svar: 15
    #32   26. jun 2018 Enig smiley Tror bare han er en keyboard warrior der prøver og starte en fight.. Er villig til at tage en "snak" med dig mathias, hvor skal vi mødes? Er så træt af keyboard warriors som mathias der spreder løgne og misinformationer.

  • #33   26. jun 2018 Velkommen til motorcykelgalleriet her i sidste måned, Alexander.

    Jeg sagde, at mit forrige indlæg blev mit sidste i tråden, da jeg godt kunne se, hvor det bar hen mellem os to. Det er hermed ændret. Jeg synes, det er en trist måde, at du ytrer dig på, men det kan jeg ikke ændre på og vil heller ikke. Men "festen" for dit vedkommende stopper her.

    Jeg gider simpelthen ikke lægge øre til hverken direkte eller indirekte trusler, som du fremsætter i kommentar # 32, på baggrund af en uenighed.


  • #35   27. jun 2018 Jeg får også tanken "Hvad vil du dog på dette forum" Alexander ? smiley

Kommentér på:
Første motorcykel

Annonce